וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך עוברים בשלום ניתוח של הילד

מערכת וואלה!

22.9.2014 / 8:37

פחד הוא מצב טבעי, במיוחד כשהילד שלך עומד בפני ניתוח. בעזרת הכנה מוקדמת וידע, תוכלו להפחית את החרדה, שלכם ושל הילד. המדריך שיוציא אתכם מחדר התאוששות

תינוק בבית חולים. ShutterStock
אל תתנו לילד להרגיש את החשש שלכם לפני הניתוח/ShutterStock

אם הילד שלכם צריך לעבור ניתוח, יש סיכוי גדול מאוד שעוד לפני שתכינו אותו, אתם אלה שצריכים לעבור הכנה, גם אם מדובר בניתוח פשוט מאוד. אז דבר ראשון נשמו עמוק והירגעו. פחד מפני ניתוח של הילד הוא טבעי ומובן, אבל הוא עלול להעצים גם את הפחד של הילד מפניו.

אז מה עושים, איך נרגעים? קוראים את הכתבה הזאת, מבינים במה מדובר ומכינים גם את הילד על מנת שתעברו יחד את האירוע הזה בצורה נעימה ככל האפשר. ההכנה היא גם נפשית וגם פיזית, ותעזור לכם לעבור את כל שלבי התהליך.

לפני הניתוח
בחרו בעצמכם את הרופא המנתח שנראה לכם הכי מתאים (כמובן שלשם כך יש להפעיל את ביטוח הבריאות המאפשר בחירת מנתח). דברו עם הרופא, והבינו לפרטים מה הולך לקרות. כך לא תדמיינו דברים שלא עומדים לקרות, ומצד שני תהיו מודעים לכל מה שכן. שאלו את כל השאלות שעולות בראשכם, ועזרו לרופא להרגיע אתכם עם התשובות. לאחר שתהיו ידענים ורגועים, שבו עם הילד ושוחחו איתו על העומד להתרחש, ברמה המתאימה לגילו ולהבנתו. ענו לו תשובות אמיתיות ואל תסתירו ממנו פרטים שאותם יגלה בהמשך, על מנת שלא ליצור חוסר אמון שרק יגביר את הפחד.

לפני כל ניתוח חובה לצום במשך מספר שעות, אותן יגדיר הרופא. הצום הזה אינו נעים עבור ילדים, ועלול להגביר את החרדה שלהם מהבאות. על מנת לצמצם את אי הנעימות עד כמה שניתן, דברו עם הילד מראש והסבירו לו את חשיבות הצום. אולי אפילו תתכננו יחד מה תאכלו אחרי (אנחנו ממליצים על גלידה). במהלך הצום עצמו היו מוכנים מראש עם תעסוקה נעימה שתעזור להעביר את הזמן בכיף.

ביטוח בריאות לתינוק

במהלך הניתוח
אחד ההורים יורשה להיכנס לחדר הניתוח וללוות את הילד בשלב הראשון – ההרדמה. הכינו את עצמכם ואת הילד מראש, על מנת שלא תהיו מופתעים ולא תעוררו אצלו חרדה נוספת. הסבירו לו שאתם תלבשו חלוק, כובע וערדליים בדיוק כמו הרופאים, ונסו לצחוק מכך. הכינו את עצמכם להרדמה עצמה: ילדים רבים בוכים ומשתוללים במהלך הפעולה, וזה עלול להלחיץ. התכוננו לכך מראש כדי שתוכלו להישאר רגועים ולעזור לילד להירגע.

כך תבחרו את הרופא המרדים שלכם

אחרי הניתוח

אילוסטרציה של ילדה מאושפזת בבית חולים. ShutterStock
חשוב להיות לצד הילד כשהוא מתעורר/ShutterStock

לאחר הניתוח הילד יועבר לחדר התאוששות ויתעורר שם. דאגו להימצא בחדר ההתאוששות מהרגע הראשון, על מנת שהילד יראה אתכם כאשר הוא מתעורר. ההתעוררות היא בדרך כלל לא נעימה, וכוללת בלבול, פחד מהסביבה הזרה ואי נוחות מהעירוי המחובר ליד. הסבירו מיד לילד היכן הוא נמצא, הזכירו לו שעבר ניתוח בהצלחה ושעכשיו מתאוששים. ייתכן שתצטרכו לחזור על ההסבר מספר פעמים לאורך זמן, שכן הבלבול עלול להימשך כשעתיים ולפעמים אף יותר. פשוט המשיכו להרגיע אותו עד שהבלבול יחלוף.

חוזרים הביתה
זהו, נגמר. עבר בהצלחה וחוזרים הביתה. מה עכשיו? במעמד השחרור תקבלו מכתב ובו הסבר כיצד עליכם לנהוג בהמשך. כמובן שההסבר יועבר גם בעל פה, ותוכלו לשאול את כל השאלות החשובות. הימים הבאים יוקדשו למנוחה ולהתאוששות וחזרה לשגרה. לא יעבור זמן רב והילד יחזור להיות הבנדיט השובב שהכרתם.

הכתבה הוכנה בשיתוף AIG

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully