וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא תאמינו מה שום יכול לעשות לגוף שלכם

הוא מוריד כולסטרול, משפר את לחץ הדם, מרפא זיהומים ויראליים, מאזן את רמות הסוכר בדם ועוד. כל הסיבות להתחיל לאכול לפחות שן שום אחת ביום

פיצוחי שום. נמרוד סונדרס
פיצוחי שום/נמרוד סונדרס

השום (או בשמו הבוטני Allium Sativum) ידוע כצמח רפואי כבר אלפי שנים. בהודו השתמשו בו לפני 5,000 שנים לחיזוק הלב וזרימת הדם. באשור העתיקה המליצו על שימוש בשום למאכל ולרפואה. ולפי כתבים עתיקים, במצרים הקפידו להוסיף שום ובצל למזון של העבדים שבנו את הפירמידות והמקדשים.

אם אתם נמנעים משום בגלל הריח, כדאי שתדעו שריחו העז של השום נובע בעיקר ממרכיביו האחראים לרוב סגולות הריפוי שלו. כך שגם אם הריח מעט חזק, הוא למטרות טובות.

כולסטרול
האליצין, המרכיב הפעיל העיקרי של השום, הוא חומר שמעכב סינתיזה של כולסטרול בכבד, ולכן תמציות של שום נמצאו יעילות בהורדת רמות כולסטרול. אכילת שום ביחד עם ארוחה מונעת את העלייה ברמות השומנים בדם ובכולסטרול. במחקר קליני שארך כארבע שנים מצא כי שום הוריד את הרובד הטרשתי באופן משמעותי ולכן הוא יעיל גם במצבים של טרשת עורקים.

אנטיביוטיקה טבעית
השום נחשב כאנטיביוטיקה של הטבע כיוון שיש לו פעילות אנטי חיידקית, אנטי ויראלית ואנטי פטרייתית. הוא יעיל בשימוש בזיהומים ויראליים וחיידקיים כמו שיעול, שפעת, ברונכיט כרונית וסינוסיטיס, וכן בזיהומים פטרייתיים כמו פטרת הפה וקנדידה.

לחץ דם
לשום פעילות נוגדת יתר לחץ דם עקב השפעתו על הרחבת כלי הדם ההיקפיים. האליצין - המרכיב הפעיל בשום - הוא זה שאחראי לפעילות זו. מומלץ לאכול שתי שיני שום עד ארבע שינוי שום ביום על מנת שתהייה השפעה מיטיבית על לחץ הדם.

קונפי. נמרוד סונדרס
קונפי שום/נמרוד סונדרס

נוגד קרישה
השום הוא נוגד קרישה טבעי, הוא מעכב סינתיזה של טרומבוקסן, שלו חלק בתהליך צימות הטסיות (הקרישה). כתוצאה מכך הוא מקטין את הסיכון להתקפי לב ולשבץ מוחי.

סוכרת
השום מסייע בהסדרת רמת הסוכר בדם ולפיכך יעיל בטיפול בסוכרת מבוגרים.

נגד סרטן
לחומרים המצויים בשום פעילות נוגדת חימצון חזקה ולכן הוא מצוין למניעה של תהליכים סרטניים. במחקרים נמצא כי חומרים אלו מגנים על התאים מפני גורמים מזיקים ומסרטנים מצד אחד, ומצד שני מעכבים את גדילתם של תאים סרטניים שנוצרו.

אופן השימוש:
מומלץ לאכול שן שום אחת ביום למניעת מחלות ושמירה על הבריאות. בזמן זיהומים כדאי לאכול שלוש שיני שום ביום. לחילופין ניתן לצרוך כמוסות שמן אתרי של שום במינון של כמוסה ליום כטיפול מונע, ובזמן מחלה כשלוש כמוסות ביום.

עדיף לקצוץ את השום ולחכות שתי דקות על מנת שהאליצין יייווצר. ניתן לשלב את השום בתבשילים שונים, אך עדיף להוסיף את השום עם סיום הבישול, על מנת שלא לחבל בפעילותם של החומרים הפעילים בשום.

שימו לב: השום עלול לגרות את הקיבה, לגרום לצרבת ולבעיות עיכול בקרב אנשים רגישים, ולהפריע להנקה מאחר והוא משפיע על טעם החלב.

בתיאבון: הגיעה העונה לשום ירוק
מתכוני שום בוואלה! אוכל

עדי גולדנברג היא נטורופתית N.D ובעלת קליניקה לנטורופתיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully