וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הבריאות: זיהום האוויר מסרטן

28.9.2014 / 18:00

משרד הבריאות עדכן את רשימת החומרים המסרטנים והוסיף אליה לראשונה את זיהום האוויר. לתואר המפוקפק מצטרפות גם מיטות השיזוף והקרינה ממכשירי הטלפון הסלולרים

יעל גרמן בפתחה של ישיבת הממשלה. דצמבר 2013. אלכס קולומויסקי,
שרת הבריאות יעל גרמן/אלכס קולומויסקי

עכשיו זה רשמי: האוויר שאנחנו נושמים מסרטן. כך עולה מעדכון שמפרסם היום (ראשון) משרד הבריאות לרשימת החומרים המסרטנים. הרשימה, שמבוססות על מחקרים שבוצעו בעולם בתחום הסרטן, מציבה את זיהום האוויר כגורם ודאי לסרטן. גם מיטות השיזוף נמצאו כמסרטנות באופן ודאי ובמשרד הבריאות מבקשים להזהיר את הציבור מפניהן.

הרוצח הסביבתי: זיהום אוויר הורג 7 מיליון אנשים בשנה

השינוי המשמעותי ביותר בעדכון, מבחינת בריאות הציבור, הוא הוספה של זיהום אוויר בכלל וזיהום אוויר חלקיקי בפרט לקבוצה 1 - מסרטן ודאי. לדברי פרפסור איתמר גרוטו, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, "מדובר בנתון משמעותי, משום שעד היום התייחסנו לזיהום אוויר כגורם למחלות שונות, אבל לא לסרטן. מדובר על זיהום אוויר כללי מכל הסוגים, שנגרם החל מתחבורה ציבורית, דרך חומרים שונים כגון אסבסט ועד עשן סיגריות".

עוד עולה מהרשימה, כי חשיפה לקרינה על סגולה, הנמצאת בכמות גבוהה במיטות שיזוף, מסוכנת ביותר. עד היום, סיווג משרד הבריאות את הקרינה מסוג זה כ"מסרטנת קרוב לוודאי" (קבוצה A1) ל"מסרטן ודאי" (קבוצה 1). בכך מצטרף המשרד לאזהרות של האגודה למלחמה בסרטן, מפני השימוש במיטות שיזוף. "זה מסוכן כמו כל חשיפה לשמש", מסביר פרופסור גרוטו. הכנסנו תקנות במטרה להגביל את השימוש במיטות שיזוף ולהזהיר את הציבור. לצערי אי אפשר לאסור זאת כליל". ברשימה החדשה לא נפקד מקומה של הקרינה הבלתי מייננת שפולטים מכשירי הטלפון הסלולאריים שלנו.

העדכון האחרון נעשה ב-2010
מדי כמה שנים מתעדכנת הרשימה של חומרים שנמצאים בקבוצת סיכון לגרום לסרטן. על פי משרד הבריאות, הרשימה מבוססת על הרשימות המעודכנות ביותר של המרכז לחקר הסרטן של איגוד הבריאות העולמי ומטרתה "הכוונה של משרדי הממשלה הרלוונטיים לחומרים שאותם יש לצמצם והכוונה לציבור לגבי חומרים שרצוי להימנע מהם או לעשות בהם שימוש מושכל על מנת לצמצם את החשיפה". על העדכון אחראית תת ועדה לרשימות חומרים מסרטנים בראשות ד"ר יהודית שחם. הרשימה האחרונה פורסמה בשנת 2010.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully