וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוריות, לא בכל מחיר

גליה וולוך

19.5.2014 / 12:16

בשבוע שעבר מתה אישה בת 41 לאחר טיפולי הפריה שעברה. גליה וולוך, שכמעט איבדה את חייה בטיפולים, חושבת שמישהו צריך לעצור את רכבת ההרים הזו

פתיחת בית חולים אסותא. ניר לנדאו, מערכת וואלה!
בית החולים אסותא/ניר לנדאו, מערכת וואלה!

מותה של יודפת שהרבני בת ה-41 בעקבות טיפולי פוריות טלטל אותי, שוב. אלמלא עברתי על בשרי את סחרחרת טיפולי הפוריות לא הייתי מעזה להרשות לעצמי לומר את אשר אומר. את בני היחיד הבאתי לעולם בייסורים קשים. מחזור אחר מחזור של הפריות מבחנה שלוו בסיבוכים בריאותיים עד כדי סכנת חיים, אשר את מחירם אני משלמת עד עצם היום הזה, למעלה מ-18 שנים אחרי.

על ילד שני כבר לא היה מה לדבר. לאחר 5 סבבים נוספים של הפריות שכמעט הסתיימו במותי. בן זוגי הטיל ווטו על טיפולים נוספים שעלולים היו להשאיר אותו אלמן. בדיעבד, אין לי אלא להודות לו, שכן, כמו נשים רבות, גם אני הייתי חדורת מוטיבציה ומוכוונת מטרה - עוד ילד להשלמת המשפחה.

תחושת כישלון צורבת

נשים רבות שנכנסות לעולם טיפולי הפוריות מאבדות במובן מסוים את הקשר עם המציאות האובייקטיבית, הכוללת עובדות, אחוזי הסתברות, סיכונים בריאותיים ונפשיים ומחירים שהן והסובבים אותן, משלמים.

חברותיי שהיו בסרט הזה משתמשות במושגים הלקוחים מעולם ההתמכרויות: קזינו, הימורים, עוד פעם אחת וזהו, ועוד כהנה וכהנה ביטויים המלמדים על הקושי לרדת מרכבת ההרים הזאת ועל הקושי להביט למציאות בעיניים.

במקרה שלי היה, למזלי, מי שיעצור אותי, אבל נשים רבות מתמודדות דווקא מול סביבה הלוקה בבורות ובידע חלקי במקרה הטוב, סביבה המעודדת אותה "לא להתייאש" ולהמשיך עוד ועוד בטיפולים "כי בסוף זה יצליח".

תחושת הכישלון היא כה צורבת עד כי נשים מרגישות שאין להן הפריווילגיה לומר "עד כאן". חוסר היכולת להרות ולהיות אם, נתפס כמעילה בייעוד הראשוני שלך כאישה. זה מה שהחברה משדרת ואת זה נשים מפנימות עד כדי תחושת ריק פיזי.

לכן, כל יוזמה להגבלת מספר מחזורי הטיפול להם תהיה אישה זכאית באופן אוטומטי, לא רק שלא מעוררת אותי למחות, אלא אפילו מסבה לי תחושת הקלה. כך או כך, צריך שיהיה מי שיעשה סדר בבלגן. טוב שיש מי שעוצר אותנו לרגע ומחייב אותנו, גם אם למורת רוחנו ורוח בני המשפחה, לבחון את הדברים בצורה מושכלת, לשקול את הסיכויים מול הסיכונים, לבדוק עם עצמנו עד כמה כל אחת מאיתנו איתנה לעמוד בתהליך הקשה והמסוכן הזה, ובעיקר להבין שישנן עוד אופציות כגון תרומת ביצית, אימוץ, ואפילו, כן, אפילו האופציה שלא להיות אמא ועדיין להיחשב אדם שלם ואישה.

עוד בוואלה! בריאות:
האישה שלא הסכימה לוותר על החלום להיות אמא
למה לא מצליח לנו? מילון מקוצר לבעיות פוריות
גם לרפואה הסינית יש מה לומר על טיפולי פוריות


גליה וולוך היא יושבת ראש ארגון נעמת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully