וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפני שאתם רצים לקחת אנטיביוטיקה

18.3.2014 / 8:09

כואב לכם הראש כבר שבוע והנזלת לא נגמרת? יכול להיות שאתם סובלים מסינוסיטיס. כל מה שצריך לדעת על המחלה, וכל הדרכים לטפל בה (גם בלי תרופות)

אילוסטרציה. ShutterStock
כאב הוא דרכו של הגוף לסמן לנו שמשהו לא כשורה/ShutterStock

כאב הוא דרכו של הגוף לסמן לנו שמשהו לא כשורה. אנחנו נוטים לזלזל בכאבי ראש, ולייחס אותם לישיבה ממושכת מול המחשב או לעייפות, אבל לפעמים הם מעידים על מחלה, כמו סינוסיטיס.

סינוסיטיס היא למעשה דלקת שתוקפת את הקרומים הריריים של האף ומערות האף, שבמרבית המקרים מופיעה לאחר זיהום קודם באף.

מדובר באחד מהזיהומים הנפוצים ביותר בקרב כל הגילאים ובשכבות שונות של האוכלוסייה, ובמצבים מסוימים הסינוסיטיס לא חולף וממשיך למצב כרוני. הסינוסיטיס יכול להופיע בדרכים מרובות, ולכן חשוב שנדע מה גורם לו וכיצד למנוע אותו.

בסינוסים נמצאת פסולת, שמורכבת מהפרשות של הגוף. במצב בריא המערכת יודעת לנקות את עצמה, אך בעת חולי נוצרת כמות גדולה יותר של פסולת, דבר היוצר סתימות שאותן עלינו לפתוח.

אילוסטרציה. ShutterStock
התקררות, הצטננות או נזלת ויראלית עשויות להוביל לסינוסיטיס אקוטי/ShutterStock

הסיבות השונות להופעת סינוסיטיס הן התקררות, הצטננות או נזלת ויראלית, שעשויות להוביל לסינוסיטיס אקוטי. אלרגיה הגורמת לגושי ליחה במערכת הנשימה עלולה להעיד על סינוסיטיס כרוני.

בנוסף, סינוסיטיס עלול להוביל להיווצרות אנטומיה לא תקינה בדרכי האוויר או לפוליפים החוסמים את הניקוז, ואפילו לדלקת בשיניים של הלסת העליונה במקרים מסוימים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

הסימנים שצריכים להדליק נורת אזהרה

אם אתם מרגישים כאב באזור המצח, מתחת לעיניים, סביב האף, באזור הרקות, בקודקוד ובשיניים, כדאי לבדוק אם אתם סובלים מסינוסיטיס. כמו כן, תחושה של לחץ וכובד כללי בראש, נזלת וליחה מוגלתית, גודש באף וקושי לנשום דרך האף ולעתים גם חום, עלולים גם הם להעיד על סינוסיטיס.

לאחר זיהוי התסמינים האלה, כדאי לפנות לרופא המשפחה לקבלת טיפול מתאים.

איך מטפלים?

הפתרון המידי להקלה בתסמינים הוא שתייה מרובה של נוזלים, הקפדה על מנוחה ושכיבה, שמירה על אוורור החדר ושימוש במכשיר אדים לשמירה על הלחות.

קיימים מספר טיפולים אופציונליים לסינוסיטיס, לפני נטילת אנטיביוטיקה או במצבים בהם אין בה צורך.

7 טיפים לטיפול יעיל

1. שטיפת הסינוסים במי מלח – שטיפת התעלות מחטאת את הסינוסים ומסייעת לפתיחתם. כל שעליכם לעשות הוא לקחת כוס מים פושרים עם חצי כפית מלח מאיכות טובה ולהזליף את התערובת בעזרת מזרק או טפטפת, או באמצעות שאיבת הנוזל לתוך נחיר האף. במצב חמור, רצוי לבצע את השטיפה פעמיים ביום, ולאחר שיפור בסימפטומים, להפחית לפעם ביום.

2. טיפות אכיניצאה – באופן דומה לשימוש במי מלח, תוכלו להשתמש בטיפות אכינצאה. האכיניצאה מסייעת למנגנוני ההגנה העצמאיים של הגוף, וכן מסייעת לטפל בהפרשות בעלות ריח רע מן האף ובנזלת המלווה בכיבים כואבים בקרומים הריריים. כ-15 טיפות של צמח האכיניצאה יסייעו להקלה בסימפטומים.

3. תכשירים הומיאופתיים – לצד הטיפולים הקונבנציונליים, ניתן למצוא תכשירי מדף הומיאופתיים דוגמת סינבסין, המסייעים להקלה מהירה בתסמיני סינוסיטיס, וכן לקיצור משך זמן המחלה. תכשירים כאלה משלבים בתוכם צמחי מרפא ומאפשרים ריפוי וטיפול פשוטים וללא תופעות לוואי.

4. הימנעות ממוצרי חלב – מוצרי חלב עלולים לגרום לליחה כבדה בשל ההורמונים המצויים בחלב. ליחה צמיגית זו מקשה על הנשימה ומעכבת את תהליך ההחלמה.

5. מגבת עם שמן אקליפטוס – לקחו מגבת ספוגה בכמה טיפות שמן אקליפטוס וגלגלו אותה על אזור הסינוסים. יש להשתמש לסירוגין במגבת חמה ובמגבת קרה. השימוש בשמן האיקליפטוס, לצד צמחי מרפא נוספים, מזרז את עבודת מערכת הלימפה, ובאמצעות כך, מביא לשחרור הסתימות.

6. דיקור סיני או יפני – הדיקור יוצר תנועתיות בסינוסים ומנקה את הרעלנים, במיוחד אם הוא משולב עם שימוש בצמחי מרפא. טיפולים אלה מחזקים את המערכת החיסונית על ידי שיפור התנועתיות של הנוזלים במערכת הנשימה, ובאמצעות ניקוי הרעלנים בחלל הסינוסים מגודש ומדלקתיות.

7. טיפולי שיאצו או טווינה – טיפולים אלה גורמים לתנועתיות במחזור הדם, הגורמת לניקיון המערכת מסינוסיטיס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully