וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך תבשלו לראש השנה בלי להרוס את הגב

רועי שקד

22.9.2014 / 8:28

כאבי גב וברכיים לא חייבים להיות חלק מעסקת החבילה של ההכנות לחג. המדריך לעבודה נכונה במטבח לפני החג ולהקלה על כאבי הגב והברכיים

ילדה אופה עוגה. ref348985, ShutterStock
העזרו בבני הבית/ShutterStock, ref348985

ראש השנה עוד רגע כאן, ועבור הרבה מאוד אנשים זה אומר שעות רבות של בישולים במטבח. כדי להקטין את העומס על המפרקים וכדי שלא תשבו לשולחן החג עם גב דואב וברכיים כואבות, הנה מדריך שימושי לארגון המטבח, לפני העבודה ובמהלכה.

עוד בנושא:
כך תעברו את החגים בלי לעלות במשקל
למה בעצם כואב לנו הגב?
מה המזגן עושה לגב שלכם?

1. ארגנו את סביבת העבודה, את המצרכים ואת המכשירים הנחוצים מבעוד מועד כדי למנוע את ההתרוצצות מארון לארון.

2. בזמן עמידה ממושכת במטבח העבירו את המשקל מרגל לרגל. הניחו על רצפת המטבח שרפרף קטן ובזמן העבודה הניחו עליו, לסירוגין, כל רגל בנפרד.

3. בזמן שטיפת כלים או עמידה אחרת מעל הכיור, מומלץ לפתוח את הארון שמתחת לכיור ולהניח עליו את הרגל. במרבית המקרים תהיה תחושת ההקלה על גב התחתון מיידית.

4. הימנעו מהתכופפות אל משטח העבודה. קרבו אותו אליכם עד כמה שניתן. הגביהו את המשטחים. לחיתוך ירקות הניחו קרש על קרש. לשטיפת כלים הניחו הגבהה פנימית בכיור (קערה הפוכה, למשל). מוכרחים להתכופף למדיח, לתנור או למגירת הירקות במקרר? עשו זאת באמצעות כיפוף ברכיים וירכיים ושמרו על גב ישר ככל שניתן.

ערימת כלים מלוכלכים בכיור.. ShutterStock
הניחו הגבהה בכיור כדי להקל על הגב/ShutterStock

5. אם אתם נמוכים, נעלו נעלי ספורט או נעליים סגורות אחרות המעניקות לרגל גובה ולכף הרגל תמיכה מלאה. אם אתם גבוהים נעלו נעליים שטוחות ותומכות.

6. עבודות קילוף/ גירוד/ קישוט מומלץ לעשות בישיבה. ובכלל - כל פעולה במטבח שאפשר לבצע בישיבה – בצעו בישיבה. כך תורידו עומס רב מהברכיים במהלך העבודה.

7. למה להרים כשאפשר להסיע? השתמשו בעגלת התה (אם יש לכם עדיין כזו) לשינוע כלים כבדים. אם בכל זאת צריך להרים כלי כבד כמו סיר, קערה או תבנית, קרבו אליכם את הכלי עד כמה שניתן, והקטינו כך את העומס על שרירי הגב. אם הכלי חם הרימו אותו בשתי ידיים או היעזרו בבן משפחה נוסף.

8. סיימתם את מרתון בישולי החג? בצעו תרגילי מתיחות ותנועות שחרור. מומלץ לבצע מתיחות ושחרור גם במשך מספר דקות באמצע העבודה. חזרו על התנועה כמה פעמים בעדינות ובאטיות.

9. אם אתם סובלים מכאבי גב כרוניים פנו לאיש מקצוע מוסמך להתאמה אישית של תרגילי הרפיה וחיזוק.

רועי שקד הוא פיזיותרפיסט מוסמך באפוסתרפיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully