וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עונת הפסטיבלים

24.4.2014 / 12:02

תעמיסו את הילדים ובואו ליהנות. המלצות על 4 פסטיבלים שמתקיימים בתקופה הקרובה ומתאימים מאוד לבילוי כלל משפחתי

פסטיבל יערות מנשה. עדי עופר,
פסטיבל יערות מנשה. היער אוהב ילדים ומבוגרים/עדי עופר

טבע, קמפינג, כמה במות, מתחם אוכל, מתחם ילדים (כמובן), מוזיקה, הופעות לאורך כל היום – והסתדרתם. אלה המאפיינים הבסיסיים של פסטיבלי הטבע השונים שמתאימים מאוד לבילוי כלל משפחתי ומושכים אליהם מדי שנה לא רק צעירים פוחזים אלא גם משפחות עם תינוקות וילדים. למרבה ההפתעה – כולם נהנים וכל אחד יכול למצוא בלו"ז משהו שמדבר אליו.

אמנם נדמה שרוב הפסטיבלים מתקיימים בחופשות החגים, אך למעשה התקופה הקצרה בין פסח לשבועות היא העונה האמיתית של הפסטיבלים שמנסים כולם לתפוס נתח עסיסי מה"אביב" הישראלי לפני שהחום הופך להיות בלתי אפשרי.

השנה, חודש מאי ותחילת יוני (בו נחגג חג השבועות) הם העונה החמה. בחרנו ארבעה פסטיבלים שהכי מומלץ וכיף ולהגיע אליהם עם ילדים (וגם בלי). טיפ קטן לפני שממשיכים: הכי טוב זה לנסוע עם עוד חברים עם ילדים ואז לעשות משמרות בייביסיטר כדי שכל אחד יוכל להצליח ליהנות ממופע או שניים ללא הטף. יש לכם ילדים גדולים ועצמאיים – הרווח הוא של כולם.

פסטיבל סאנביט

פסטיבל מוזיקה בינלאומי ברוח הגלובאל ביט, שרץ כבר 4 שנים במהלכן הוא למד את עצמו, את הקהל ואת השטח. בדומה לשנה שעברה הפסטיבל השנה מתקיים במהלך סופ"ש שלם וכולל גם מתחם קמפינג (יש גם דילים עם צימרים באזור).

הלוקיישן הפעם הוא פארק הפקאן בגליל העליון מה שמבטיח עצים וצל. מופעי הפסטיבל יעלו על מספר במות ומתפוצצים מקצב טוב. בשורה התחתונה, זה כיף גדול ליהנות ממוזיקה של גדולים ולראות גם את הילדים נסחפים. בין המופיעים: סאונד סיסטם של ההרכב הצרפתי Watcha Clan המשלב מסורות מהמגרב עם ביטים עכשוויים, ההרכב הוינאי "Global Groove Lab" הדיווה המקסיקנית Moyeinei ולהקתה ועוד. עוד בפסטיבל: מופעי קרקס, סדנאות תנועה וריקוד ומתחם ילדים עם הפעלות (הלו"ז נסגר בימים אלה).

למה כן: אם לשפוט על פי שנים קודמות הקו המוזיקלי (בהנחה שזה הקיק שלכם) מהודק, המופעים גם מהארץ וגם מחו"ל מצוינים והביטים סוחפים. זה כיף גדול לרקוד עם ילדים ויש גם פעילויות במיוחד בשבילם שמשתלבות יופי אבל לא משתלטות על האווירה.

למה לא: צריך לזכור שבשעות החמות גם בצל עשוי להיות חם ובמקום אין ממש מקור מים לטבול בו ולצאת עם האוטו ולחזור זה די מעייף. בנוסף, אחרי הכול זה פסטיבל מוזיקה ועם הילדים לא מתחברים או הקטנים יפחדו מהווליום אולי יתאים לכם יותר פסטיבל אחר.

מופע מומלץ לילדים: הלו"ז מתגבש בימים אלה, עדכונים באתר ובפייסבוק.

מופע מומלץ למבוגרים: תומר יוסף עם האחיות A-WA
מתי: 6-7.6 פארק הפקאן, גליל עליון (בקרבת קיבוץ להבות הבשן)

איפה: חורשת הפקאן בגליל העליון

כמה: כרטיס מוזל במכירה מוקדמת : 194 ¤ (במקום 260 ¤), ילדים עד גיל 5 - 20 שח, ילדים מעל גיל 5 ועד גיל 15 - 100 שח.
פרטים נוספים כאן.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בסאנביט כל הילדים הם ילדי השמש/מערכת וואלה!, צילום מסך

פסטיבל סולם יעקב

פסטיבל ותיק (זוהי שנתו ה-38!) ששומר על רוח מסורתית ויציבות והקהל שמגיע אליו הוא ברובו קהל נאמן וקבוע (הרבה אנגלוסקסים) במגוון גילאים רחב, כולל משפחות בנות 3 דורות. הרוח המוזיקלית היא פולק, קאנטרי, בלוז, מוזיקה אירית, מוזיקת עולם ורוק.
הפסטיבל מתקיים פעמיים בשנה ביוזמתם ובניהולם של בני הזוג יהודית ומנחם וינגרד, שבמקור רק רצו לעשות גוד טיים להם ולחברים והפכו לפסטיבל דו-שנתי. השנה יעלו על הבמות (שתי במות בחוץ ו-4 אולמות) 45 מופעים מישראל ומחו"ל.

בנוסף למופעים תתקיים סדנת אמן בנבל קלטי, בחליל אינדיאני ויוקללי, סדנאות לריקוד אירי ואמריקאי, ג'אם סשן אירי לצד אוהלי טיפולים וסדנאות טאי צ'י ופעילות לילדים והורים. השנה כולל הליין-אפ ריבוי של מופעי מחווה לפיט סיגר, ג'ניס ג'ופלין, אריק קלפטון, ג'וני מיטשל, ריי צ'ארלס ועוד.

למה כן: מה שמצליח ורץ כבר כל כך הרבה שנים הוא סוס מנצח. מחיר הכרטיסים מהווה מסננת טבעית ולכן גם אם הקמפינג צפוף ולא הזמנתם חדר – צפויה לכם חוויית לינת שטח נעימה ותרבותית ומרגיש פה כמו משפחה גדולה וטובה. בנוסף יש בריכה וכנרת. ת'כלס – לא צריך יותר.

למה לא: אין ספק, האנשים פה טובים וכל אחד ימצא מופעים מוזיקליים לטעמו, אבל אם אתם מחפשים קהל מגניב ובועט והייפ עכשווי זו לא בדיוק הכתובת. בנוסף, הרבה מופעים טובים מתקיימים באולמות המלון – מצד אחד זה ממוזג מצד שני קצת משבית אווירה.

מופע מומלץ לילדים: ריקודי עם במדשאות, אקרובאלנס על החוף

מופע מומלץ למבוגרים: מיה יוהאנה, שי טוחנר ויונתן מילר

מתי: 22-24.5

איפה: מתחם נוף גינוסר לחוף הכנרת

כמה: מבוגר: 250-480, ילד (5-12) 160-280. ילדים מתחת לגיל 5 - חינם
פרטים נוספים כאן.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חפשו את אוהל מעגל הטורקיז. מתחם הילדים של סולם יעקב/מערכת וואלה!, צילום מסך

פסטיבל יערות מנשה

מוזיקה ואמנות רב-תחומית היא שם המשחק כאן עם הרבה להקות והרכבים פחות מוכרים לצד פרוייקטים מעניינים ושמות ידועים (שרות חווה אלברשטיין, הקולקטיב מארחים את שלומי שבן, שלמה גרוניך, מרסדס בנד). ב

נוסף למוזיקה טובה וחלקת יער קסומה לפסטיבל, המתקיים במרחב הביוספרי של רמות מנשה, אוריינטציה חזקה לסביבה ולאמנות. בימי הפסטיבל היער עצמו מרגיש כמו מחנה קיץ של תנועת נוער במובן הטוב של המילה. השלטים מצוירים ביד, מתחם המשחקייה של הילדים מלא מעוף ובנייה מהטבע, שמות המתחמים מלאי תום והמיצגים האמנותיים מלאי שאר רוח.

זאת הפקה מתוקתקת היטב, אבל העשייה מחוברת היטב ליער. מתחם האוהלים מרוחק מספיק מהבמות אם אתם בדיוק בעניין של שנ"צ של הילדים, מדי בוקר יש הצגה לילדים לצד פעילות יצירה וסדנאות נוספות. יש גם מקלחות שדה מרעננות (הביאו בגדי ים), מתחם אוכל והפעילות מתחלקת על פני מספר במות כל אחת עם אווירה משלה.

למה כן: כי יש פה הרבה יותר ממוזיקה טובה וזה מרומם את הרוח לראות הפקה איכותית המשתלבת בצורה הרמונית כל כך עם הטבע בו היא מתקיימת. לא סתם קוראים לו פסטיבל LIVE, צומח דומם.

למה לא: חלק מהמתחמים קרובים יותר לאחרים ותצטרכו לצעוד לא פעם ביניהם ובין מתחם הלינה. עגלה יכולה לעזור עם פעוטות. קחו בחשבון שיכול להיות שתלונו ליד חבורה עליזה שתנגן בגיטרה כל הלילה ואז תתלונן בבוקר שהילדים שלכם העירו אותם מוקדם.

מופע מומלץ לילדים: "היער שצמח לבד" (קבוצת התיאטרון "משו-משו") הצגת תיאטרון פיזי עם בובות גוף ומוזיקה חיה העוסקת ביחסי האדם עם הטבע מופע מומלץ

מופע מומלץ למבוגרים: שלמה גרוניך ואבי ליבוביץ אורקסטרה

מתי: 15-17.5

איפה: יער קק"ל, המרחב הביוספרי רמת מנשה

כמה: מבוגר: 110-260 ¤. ילד (מגיל 6-12) - 60 ש"ח
פרטים נוספים כאן.

פסטיבל יערות מנשה. עדי עופר,
מוזיקה היא משהו שחוצה גיל, תרבות ומקום. יערות מנשה/עדי עופר

זולה - פסטיבל משפחות

זו השנה הראשונה שהפסטיבל הזה מתקיים במטרה להפוך למסורת שנתית. המיקום בחוף דור מבטיח ים משגע וחוף על הכיפאק והיוזמה נולדה מתוך צורך של הורים ומשפחות לבלות כמה ימים עם חברים וילדים על הים, מבלי לדאוג לצל, לפסיליטיס, פינוקים ואוכל.

בנוסף למוזיקה, הופעות, ריקודים ו"גוד וייבס" הפלוס הגדול הוא שמתוכננת פעילות לילדים במשך כל זמן הפסטיבל והיא מגוונת ומסקרנת וכוללת הרבה עבודה מקורית עם חומרים ממוחזרים. בתוכנית: בניית ארמונות בחול, שעות סיפור, מתחם יצירה, תנועה, תיאטרון, סרטים, הרצאות, ג'אגלינג, מתנפחים וגם שוק החלפות, שיעורי ריקוד, טורניר כדורעף, מסיבת צבע ועוד.

למה כן: זה קרוב למרכז, זהו אחד החופים היפים בישראל וזה נשמע כמו אחלה בילוי לחמולות של חברים עם ילדים.

למה לא: אם הילדים שלכם עצמאיים נראה שבהחלט תוכלו לפרוק אותם במתחם הפעילויות ולהסתלבט על החוף עם בירה צוננת וחברים – אבל אם יש לכם תינוקות או פעוטות שזקוקים להשגחה צמודה, עדיין תצטרכו לרדוף אחריהם, להישאר איתם בשעת הסיפור 'ולבלות איתם זמן איכות' ואז חוץ מהים – זה בעצם כמו כל פסטיבל אחר עם מתחם ילדים.

מופע מומלץ לילדים: הרפתקאות קרלוטה בארץ קיסמיה

מופע מומלץ למבוגרים: סטנד-אפ של שרון קנטור ואלון נוימן

מתי: 8-10.5

איפה: חוף דור

כמה: בין 295 ¤ ל 210 ¤ לכרטיס בודד (בהתאם לגודל המשפחה/קבוצה). הכניסה חינם לילדים עד גיל 3.
פרטים נוספים כאן.

  • עוד באותו נושא:
  • פסטיבלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully