וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מריחואנה נגד אלצהיימר?

חוקרים מפלורידה גילו כי מינונים קטנים של החומר הפעיל בקנאביס עשויים למנוע אלצהיימר. האם עתיד הטיפול במחלה המפחידה הוא בעצם ג'וינט?

מריחואנה. ShutterStock
לגלגל בשביל הבריאות?/ShutterStock

רק אתמול פרסמנו שמריחואנה משפיעה יותר על נשים, וכבר מתפרסם מחקר חדש על הסם הכי מדובר בעולם. מחקר חדש מצא כי מינונים נמוכים מאוד של החומר THC - החומר הפעיל במריחואנה - מקטינים את ייצור החלבון שגורם לאלצהיימר.

המחקר החדש בוצע על ידי חוקרים מאוניברסיטת דרום פלורידה ופורסם השבוע במגזין הרפואי של מחלת האלצהיימר. החוקרים גילו כי מינון נמוך של החומר הפעיל במריחואנה גרם לעיכוב בייצור וצבירה של החלבון בטא עמילואיד (Aβ), אותו חלבון שצבירתו בתאי המוח עומדת בבסיס התפתחות מחלת האלצהיימר. האפקט נוצר לאחר שימוש במינונים נמוכים מאוד.

עוד בנושא:
מריחואנה עושה אתכם פחות מאושרים
למה אסור לכם לעשן מריחואנה עד גיל 30
גם פעילות גופנית יכולה להגן מפני אלצהיימר

לתוצאות המחקר הזה עשויות להיות השלכות על גישה טיפולית חדשה פוטנציאלית לטיפול במחלת אלצהיימר. הסיבה העיקרית לתקווה היא העובדה שצבירת עמילואיד בטא היא בעיה בסיסית בהתפתחות מחלת האלצהיימר. העיכוב של היווצרות החלבון המדובר, שיפרה את תפקוד התאים בניסוי ומנעה את התנוונותם.

לא הכל ורוד

למרות התוצאות המעודדות, שתי בעיות עולות מהניסוי. הראשונה היא ששימוש כבד במריחואנה הוא בעצמו גורם סיכון לפגיעה בזיכרון, כך לפי מספר מחקרים מהשנים האחרונות. כנגד טענה זו חשוב לציין כי תופעות אלה מוכרות רק כאשר נוטלים מינונים של THC שהם גבוהים פי 1000 מהמינונים בהם בוצע הניסוי. לפי המחקרים האחרונים נראה שבמינונים נמוכים במיוחד, ל-THC דווקא יש אפקט הגנה על העצבים והם אינם מזיקים.

בעיה שנייה היא שבשלב זה עדיין מדובר בניסוי בתנאי מעבדה על תאים ולא על בעלי חיים או בני אדם, כך שאין מדובר בהמלצה לרוץ ולהתחיל לעשן מריחואנה כדי להגן על המוח.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
ג'וינט. ShutterStock
ההשפעה על הזיכרון תלויה במינון/ShutterStock

עם זאת, למרות המגבלות, המחקר החדש מספק ראיות מעניינות על הפוטנציאל שיש לשימוש ב-THC כטיפול נגד אלצהיימר, ועל כך שייתכן ובעתיד יוכלו לעשות שימוש בתרכובת טבעית זו בשלבים המוקדמים של מחלת האלצהיימר, ובלבד שיהיה זה שימוש כראוי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully