וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורים שואלים: לטוס לחופשה בלי הילדים?

21.9.2014 / 9:25

האם זה בסדר להשאיר את הילד אצל סבתא ולסוע לחופש של כמה ימים? ואיך פותרים סכסוך בין שתי ילדות? הפסיכולוגית הקלינית אפרת בן שם עונה לשאלות גולשים

משפחה מטיילת תכנון חופשה. ShutterStock
לקחת את הילדים איתכם לחופשה או לא?/ShutterStock

במהלך שגרת היומיום שלנו עם הילדים, עשרות שאלות מטרידות אותנו - על מצבם הבריאותי, על ההתפתחות שלהם, על בעיות התנהגות ועל התפקוד שלנו כהורים. עכשיו יש כתובת מקצועית לשאלות שלכם - מדור הורים שואלים. את השאלות ניתן לשלוח אלינו לכתובת המייל הזו או לפרסם בעמוד הפייסבוק של וואלה! בריאות.

הורים שואלים:
איך עוזרים לילדה בחרדה?
מה אומרים לילדה שאירגנה חרם?
איך מסבירים לילד שהחתול הלך לאיבוד?

אלו השאלות ששלחתם לנו השבוע, ותשובותיה של הפסיכולוגית הקלינית אפרת בן שם ממרכז גאיה.

שאלה: בעלי רוצה שניסע לחו"ל ונשאיר את הילד אצל סבתא שלו למשך 4 ימים. מדובר בתינוק בן שנה וחודשיים, והוא בקשר מצוין עם סבתא שלו. ובכל זאת, אני חוששת שניתוק של כמה ימים מההורים עלול לגרום לנזק. מה דעתך?

תשובה: גם אנחנו ההורים זקוקים למעט זמן לעצמנו מדי פעם. זמן למנוחה ולמילוי מצברים. גם ההשקעה בזוגיות חשובה מאוד. הדברים הללו חשובים לך ולבעלך, אך הם חשובים גם לילד שלכם שיקבל הורים רעננים ואנרגטיים שדואגים לשמר את הזוגיות שלהם. התמזל מזלכם ותוכלו להשאיר אותו בנוכחות דמות מיטיבה שהוא מכיר ואוהב.

אכן תינוקות ופעוטות בגיל הרך זקוקים לנכוחות רצופה של הוריהם אך פרידה קטנה של 4 ימים היא סבירה ובהחלט משהו שהקטנטן יכול להכA לצערנו אין לנו כל שליטה על תגובתה של ילדת יום ההולדת. אפשר אולי לנסות להיעזר בהורה שלה על מנת לתווך פתרון לבעיה באופן מקומי. בנוסף, בתגובתך לילדתך (לאחר שנרגעה כמובן) תוכלי להסביר לה במונחים רגשיים מה התרחש. תוכלו יחד לנסות להבין מה היא הרגישה ומה הרגישה הילדה השנייה ולנסות לחשוב מה ניתן היה לעשות. תני לה לנסות לחשוב על פתרונות שמתאימים לה. איך נתנהג במצבים שבהם פגענו בחבר/ה בלי להתכוון, איך מבקשים סליחה ומה אפשר לעשות אם משהו אחר פוגע בנו. יש לכם שאלות נוספות? כתבו לנו ל- healthsupport@walla.net.il

יום הולדת. ShutterStock
לומדים איך לפתור אינטרקציות חברתיות. גם בימי הולדת/ShutterStock

שאלה: היינו ביום הולדת של חברה, בתי רקדה ובמהלך הריקוד נתנה מכה עם ידיה לכלת יום ההולדת (בני 3). מיד לאחר מכן החברה חילקה עוגה וילדתי פנתה אליה בבקשה לקבל עוגה, החברה ענתה "את לא מקבלת בגלל שהרבצת לי". כמובן שבתי נעלבה והחלה לבכות. מה היה עלי לעשות בסיטואציה זו?

תשובה: ילדתך מצויה בשלב שבו לומדת מהי אינטראקציה חברתית וכיצד לפתור בעיות חברתיות שונות. זו אכן סיטואציה לא נעימה, עלבונה של בתך מובן וברור, אך לצערנו אין לנו כל שליטה על תגובתה של ילדת יום ההולדת. אפשר אולי לנסות להיעזר בהורה שלה על מנת לתווך פתרון לבעיה באופן מקומי.

בנוסף, בתגובתך לילדתך (לאחר שנרגעה כמובן) תוכלי להסביר לה במונחים רגשיים מה התרחש. תוכלו יחד לנסות להבין מה היא הרגישה ומה הרגישה הילדה השנייה ולנסות לחשוב מה ניתן היה לעשות. תני לה לנסות לחשוב על פתרונות שמתאימים לה. איך נתנהג במצבים שבהם פגענו בחבר/ה בלי להתכוון, איך מבקשים סליחה ומה אפשר לעשות אם משהו אחר פוגע בנו.

יש לכם שאלות נוספות? כתבו לנו ל- healthsupport@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully