וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם אהבה משפרת את חיי המין שלכם?

21.8.2014 / 8:59

סדרת ראיונות שנערכה בקרב כמאה נשים מוכיחה אחת ולתמיד שנשים קושרות בין אהבה לסקס. החדשות הטובות: כשהן מאוהבות נשים נוטות לחקור את המיניות שלהן ולהעז יותר במיטה

אילוסטרציה. ShutterStock
אהבה מעוררת חשק מיני בנשים/ShutterStock

אהבה ומחוייבות יכולים להפוך סקס להרבה יותר מהנה עבור נשים, כך לפי מחקר סוציולוגי שנערך באוניברסיטת פן בלוס אנג'לס ונמשך שלוש שנים. בסדרה של ראיונות שנערכו בקרב נשים הטרוסקסואליות בין הגילאים 20 ל-68 המגיעות מרקעים שונים, נמצא כי מרביתן מאמינות שאהבה מגבירה את הסיפוק ביחסים בין בני הזוג וגם בחיי המין. הרווח שמגיע בלהיות מאוהב בבן הזוג שלך הוא יותר מרגשי ומרבית הנשים טענו שהאהבה הופכת את הסקס למהנה יותר עבורן.

עוד בנושא:
מחקר גילה: סטוצים זה דווקא בריא
אל תתני לביישנות להרוס לך את חיי המין
בין המינים: הבדלי החשק אצל נשים וגברים


"נשים קושרות בין סקס לאהבה והן מדווחות שהאהבה מעצימה את ההנאה הפיזית שלהן בסקס", מסבירה פרופסור בת' מונטמורו שערכה את הראיונות. "מרבית המרואיינות העידו כי כאשר הן אוהבות את בן הזוג שלהן הן מוכנות להתנסות יותר ולחקור את המיניות שלהן". מסתבר שלא רק הביטחון בבן הזוג הוא זה שמגביר את ההנאה, אלא גם העובדה שזה נחשב "בסדר" לקיים יחסי מין כאשר יש אהבה.

50 נשים מתוך 95 שרואיינו אמרו כי אהבה אינה הכרחית לקיום יחסי מין לעומת 18 נשים שטענו כי היא כן הכרחית. הנשים המבוגרות ביותר שרואיינו למחקר הצביעו כי הקשר בין אהבה, נישואים וסקס היה משמעותי עבורן במהלך כל תקופות חייהן. "הקשר שנשים רואות בין סקס לאהבה הוא חלק מהדרך בה אנו מגדלים את הבנות שלנו", מסבירה מונטמורו.

"נשים שמקיימות מין מזדמן נחשבות קלות דעת"
אף שעברו עשורים מאז החלו לפעול תנועות למען זכויות נשים, המדיה ממשיכה לשלוח מסרים תרבותיים חזקים שגורמים לנשים שמקיימות יחסי מין ללא התחייבות להתפס כקלות דעת. "מצד אחד נראה כאילו המדיה משדרת שזה בסדר לקיים מין מזדמן, אבל בפועל בסדרות טלוויזיה ובסרטים הנשים הללו מצטיירות באופן שלילי", אומרת מונטמורו.

בדרך דומה מציגה המדיה את חיי הנישואין כנטולי סקס, זאת למרות שבמחקר נשים העידו כי יחסי המין היו חלק חשוב ובלתי נפרד מחיי הנישואין שלהן. "המסר שאני קיבלתי מהנשים שראיינתי היה שצריך אהבה בסקס וצריך סקס בנישואין", היא מסבירה.

  • עוד באותו נושא:
  • סקס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully