וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

10 טיפים לשמירה על משקפי השמש

מערכת וואלה! בשיתוף אופטיקנה

31.7.2014 / 8:09

למה לא כדאי להניח את משקפי השמש על הראש, מהי הדרך היעילה לניקוי המשקפיים והאם מותר להיכנס איתם לים? כל הדברים שאתם חייבים לדעת כדי לשמור על משקפי השמש שלכם

משקפי שמש. ShutterStock
אסור לזרוק אותם בתיק/ShutterStock

אנחנו משקיעים הרבה מאמצים לפני רכישת המוצר שאנו מעוניינים בו: עורכים סקרי שוק מקיפים, משווים, מבררים, מחפשים, בודקים ומודדים. באופן מפתיע, דווקא אחרי שכבר השגנו את מה שכל כך רצינו, לא תמיד נשקיע את אותו המאמץ כדי לשמור עליו. בהנחה שמדובר במוצר מתכלה, אפשר להבין, אבל מה קורה כשמדובר במוצר שאורך החיים שלו תלוי במידת השמירה עליו? משקפי שמש למשל הם לא מוצר מתכלה, ואין להם תאריך תפוגה. הם יכולים ללוות אותנו כמה עונות, וכמה שנים שנרצה, אם רק נשמור עליהם. דני וונדל, מנהל סניף רמת אביב ברשת אופטיקנה, מייעץ מה עליכם לעשות כדי לשמור על המשקפיים האהובים עליכם.

1. ניקיון: כדאי לנקות את המשקפיים עם ספריי מיוחד שקונים בחנות האופטיקה. הספריי מסייע להסיר את השומנים ולהבריק את העדשה. בנוסף, יש בו חומר פעיל שמייצר שכבת הגנה על העדשה.

2. שמרו על המסגרת: כשאתם רוצים להרכיב את המשקפיים או להורידם, עשו זאת בשתי ידיים ולא ביד אחת. בצורה כזו תמנעו ממסגרת המשקפיים מלהתעקם. כמובן, שלא כדאי להניח את המשקפיים על הראש, כיוון שהראש רחב יותר מגובה העיניים, ולכן עלול להרחיב את המסגרת.

3. תנו למומחים לסדר: אם המשקפיים מתעקמים, אל תנסו לסדר אותם לבד. ללא ידע מקצועי, אתם עלולים לשבור אותם. גשו לחנות אופטיקה ובקשו שיתקנו לכם את המשקפיים.

4. משקפיים צריכים בית: כשאתם לא משתמשים במשקפיים, הניחו אותם בנרתיק. עדיף להניח את המשקפיים בנרתיק קשיח, כיוון שנרתיק גמיש לא ממש מגן על המשקפיים, בייחוד כשהוא מסתובב בין כל כך הרבה דברים בתיק שלכם. וכמובן, אל תשליכו את המשקפיים לתיק סתם כך.

5. תעבירו שטיפה: אוהבי האתגרים ומסעות השטח בוודאי שמו לב להצטברות של חולות או שומן ואבק על המשקפיים. אם תנקו את המשקפיים עם מטלית, החולות האלה ישרטו את העדשות. מה שהכי נכון לעשות במקרה כזה הוא לשטוף את המשקפיים במים קרים ובסבון נוזלי, ולייבש עם טישו רך. כך, כל הלכלוך הגס ייצא מהמשקפיים. כל המשקפיים מתאימים לסוג ניקוי שכזה. רק הקפידו לשטוף אותם במים קרים, ולא במים חמים שעשויים להרוס את ציפוי העדשה.

6. אל תפקירו אותם ברכב: בימי הקיץ החמים, תחת השמש הקופחת, כשהטמפרטורות ברכב סגור מטפסות גבוה, לא כדאי להשאיר את המשקפיים ברכב. המשקפיים עלולים להיהרס, וזה נכון גם לגבי המסגרת וגם לגבי העדשות. אם למשקפיים יש ציפוי אנטי רפלקס - ציפוי המונע השתקפויות וסנוורים – הוא עלול להיהרס במגע עם חום גבוה, וכך גם הציפוי נגד השריטות. אם צבע העדשות שלכם הפך למאט, זה סימן שהמשקפיים התחממו יתר על המידה.

7. תחזוקה שוטפת: עם השימוש היומיומי המסגרת מתחילה להיחלש, והברגים מתרופפים. כדאי להגיע מדי פעם לחנות האופטיקה, לכוון וליישר את המסגרת, ולחזק את הברגים.

8. משקפיים הם לא חלק מבגד הים: נכנסים לים? תשאירו בחוץ את המשקפיים. מגע של מלח עלול להרוס את העדשה. הכלל הזה תקף גם לגבי בריכה, הכלור לא ממש אדיב עם עדשות המשקפיים.

9. הם עדינים, אל תשרטו אותם: המשקפיים מכוסים לכלוך והדבר הכי נגיש לנו לניגוב הוא הבגד שלנו (או של מישהו אחר אם אנחנו ממש לא מנומסים), אבל מספיק שיש גרגר חול על הבגד, או שהוא עשוי מסיבי בד מחוספסים, וזה עלול לשרוט את העדשה. מומלץ להשתמש במטליות מיקרופייבר, ללא סיבים, וזה נכון לא רק לגבי משקפי שמש אלא גם עבור ניקיון של משקפי ראייה. מטלית כזו ניתן למצוא בכל חנות אופטיקה. במידה ואין לכם מטלית כזו בזמינות, קחו נייר טישיו רך ונגבו איתו.

10. למבוגרים בלבד: מכירים את הרגע הזה שהילד שלכם מנסה לקחת את המשקפיים, וברגע של חולשה, אתם נותנים לו לשחק איתם? חשבו שנית, כי תוך רגע המשקפיים יהיו כבר לעוסים, שרוטים ועקומים ומצבם יהיה בלתי הפיך. היום ניתן לרכוש לילדים משקפי שמש ב-30 שקלים בלבד בדוגמאות ובצבעים מטריפים, כאלו שיהיו עמידים גם בפני השמש וגם בפני ניסיונות השמדה מאולתרים. אל תנדבו את המשקפיים שלכם לניסוי.

משקפי שמש לילדים - חובה או המלצה?

  • עוד באותו נושא:
  • משקפי שמש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully