וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך חוזרים לישון אחרי אזעקה?

נעמה ברודי-שמש

15.7.2014 / 11:58

בשבוע האחרון המון ילדים מתעוררים באמצע הלילה לחדרי מדרגות עמוסים או להורים מודאגים, וכשכבר אפשר לחזור לישון - הם פשוט לא מצליחים. הנה כמה טיפים שיבטיחו לכם לילה שקט, יחסית

אילוסטרציה. ShutterStock
אל תתנו למלחמה להרוס לילדים את הרגלי השינה/ShutterStock

למרות הדיבורים על הפסקת אש, מטחי הטילים וצלילי האזעקות עדיין איתנו. נראה שגם הלילה, כמו בלילות הקודמים, המון ילדים יתעוררו לצלילי אזעקה, ויעברו עם הוריהם למרחבים מוגנים. כדי ששיגרת החירום הזו לא תהרוס את הרגלי השינה של הילדים שלכם, הנה כמה עצות שיבטיחו לכם לילה שקט, יחסית.

לפני האזעקה

1. הכינו מבעוד מועד את המרחב המוגן ללילה, ולא חשוב אם זה ממ"ד בבית, או מקלט בבניין. דאגו לשים שם שמיכות, כריות, מזרונים, ואפילו בובות או חפצי מעבר שהילדים אוהבים. שימו גם מנורת לילה קטנה עם אור חלש, כדי שלא תצטרכו להדליק את האור הגדול באמצע הלילה.

כך תכינו תיק מושלם למרחב המוגן

2. אם המרחב המוגן שלכם הוא חדר בלאגן, זה הזמן לסדר אותו.

3. אם אתם גרים באזור שיש בו הרבה אזעקות במהלך הלילה ויש לכם אפשרות ללון בממ"ד, כדאי להעביר את כל הילדים ללון שם מתחילת הלילה, כדי שלא תצטרכו להעיר אותם.

4. תאמו ביניכם ההורים מה קורה בזמן אזעקה: מה התפקיד של כל אחד, מי הולך להביא איזה ילד, מי סוגר את הדלת ומי אחראי להיות המרגיע ולהזכיר לנשום.

בזמן אמת

1. אם האזעקה נשמעת אחרי שהילדים ישנים, קחו אותם למרחב המוגן במהירות וברוגע (לא, זה לא סותר). שימרו על קור רוח מול הילדים, גם אם אתם בלחץ. המראה המבוהל שלכם עלול ללוות אותם למשך שנים ולפגוע בתחושת הביטחון שלהם.

2. אם הילדים שלכם קטנים ואפשר להרים אותם, נסו להרים אותם בשקט, בלי להעיר אותם, ופשוט להניח אותם בנחת במזרון שהכנתם בחדר. אם יש צורך, אפשר לשבת ליד הילד ולטפוח עליו קלות כדי שימשיך לישון.

3. הדליקו את מנורת הלילה הקטנה בחדר (זו שהכנתם מבעוד מועד) ולא את האור הגדול. מעברים של אור וחושך פוגעים בהורמון מלטונין (שאחראי על השינה), וזה מקשה על ילדים לחזור לישון.

4. שמרו על שקט ככל האפשר, אין צורך לפטפט. אם הילדים צריכים שירגיעו אותם, אז כמובן להרגיע, לחבק, ולהיות שם בשבילם.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

חוזרים לישון

1. אם הילד המשיך לישון בממ"ד, עזבו אותו בשקט עד הבוקר.

2. אם הילד התעורר, החזירו אותו לחדרו בשקט. השתדלו למזער גירויים, אין צורך לעבור דרך הסלון, או לאכול ולשתות באמצע הלילה. בשקט, החזירו אותו לחדרו, שימו אותו במיטתו ואם יש צורך, היו שם והרגיעו אותו עד שירדם. קחו בחשבון שזה עלול לקחת זמן, היו סבלניים על אף שגם אתם עייפים.

3. לא כדאי לקחת את הילד לישון במיטה של ההורים, זה אמנם יכול להיות מהיר ונוח יותר, אבל המסר שיעבור לילד הוא בעייתי. הוא עלול להסיק מכך שהמיטה שלו לא בטוחה, ולכן יבקש לישון אתכם גם אחרי שהמצב הביטחוני ישתנה. שדרו לו שהמיטה שלו זה המקום הבטוח עבורו, והכילו את הקושי שלו.

ומי שמבלה את האזעקות בחדר המדרגות?

1. שימו נורה קטנה עם אור חלש שתהיה קבועה במסדרון ואז לא צריך להאיר את כל חדר המדרגות.

2. אם שלפתם את הילד מהמיטה כשהוא ישן, הניחו אותו על בכתף שלכם כדי שינסה להמשיך לישון. שימרו על שקט עד כמה שניתן. אם יש שכנים טובים, אפשר לשתף אותם מראש ולבקש שישמרו על שקט יחסי.

3. בתום השהייה בחדר המדרגות, היכנסו הביתה בשקט והניחו אותו במיטה.

4. אם הילד התעורר ולא המשיך לישון בחדר המדרגות, השתדלו לשמור על מינימום הפתעות, הפרעות וגירויים, וקחו בחשבון שיכול לקחת זמן להחזירו לישון. אל תילחצו, זה מצב שונה ולא שגרתי. היו סבלניים כשאתם מחזירים אותו לישון והכילו את הקושי שלו.

ומי שמבלה את האזעקות במקלט משותף?

כדאי לכנס ישיבה קצרה שבה תקבעו כיצד לנהוג באמצע הלילה במקלטים. זיכרו שזה מצב קשה לכולם - גם לילדים שיש להם הרגלי שינה טובים עלול להיות קשה לחזור לישון מאזעקה באמצע הלילה. לכן, נסו למזער נזקים.

לדוגמה, החליטו יחד שלא מדליקים את האור המרכזי בלילה, אלא הביאו נורה קטנה שתכניס מספיק אור, אבל לא יותר מדי (אור מעיר). החליטו שכל אחד עושה את מאמציו לשמור על שקט ולא להתחיל שיחת לילה רועשת במקלט. החליטו על ציוד שנשאר במקלט למקרים כאלה, וכדומה.

עוד בנושא:
בשיא המתח: האוכל שיעזור לכם להירגע
המאכלים שיהרסו לילדים שלכם את השינה
כל מה שחשוב לדעת על חפצי מעבר

כשהמבצע הזה יסתיים, חשוב לזכור כי זה עלול לקחת קצת זמן לחזור למסלול של שינה טובה. השתדלו בתום התקופה הזאת לחזור להרגלים הטובים שהיו לכם קודם, כדי שבעיות השינה לא יהפכו לכדור שלג מתמשך.

סרט קצר שיעזור לכם להרגיע את הילדים:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully