וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המבורגר וצ'יפס עושים אתכם טיפשים

30.9.2014 / 12:08

המבורגר וצ'יפס לא סתם נמצאים תחת ההגדרה המפוקפקת והלא מחמיאה של ג'אנק פוד. מחקר חדש מראה שההשפעה שלהם עלינו לא נגמרת רק בכמה צמיגים מיותרים אלא עולה גם לראש

המבורגר. ShutterStock
אל תפחדו לבהות. הופכים טיפשים רק אם אוכלים את זה/ShutterStock

המבורגר וצ'יפס כבר מזמן נכנסו לקטגוריית הג'אנק פוד. מחקר חדש מציע שלא מדובר רק בג'אנק לקו המותניים שלכם, אלא גם למוח. חוקרים אוסטרליים מצאו שצריכה מוגברת של תזונה מערבית שכוללת הרבה מזון מטוגן, בשר אדום, משקאות ממותקים ומשלוחי טייק אווי פוגעת ביכולות הקוגניטיביות, בזמני התגובה, בלמידה ובזיכרון של בני נוער.

עוד בנושא:
5 החלטות בריאותיות לשנה החדשה
כך תעברו את החגים בלי לעלות במשקל
הסוד לחיים ארוכים: מותניים צרים

החוקרים, שסקרו הרגלי תזונה של 602 בני נוער בגילאי 14, גילו שאלו שצרכו יותר ירקות ומזונות עליים ירוקים, השיגו תוצאות גבוהות יותר במבחנים קוגניטיביים שנערכו להם שלוש שנים מאוחר יותר, בגיל 17. ד"ר אנט נייראדי, עורכת המחקר, סיפרה ל-Science Network כי מיקרו מינרלים שנמצאים בירקות ובעלים ירוקים הוכחו כתורמים להגברת ההתפתחות הקוגניטיבית, וזו ככל הנראה הסיבה שמבדילה בין אלו שצרכו אותם בכמות גדולה לאלו שניזונו מתזונה מערבית לא מאוזנת ועתירה בשומן.

סברה נוספת של החוקרים היא כי בדיאטה המערבית יש צריכה מוגברת של חומצות שומן רב בלתי רווי מסוג אומגה 6 ביחס לצריכה של אומגה 3. בעוד שהיחס ביניהם צריך להיות 1:1, בדיאטה המערבית הוא נוטה להיות לא מאוזן. צריכה של פחמימות ושומן רווי ברמות גבוהות נקשרה במחקרים אחרים לפגיעה בתפקוד של ההיפוקמפוס, שהוא אזור קליפת המוח שמעורב בלמידה וזיכרון, והתפקוד שלו עולה בגיל הבגרות. "גיל הבגרות מאוד חשוב בכל מה שקשור להתפתחות המוח. לפי הממצאים שלנו, תזונה לא מאוזנת עלולה לפגוע בו", ציינה ד"ר נייראדי, "התוצאות האלה צריכות להשליך על ההחלטות של בעלי תפקידים בתחום הבריאות".

לא רק טיפשים ושמנים, אלא גם עצבנים
זו לא הפעם הראשונה שהקשר בין מזונות עתירי שומן לבין ירידה ביכולות הקוגניטיביות והשכליות נבדק ומוכח. כבר ב-2009 הציעו חוקרים כי ההשפעות של מזון מסוג זה אינן רק ארוכות טווח ותורמות להתפתחות מחלות כמו סוכרת ומחלות לב, אלא גם משפיעות בטווח הקצר על הזיכרון והופכות אותנו עצבנים וטיפשים יותר. חומר למחשבה לפני ארוחת החג הבאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully