וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסוד לחיים ארוכים: מותניים צרים

10.9.2014 / 8:37

מותניים צרים תמיד נחשבו לסימן ליופי ולבריאות. שיטת מדידה חדשה שמגיעה אלינו מאנגליה מתבססת על היחס שבין המותן לגובה וקובעת את אורך החיים שלכם. אז כמה שנים נותרו לכם לחיות?

מותניים. ShutterStock
האם התגלה הסוד לחיים ארוכים?/ShutterStock

הסוד לחיים ארוכים מסתבר לא נמצא בעוד דיאטה דלה בשומנים, או בעוד אימון כושר חדש, אלא במותניים שלכם. מדענים גילו שהיקף המותניים שלכם משקף את אורך החיים שלכם וזה לא משנה לאיזה מגדר או קבוצת גיל אתם משתייכים.

עוד בנושא:
5 תרגילים לבטן שטוחה
כל הדרכים להפטר מהשמנה בטנית
השמנה פוגעת גם באיכות הסביבה

במחקר חדש שנערך בבית הספר לעסקים באוניברסיטת סיטי בלונדון, נמצא כי אם היקף המותניים שלכם הוא מחצית מהגובה שלכם או פחות, אתם צפויים לחיות 88 שנים, כמו במדינות עם תוחלת החיים הממוצעת הגבוהה ביותר. על כל סנטימטר שתוסיפו לקו המותניים, לעומת זאת, אתם עלולים לאבד שנים מהחיים, וזו כבר סיבה טובה להתחיל לשמור על הגזרה.

כדי להסביר את התיאוריה הנה כמה דוגמאות: אם את בחורה שגובהה עומד על 1.65 מטרים, היקף המותן שלך צריך לעמוד על כ-80 סנטימטרים, כך לפי המחקר. אם תשמיני, והיקף המותן שלך כבר יגיע ל-60 אחוזים מהגובה, תאבדי בממוצע כשנה וחצי מהחיים. אולי זה לא נשמע הרבה, אבל למי שסובל מעודף משקל, הסנטימטרים האלה יכולים לעלות בשנים יקרות. גבר בגיל 30 לדוגמה, ובגובה של 1.75 מטרים שהיקף המותניים שלו הוא מעל 1.40 מטרים, יאבד מהחיים שלו כ-20 שנים.

שיטה יותר מהימנה ממדד ה-BMI
את המחשבון ששימש את החוקרים יצרו באוניברסיטת סיטי לאחר שצפו ב-300 אלף מבוגרים במהלך מחקר שנערך 20 שנים. ד"ר מרגרט אשוואל סיפרה לסאנדיי טיימס שהיתרון של הבדיקה הזו היא בכך שמדובר בבדיקה שגרתית מאוד פשוטה שניתן לערוך בבית.

מותניים. ShutterStock
היקף מותניים שיהווה מחצית מהגובה שלכם ונכונו לכם עוד שנים ארוכות/ShutterStock

"היקף המותניים חשוב מפני שהוא מעיד על ריכוז השומן במרכז הגוף", מסבירה אשוואל, "השומן הזה מתקשר לכולסטרול גבוה, סוכרת ומחלות לב". עוד היא סיפרה כי ניתן לסמוך על שיטת המדידה הזו יותר מאשר על מדד ה-BMI, שבודק יחס בין גובה ומשקל, ומשמש רופאים רבים להערכת תקינות או עודף משקל אצל מטופלים.

"לפי מדד ה-BMI לדוגמא, כ-60% מתושבי העיר ברייטון באנגליה, מוגדרים בעודף משקל. אם היו מודדים על פי המדד שיצרנו, זה היה מעלה את אחוז השמנים בעיר בכ-10%", הסבירה אשוואל. עורכי המחקר קוראים למדינה לבחון את כליי המדידה בהם משתמשים כיום רופאים, ומבקשים לתת דגש על היחס שבין היקף המותניים לגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully