וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רופאי הילדים ממליצים: תנו להם לישון

26.8.2014 / 8:00

איגוד רופאי הילדים בארה"ב ממליץ לאחר את שעת התחלת הלימודים ל-8:30 בבוקר בטענה שהדבר יביא לשיפור רגשי, לימודי ובריאותי. עוד בהמלצות: אל תיתנו לילדים לישון מאוחר בסופי שבוע

אילוסטרציה. ShutterStock
תנו להם לישון/ShutterStock

הבשורות הטובות אומנם מגיעות מעבר לים, אבל גם לתלמידים בישראל שחוזרים ללימודים בעוד כמה ימים יש ממה להתעודד. ארגון רופאי הילדים בארה"ב פירסם השבוע את המלצתו לדחות את שעת ההתחלה של הלימודים בחטיבות הביניים ובחטיבות העליונות לשעה 8:30 בבוקר.

עוד בנושא:
איך תגיבו לתעודה של הילד שלכם?
לילד שלכם אין מספיק חברים
הכל על הפרעות שינה

לפי המלצות הרופאים, דחיית שעת ההתחלה של השיעור הראשון בבית הספר מ-7:30 או 8:00 בבוקר ל-8:30 תועיל רבות לרווחה האישית של הילדים, לבריאותם ולשיפור ההישגים הלימודיים שלהם. "אנחנו רוצים לפתוח בדיון החשוב הזה ולקדם ולהדגיש את החשיבות של שינה לבריאות", הסבירה דר' ג'ודית אוונס, מומחית לרפואת שינה, לסוכנות הידיעות רויטרס.

"אנחנו מבינים ששינוי שעת התחלת הלימודים הוא לא דבר פשוט", אמרה אוונס. "ברור לי שמדובר בשיקולים לוגיסטיים, כספיים ואפילו פוליטיים בתוך הקהילות, אבל אני מאמינה שברגע שאנשים יבינו את החשיבות של המהלך ואת ההשפעה החיובית שתהיה לו על האזרחים הם ישתפו פעולה".

במאמר אחר שפירסמה אוונס, במקביל להמלצה הנוכחית, הוצגו תוצאות מחקר שהובילה שמסקנותיו היו שחוסר בשינה עלול להוביל לחרדה, דכאון, השמנת יתר ותאונות דרכים. "כשמדובר בבני נוער חוסר השינה הוא אף חמור יותר מכיוון שהם חווים לאחר גיל ההתבגרות שינויים ביולוגיים שפוגעים בדפוסי השינה שלהם. השינוי מתבטא בכך שקשה להם להרדם לפני 23:00 בלילה, אבל הם עדיין צריכים את 8-9 שעות השינה שלהם", מסבירה אוונס.

בנוסף להמלצות הרפואיות והבריאותיות שפרסם איגוד רופאי הילדים, נטען כי דחיית שעת ההתחלה של שיעורי בית הספר תביא לשיפור לא רק באחוזי הנוכחות של התלמידים אלא גם בציונים ובהישגים הלימודיים.

סטודנט לומד בכיתה. ShutterStock
עוד חצי שעה שינה יכולה לשפר את ההישגים בבית הספר/ShutterStock

לא לתת לילד לישון עד מאוחר בסופי שבוע
לשאלה האם דחייה של חצי שעה לא תוביל את התלמידים לדחות גם את שעת ההתעוררות שלהם ענתה אוונס כי על פי תוצאות בשטח, מבתי ספר שהלימודים בהם החלו מאוחר יותר, הם ראו כי התלמידים מרוויחים 50 דקות של שינה נוספת, זאת מפני שבאופן מפתיע, הם החלו ללכת לישון מוקדם יותר. "גם לחצי שעה יכולה להיות השפעה מאוד גדולה על החיים".

"ההצעה לדחות את שעת התחלת בית הספר היא טובה, אבל גם התלמידים יצטרכו לשפר את התנהגות השינה", אומר דר' אומאקנט קאטווה, מנהל מעבדת השינה במרכז להפרעות שינה בבית החולים לילדים בבוסטון. "אם הם לא ילמדו על חשיבות השינה לבריאות שלהם, בקרוב נבקש לדחות את שעת ההתחלה של בית הספר ל-10 בבוקר", הוא הוסיף.

"העצה הכי טובה שהייתי נותן להורה, שהילד שלו צריך לישון בין 8 ל-9 שעות בלילה, היא לשמור על סדר יום של התעוררות גם בסופי שבוע. נער שמתעורר בסוף שבוע בצהריים, יתקשה לקום לאחר מכן באמצע השבוע בזמן לבית הספר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully