וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משווים מחירים: משרד הבריאות משיק שירות חדש

21.10.2014 / 14:33

לדברי שרת הבריאות יעל גרמן, אתר "כל הבריאות" שהושק היום אמור לשמש כלי להשוואת מחירי שירותים רפואיים עבור הציבור. האם הוא יעמוד בהבטחה, או שהבירוקרטיה תתיש אותנו שוב?

צילום מסך

השוואת המחירים בין קופות החולים יוצאת לדרך: אתר חדש של משרד הבריאות מבטיח לפרט עבור הציבור את כלל השירותים הבריאותיים להם הוא זכאי במסגרת ביטוחי הבריאות הממלכתיים והמשלימים. במסיבת עיתונאים שנערכה היום (שלישי) הציגה השרה יעל גרמן את האתר "כל הבריאות", ואמרה שמטרתו "לאפשר לציבור לדעת בצורה השקופה ביותר מה מגיע לו". במשרד הבריאות מקווים שהאפשרות לעשות השוואות בין הקופות השונות יביא להוזלה במחירי הביטוחים.

ממשק האתר נוח יחסית, ומאפשר הקלדת מילות חיפוש לכל הטיפולים, המצבים הרפואיים והתרופות. כך, ניתן ללמוד על מה שניתן כחלק מסל הבריאות הממלכתי וכמה עולה כל דבר במסגרת השב"ן בקופת חולים. בהשוואת תכניות הביטוח המשלימות קיימת התייחסות להשוואת פרמיות בכל ביטוח, גילאים, דרכי ההצטרפות לתוכניות, האם נדרשת תקופת הכשרה, מידע על ניתוחים, השתלות וטיפולים במדינות חוץ, אחות פרטית ושירותים נוספים.

פערים משמעותיים בין קופות החולים

השיטוט באתר, שקיים כרגע רק בשפה העברית, מגלה פערים משמעותיים במחירים בין קופות החולים השונות. כך לדוגמה, בתחום הביטוחים המשלימים, דמי השתתפות בכללית מושלם זהב עד גיל 17 הם 5.53 שקלים, במכבי מגן כסף תשלמו על ילד עד גיל 17 4.87 שקלים ובמאוחדת מציעים את "מאוחדת עדיף" ב-38.5 שקלים עד גיל 24.

אילוסטרציה. ShutterStock
האתר החדש יעודד תחרות בין קופות החולים/ShutterStock

גם בין הבדיקות השונות ניתן להשוות. אישה בהיריון שתרצה לבצע בדיקת שקיפות עורפית, תוכל לראות באתר שהבדיקה נמצאת בסל התרופות וכוללת השתתפות עצמית. בקופת חולים כללית הבדיקה אינה כלולה באף אחד ממסלולי הביטוח המשלים, וכך גם במכבי. בקופת חולים מאוחדת, לעומת זאת, כלולה הבדיקה ב"לאומית זהב" וב"לאומית כסף".

המערכת הממוחשבת תספק מכתב רשמי הניתן להדפסה, מאת משרד הבריאות לפונה, בו תיכתב באופן רשמי הזכאות. המבוטח יוכל להציג את המכתב ממשרד הבריאות למוסד הרפואי בדרישה לקבל את זכאותו. עם זאת, יתכן שיהיו טעויות באתר, ובמשרד הבריאות לא החליטו עדיין כיצד יתמודדו עם מקרים בהם קופות החולים יסרבו לכבד את המסמך.

"המערכת תעודד תחרות"

בעתיד, מתכוונים במשרד הבריאות להרחיב את המערכת להשוואה בין ביטוחי הבריאות הפרטיים ובימים אלה מתקיימים דיונים בשיתוף עם אגף שוק ההון וביטוח במשרד האוצר, במטרה להשיג את המידע הדרוש מחברות הביטוח. "מדובר במערכת שתיתן מידע לציבור על מה שמגיע לו לקבל, בשקיפות, תוך מיצוי הזכויות, ובשוויון", אמרה השרה גרמן. המערכת ההשוואתית תעודד תחרותיות בין קופות החולים אשר תוביל לשיפור השירות למבוטחים".

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופסור ארנון אפק, הוסיף כי "זהו חלק מתפיסת העולם של המשרד, שבבסיסה זכות הציבור לדעת. חשוב לנו שהציבור ידע את זכויותיו וידרוש אותם ללא היסוס".

לכניסה לאתר החדש לחצו כאן. מבוטחים שאינם בעלי גישה למחשב יוכלו לפנות למוקד קול הבריאות ב-5400 *

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully