וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: אישה מנגנת בכינור במהלך ניתוח מוח

10.9.2014 / 10:24

נעמי אלישוב הייתה כנרת בפילהרמונית של ליטא, אבל לפני 20 שנה היא חלתה ברעד ונאלצה להפסיק לנגן. כעת, בניתוח מוסיקלי ויוצא דופן, הושתלה בראשה אלקטרודה שהפסיקה את הרעד

יח"צ - חד פעמי

ניתוח מרגש במיוחד התרחש אתמול (שלישי) בבית החולים איכילוב בתל אביב כאשר נעמי אלישוב נותחה במוחה בזמן שהיא מנגנת מוצרט. הניתוח נועד להפסיק רעד בלתי נשלט שפגע בנגינתה ובאיכות חייה של אלישוב, וכבר במהלכו היא חזרה לנגן בכינור ללא הפרעה.

אלישוב הייתה כנרת בפילהרמונית הלאומית של ליטא, אבל לפני 20 שנה היא החלה לסבול מרעד ונאלצה להפסיק לנגן. אתמול היא עברה ניתוח DBS (גרייה מוחית עמוקה) לדיכוי הרעד שבמסגרתו הושתלה במוחה אלקטרודה. אלישוב ניגנה במהלך הניתוח כדי לראות אם היא מצליחה לשלוט ברעד. ברגע שהיא הצליחה לשלוט בקשת של הכינור, הרופאים ידעו שהאלקטרודה חוברה בהצלחה והרעד הופסק.

"הניתוח בוצע בהרדמה מקומית. על מנת להשיג את שיתוף הפעולה שלה בזמן הניתוח, לשם מיקום אופטימאלי של האלקטרודה, היא התבקשה לנגן בכינור", הסביר הבוקר פרופ' יצחק פריד, מנהל היחידה לנוירוכירורגיה תפקודית. לדבריו, בזמן הניתוח אלישוב לא הרגישה כאב, מכיוון שבאזורים אלה במוח אין תחושת כאב.

פרופ' פריד סיפר כי אחרי השתלת האלקטרודה הוא ביצע גירוי חשמלי במוקד ההפרעה. "ביקשתי מנעמי לדווח על תופעות לוואי שנגרמו לה כתוצאה מהגירוי, ואכן כשהפעלנו את הגירוי ראינו איך הרעד נעלם ונעמי המשיכה לנגן בהתרגשות גדולה את מוצרט, אך כעת, ללא הרעד וללא תופעות לוואי של הגירוי?. בניתוח השתתף גם ד"ר עידו שטראוס, ניורוכירורג בכיר.

"אני רוצה לנגן, לחתום על מסמך, לשתות כוס תה מבלי שיישפך לי ואני רק מצטערת שרק עכשיו גיליתי על הניתוח הזה" אמרה אלישוב אחרי הניתוח, "כעת אני חוזרת לחיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully