וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדיקת מיילים מחוץ לעבודה פוגעת בבריאות

29.9.2014 / 8:32

שוב הבוס שלח לכם מייל דווקא בבוקר החג, כשאתם בדרך לים עם חברים? הגיע הזמן לומר לא. מחקר מוכיח שהעבודה סביב השעון לא רק מעצבנת, אלא אף פוגעת בבריאות. האם בקרוב נקבל פתק מהרופא?

אילוסטרציה. ShutterStock
העבודה מחוץ לשעות העבודה מסוכנת לבריאות שלכם/ShutterStock

סוף סוף יש תירוץ מעולה לסנן את המיילים מהבוס בסוף השבוע. מחקר שבדק 57 אלף אנשים גילה שלמעלה ממחצית מהם עובדים בבית מחוץ לשעות המשרד הרגילות, ופוגעים בכך בבריאות שלהם. על פי המחקר, אנשים שממשיכים להתעדכן במיילים ולעבוד גם מהבית עלולים לסבול מנדודי שינה, כאבי ראש, חרדה, כאבי בטן ושרירים ועייפות כללית.

עוד בנושא:
מה קורה למוח של ילד בן שנה שמשחק עם אייפון?
5 דברים לא בריאים שאתם עושים במשרד
למה אנחנו לא מפסיקים לאכול בעבודה?

במחקר גרמני שהתפרסם ב-Chronobiology International נטען כי התרבות המודרנית, שבה העובדים נדרשים להיות זמינים לעבודה בכל שעה בעזרתם של הסמארטפונים והמחשבים הניידים, פוגעת בבריאות. המנוחה שאחרי שעות העבודה, על פי המחקר, אינה פריביליגיה אלא הכרח. לפי החוקרים נדרשת חקיקה שתגביל את הזמינות של העובדים למקום עבודתם, שכן גוף האדם צריך זמן התאוששות ומנוחה במהלך היום.

"גם עבודה מועטה מחוץ למשרד יכולה לגרום לבעיות"
החוקרים מהמכון לתעשייה, עבודה ופסיכולוגיה אירגונית בעיר אולדנבורג בגרמניה, ביססו את המחקר שלהם על שני סקרים נרחבים שנערכו ברחבי אירופה. "המחקר שלנו מראה באופן חד משמעי וחזק, כי גם עבודה מועטה מחוץ לשעות העבודה במשרד יכולה לגרום לבעיות בריאותיות", אמרה ד"ר אנה ארלינהאוס, מומחית לבריאות הציבור ואחת מעורכות המחקר. עורכי המחקר אף הוסיפו כי השינויים הטכנולוגיים שמאפשרים לעובדים להיות זמינים בכל שעה, פוגעים לא רק ביחיד, אלא בחברה כולה, ובאינטגרציה בין כלל האנשים. "זמן חופשי מחוץ לעבודה, צריך להיות זמן חופשי", אמרו.

אייפון 6 פלוס מתקפל. יוטיוב, צילום מסך
אייפון 6 מתעקם בכיס? זה הדבר האחרון שצריך להדאיג אתכם/צילום מסך, יוטיוב

אף שעבודה מחוץ לשעות המשרד כבר הפכה לנורמה, ממשלות וחברות מתחילות להבין את ההשפעה שיש למחשבים הניידים ומכשירי הסמארטפון על חיינו. בסקר שנערך ב-2012 נמצא כי מכשירי הסמארטפון הוסיפו שעתיים נוספות ליום העבודה שלנו. עוד נמצא בסקר כי 80% מהאמריקאים הודו כי הם בודקים את המיילים שלהם מחוץ לשעות העובדה, כש-38% מהם בודקים אותם בזמן ארוחת הערב, ו-50% כשהם כבר במיטה לקראת שנת הלילה.

המחשב והסמארטפון מכווצים את המוח
כנראה שהממשלות לא דואגות לחינם. רק השבוע התפרסם במגזין PLOS ONE מחקר של אוניברסיטת אסקס באנגליה שמצא כי שימוש בכמה מכשירי מדיה במקביל, עלול לגרום לשינוי מבני במוח ואף לכווץ אותו. החומר האפור המורכב מתאי עצב, הוא זה שמתכווץ, כך על פי המחקר, והוא מתקשר ליכולת לעבד את הרגשות שלנו. ואם זה לא מספיק, בעוד שהזיכרון של המחשבים רק הולך וגדל, הזיכרון שלנו והיכולת להתרכז רק הולכים ופוחתים.

תאגיד הרכב הגרמני, דיימלר AG, החליט שאין צורך להמתין למחקרים נוספים, והתקין לפני חודש תוכנה במחשביהם של מאה אלף מעובדיו, שמוחקת באופן אוטומטי מיילים שמגיעים אליהם כשהם בחופש. עוד קודם חברות גרמניות רבות הצטרפו למהלך, כשב-2011 חברת המכוניות פולקסווגן הודיע כי תפסיק לנתב מיילים מהעבודה אל מכשירי הבלקברי של עובדיה בשעות הערב. צרפת כבר הציגה שורה של הצעות חוק שישמרו על זכויות העובדים, וכעת בגרמניה עומדים לנקוט בצעדים דומים.

  • עוד באותו נושא:
  • עבודה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully