וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך בוחרים משקפי שמש מתאימים?

מערכת וואלה! בשיתוף אופטיקנה

17.8.2014 / 13:05

איך מתאימים משקפיים למבנה הפנים? אילו משקפיים מתאימים לגוון עור בהיר? ומה הכי יחמיא לג'ינג'ית? כל הטיפים שיעזרו לך לבחור את זוג המשקפיים המושלם שישאיר את העיניים שלך בריאות

ריהאנה וג'ראד ליטו בשבוע האופנה בפריז. GettyImages
ריהאנה וג'ארד לטו בשבוע האופנה. התאמה מושלמת/GettyImages

מי מאיתנו שמקפיד על הופעתו, משתדל להתאים לא רק את הבגדים לנעליים, אלא לשלב גם את יתר האקססוריז בצורה אופנתית נכונה. משקפי שמש הם אמנם פריט הכרחי בהגנה על העיניים, ולא רק בעונת הקיץ, אך הם כמובן גם פריט אופנתי, וחלק מהותי מהלוק שאנחנו בוחרים לשדר. כשאנחנו נכנסים לחנות על מנת לרכוש משקפי שמש, אנחנו עומדים בפני מבחר עצום של אפשרויות, והבחירה לא קלה. אילו משקפיים יהיו מחמיאים במיוחד למבנה הפנים שלנו, וגם לסוג ההופעה? גלוריה בבאי, מנהלת הקולקציה ברשת אופטיקנה, מעניקה את הטיפים הדרושים לתיאום מושלם.

התאמת משקפיים למבנה הפנים

בבאי ממליצה שהמשקפיים יהיו בגבולות קווי המתאר של הפנים, בפרופורציה הנכונה, ושלא יהיו גדולים או קטנים מדי. כיוון שמשקפיים גדולים מדי עשויים להיראות כמו תחפושת, וקטנים מדי יוצרים מראה לא טבעי. בנוסף, חשוב שהמשקפיים יהיו מונחים היטב על האף, על מנת למנוע חדירה מיותרת של קרני השמש למרווח שבין המשקפיים לפנים.

מבנה פנים קלאסי: מבנה פנים אידיאלי, כיוון שהמרחקים ויחסי הפרופורציה הם סימטריים. מי שיש לו מבנה פנים כזה (אגם רודברג, עדי הימלבלוי או ג'ניפר אניסטון), זכה. הכול מתאים, וניתן ללכת עם כל מסגרת: חתולית, מרובעת או עגולה. הכול תלוי בסגנון האישי.

ג'ניפר אניסטון. splash
ג'ניפר אניסטון. הכל מתאים/splash

מבנה פנים עגול: כמו של קרן מור או קמרון דיאז. לא מומלץ לבחור במשקפיים עגולים סטייל ג'ון לנון, אלא לקחת משקפיים בעלי קוים ישרים או מסגרת מרובעת, על מנת שישברו את העגלגלות של תווי הפנים.

מבנה פנים מרובע: הכוונה היא למבנה בעל לסת רחבה, וקווים ישרים כמו של אנג'לינה ג'ולי או פריס הילטון. מומלץ לרכך את מבנה הפנים המרובע עם מסגרת חתולית או עגולה.

פנים מחודדות: בצורת לב כמו של ריהאנה או מירי בוהדנה. לבעלי פנים מחודדות, נמליץ על מסגרות עגולות או חתוליות, רצוי קטנות כדי שלא יחרגו מרוחב הפנים.

מבנה פנים צר וארוך: כמו של שרה ג'סיקה פרקר או אור גרוסמן. מומלץ להימנע ממשקפיים עגולים או רחבים ומומלץ יותר מסגרת חתולית ואוברסייז על מנת לשבור את הקווים הצרים והארוכים.

התאמת משקפיים לצבעים

כאשר בוחרים משקפיים, יש לשים לב גם לשילוב בין צבע המסגרת לגווני העור והשיער.

בעלי עור כהה: בחרו מסגרות עם צבעים בהירים - צבעי פסטל, צבעים שקופים, פלסטיק שקוף, וכן עדשה מדורגת בגווני חום ירוק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ביונסה ובתה. תראה טוב יותר במסגרת בהירה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בעלי עור בהיר או חיוור: כדאי לכם לבחור צבעים שיעניקו צבע וחיות לפנים. גם מסגרות כהות בצבע שחור או חום יעשו את העבודה, העדשה צריכה להיות מדורגת או כהה.

בעלי שיער אדמוני / פנים סמוקות: רצוי להימנע ממשקפיים בגוונים ממשפחת האדומים כמו בורדו ואדום, כי זה ידגיש את האדמומיות. מומלץ לבחור במסגרות מנומרות, או בגוון שחור, אפור, כחול או ירוק.

בעלי שיער בלונדיני: ראיתם משקפיים בגווני כתום או צהוב? התרחקו מהם, הם לא נועדו לכם. מה שעשוי להתאים יותר מכל לבלונד הוא שילוב של זהב, פלסטיק ומתכת וגם מסגרות הנוטות לצבעוניות כחולה, אדומה או ירוקה.

התאמת המשקפיים לסוג האירוע

משקפי שמש יכולים לייצר אמירה אישית, אופנתית. מגוון הדגמים השונים הקיימים מציעים לנו ערב רב של אפשרויות התאמה לאירועים שונים.

ללוק קיצי: משקפיים עם עדשות מראה. בגלל ציפוי המראה, העדשות כהות יותר, ולכן ניתן לראות בהן טוב יותר בסביבה מאוד מוארת, כמו שיש לנו בעונת הקיץ.

לאירוע רשמי: מה שיכול להצטרף לשמלת ערב היא מסגרת נשית חתולית, בשילוב פלסטיק ומתכת. המסגרת צריכה להיות דקה, כדי שלא תסתיר את הפנים או האיפור.

למראה ספורטיבי: משקפי פולארויד ספורטיביות לג'וגינג בפארק או רכיבת אופניים.

ליידי גאגא במשקפי שמש וחליפת עור אוחזת בפרס הגראמי, פברואר 2011. Kevin Winter, GettyImages
ליידי גאגה שוברת את החוקים/GettyImages, Kevin Winter

לנהיגה ממושכת: משקפיים עם עדשות פולארויד, על מנת למנוע סנוורים.

למראה חורפי: משקפיים עם עדשות בהירות.

למראה קז'ואל: משקפי טייסים מתאימים את עצמם לכל אירוע: לים, למראה יומיומי ועוד. הטייסים הם משקפי יוניסקס, שממשיכים לשמור על הפופולאריות שלהם לאורך כל השנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully