וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשיבות הרופא המרדים בניתוח

מערכת וואלה!

10.8.2014 / 11:22

הרבה אנשים רוצים לבחור את המנתח שלהם לפני ניתוח חשוב, אבל לא כולם יודעים שגם לרופא המרדים יש תפקיד מהותי בתהליך. כך תבחרו את המרדים הנכון

רופא מרדים. ShutterStock
"הרבה אנשים לא מודעים לחשיבות שיש למרדים"/ShutterStock

אם אתם או מישהו קרוב לכם עומד לעבור ניתוח, בטח כבר קראתם, ביררתם והבנתם עד כמה ולמה חשוב לבחור את הרופא המנתח בעצמכם. ככל שהרופא מקצועי ומנוסה יותר, כך תרגישו שאתם (או הקרובים לכם) נמצאים בידיים טובות, ותגיעו לניתוח הרבה יותר רגועים.

וחשוב להגיע רגועים לניתוח. המצב הנפשי של המטופל חשוב בכל הליך רפואי, בטח ובטח כאשר מדובר בניתוח, כפי שמסבירה קרן קובלינסקי לוי, חתמת ראשית אגף בריאות ב-AIG: "זו אחת הסיבות שאנחנו רואים דרישה מאוד גבוהה לבחירת מנתח על ידי החולה עצמו. הרי כל מי שצריך לעבור ניתוח רוצה שהמנתח הטוב ביותר בתחומו ינתח אותו. אנחנו רואים את זה כל הזמן, והדבר בא לידי ביטוי עוד יותר כשמדובר בניתוחים נדירים או ברמת סיכון גבוהה".

קרן מסבירה שגם בניתוחים פשוטים יחסית הדרישה לבחור לבד את המנתח גבוהה: "לא רק המקצועיות חשובה לחולים, אלא גם דברים אחרים כמו הכימיה עם הרופא. כימיה טובה גורמת למטופל להרגיש בטוח, שליו ורגוע יותר לקראת הניתוח".

אבל מה עם רופא מרדים?

אז כמעט כולם מעדיפים לבחור את המנתח בעצמם. אבל רבים מאתנו שוכחים פרט קטן וחשוב: על כל ניתוח שמבוצע בהרדמה אחראים לפחות שני רופאים – רופא מנתח ורופא מרדים. טרחנו ביררנו, הפעלנו את הביטוח ובחרנו רופא מנתח, ואת המרדים? איכשהו שכחנו.

"הרבה אנשים פשוט לא מודעים לחשיבות שיש למרדים בהליך", מסבירה קרן. "אבל זה משהו שממש חשוב לא להקל בו ראש. התפקיד של המרדים הוא ממש קריטי לבריאות ולבטיחות של המנותח, כי הוא זה שאחראי לוודא במהלך הניתוח כולו שמערכות הגוף מתפקדות, שהמנותח אינו במצוקה ושהוא אינו חש כאב, ושסוג ומינון התרופות מתאים לו. מעבר לכל אלה, חשוב שהמרדים יהיה מנוסה ומקצועי וידע לזהות בעיה ולטפל בה מיידית, אם תתרחש במהלך הניתוח".

הבעיות שעלולות להתעורר כוללות את כל מערכות הגוף, אך הקריטית ביותר היא מערכת הנשימה. הרופא המרדים מוודא במשך כל הניתוח שהמנותח מקבל מספיק חמצן, משום שחוסר בחמצן, אפילו לזמן קצר עלול להוביל לתוצאות הרסניות ואף למוות.

איך לבחור רופא מרדים?

השלב הראשון הוא לוודא שפוליסת הביטוח שלנו מאפשרת לנו לבחור רופא מרדים. לאחר מכן, בחירת הרופא תהיה דומה לדרך בה תבחרו את הרופא המנתח: בקשו המלצות ממכרים, ואף התייעצו עם הרופא המנתח עצמו. תמיד טוב לדעת שמדובר בצוות שרגיל לעבוד יחד ועושה זאת היטב. לאחר מכן בדקו היכן הוכשר, כמה שנות ניסיון יש לו, בכמה ניתוחים התנסה וכמובן – האם תוכלו לקבל עבורו החזר מחברת הביטוח שלכם.

"המודעות לחשיבות של הרופא המרדים נמצאת בעלייה", מסכמת קרן, "אנחנו רואים את זה היטב בקרב לקוחותינו. לכן אנחנו כוללים את האפשרות של בחירת רופא מרדים בביטוח הבריאות מדיקל, פשוט כי ברור לנו שהדרישה הולכת וגדלה".

עוד בנושא:
כך תבחרו ביטוח בריאות משלים ותחסכו כסף
מה עדיף – ביטוח בריאות פרטי או קבוצתי?
איך לממן תרופות מחוץ לסל הבריאות?

הכתבה הוכנה בשיתוף AIG

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully