וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדברים שאתם חייבים לקחת לממ"ד

14.7.2014 / 14:45

מגבונים לחים בשביל הניקיון, קלפים נגד שיעמום, משככי כאבים נגד מיגרנה ומשהו לנשנש - פשוט כי חייבים. הנה כל הדברים שיעזרו לכם להעביר את הזמן במרחב המוגן בשפיות יחסית

תושבי תל אביב מסתתרים בחדר המדרגות בזמן אזעקה במסגרת מבצע צוק איתן – 12 ביולי 2014. רויטרס
תושבי תל אביב מסתתרים בחדר המדרגות בזמן אזעקה/רויטרס

עבר כבר כמעט שבוע, ונראה שאנחנו לא עומדים להיפרד מהמרחבים המוגנים שלנו בקרוב. כדי שהימים הקרובים יהיו קלים יותר מקודמיהם, כדאי להפוך את שיגרת החירום שלנו לנוחה ככל האפשר. מה זה אומר? הכנת הממ"ד או הממ"ק שלכם והפיכתו לאזור נעים ככל האפשר. לא משנה איפה אתם גרים, בני כמה אתם או מה מספר הנפשות במשפחה, אלו הדברים שאסור לכם לוותר עליהם במרחב המוגן:

מים:
חשוב מאוד שבכל ממ"ד או מקלט יהיו מספיק מים לכולם. יש צורך להכין לפחות ארבעה ליטרים של מים לאדם ליום. אם אתם בוחרים לשמור במקלט מי ברז, הקפידו שהם לא יעמדו
למעלה מחמישה ימים. הקפידו בהפוגות לחדש את המלאי כדי שלא תתקעו בלי נוזלים.

אוכל:
אנחנו לא יודעים כמה זמן נאלץ להישאר בממ"ד, ולכן כדאי להכין שם מזון ייעודי. מוצרי מזון יבשים כמו עוגיות, דגני בוקר, פרות יבשים, חטיפים וכדומה. כמובן שאם אתם צורכים מזון יבש מסוג זה, כדאי להצטייד בעוד נוזלים כדי שלא תהיו צמאים.

עוד בנושא:
לעבור את המלחמה הזו בלי להשמין
בשיא המתח: האוכל שיעזור לכם להירגע

היגיינה:
הכינו מראש ציוד בסיסי אך יעיל וחשוב כמו מגבונים לחים, תרסיס ריח, בגדים להחלפה, מי פה, וכל מוצר נוסף שעשוי לשפר לכם את התחושה.

פנאי:
כדאי להכניס למרחב המוגן שלכם את כל מה שיעביר לכם את הזמן: משחקי חברה, ספרים, תשבצים ועוד. אם אין לכם בממ"ד טלוויזיה או רדיו, אז טלפון הוא האמצעי שלכם להתעדכן בנעשה בארץ ולהיות בקשר עם המשפחה והחברים. לכן, כדאי לשמור בהישג יד מטענים לסלולריים ולאייפדים.

כך תעבירו את הזמן במרחב המוגן

תרופות:
השהות בממ"ד, הריצות אליו, המתח והחרדה מהאזעקה הבאה הם כר פורה לכאבי ראש, ולכאבים בכלל. הצטיידו במשככי כאבים (כמו אקמול, אדוויל או רוקסט). אם מישהו מבני המשפחה מטופל קבוע בתרופות, דאגו לשמור עבורו לפחות גם אריזה אחת או שתיים של התרופה שלו בממ"ד. זה מתייחס גם לכל אביזר רפואי אחר שאתם נזקקים לו - משאפים, מזרקים או משחות. אם אתם סובלים ממתח וחרדה יש היום מגוון תכשירים צמחיים שיוכלו לסייע לכם.

מנוחה:
הכינו בממ"ד או במקלט מזרונים, כריות, שמיכות וכל דבר שיעזור לכם לעבור את השהות בנינוחות יחסית.

יש לכם תינוק?

הכינו עבור התינוק שלכם תיק מיוחד. בתיק דאגו לבגדים להחלפה - גם חמים וגם קצרים - לבקבוקים, מוצצים, טיטולים, מגבונים, פורמולה ומד חום. כדאי להצטייד מראש בצעצועים שהתינוק אוהב כדי להפחית לחץ או אפילו להשאיר שם משטח פעילות או טרמפולינה אם יש לכם. אם לתינוק שלכם יש חפץ מעבר או חיתול שהוא לא נרדם בלעדיהם - הביאו גם אותם.

חשוב לדעת שלחץ אצל תינוקות עלול להתבטא בעצירות, לכן הקפידו לעקוב אחר שגרת היציאות של תינוק. אם אתם מזהים בעיית עצירות ניתן להשתמש במוצרים המתאימים לתינוקות (מעל גיל חצי שנה) כמו נורמלקס, או בפתרונות טבעיים כמו מיץ עגבנייה או מחית שזיפים. בכל מקרה, מומלץ להתייעץ עם רופא במקרה של עצירות מתמשכת.

יש לכם חיית מחמד?

דאגו גם להם למלאי של מזון, משחקים ומקום לישון בו. הרי גם הם חלק מהמשפחה, והם בלחץ לא פחות מכם.

איך אפשר לעזור לכלבים נפגעי החרדה מירי הרקטות?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully