וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צ'י בכיף: הטיפול שיחזיר לכם את האנרגיות

20.8.2014 / 8:49

הכירו את הטווינא - טיפול מגע סיני שיזרים לכם מחדש את האנרגיות בגוף, ישחרר שרירים תפוסים ורגשות מודחקים - וכל זה בלי ללכלך את הבגדים בשמן. בסין זה כבר חלק מהטיפול השגרתי

עיסוי. ShutterStock
מעולה להפגת מתחים/ShutterStock

את השיאצו כולם כבר מכירים – טיפול מגע יפני מרגיע ולפעמים אפילו מפנק. אבל משום מה, מקבילו הסיני של השיאצו – הטווינא (TUINA) – קצת פחות מוכר. טווינא הוא טיפול מגע סיני, שמטרתו, בדומה למטרת הדיקור הסיני, היא לאזן את זרימת הצ'י (האנרגיה) בגוף. בדיקור הסיני מאזנים את המרידאינים בגוף על ידי שימוש במחטים, ואילו בטווינא עושים זאת בעזרת ידיו של המטפל בלבד – על ידי לחיצות ונענועים מסוגים שונים.

עוד בנושא:
הספא שיחזיר אתכם לתאילנד
הרפואה הסינית תחמם לכם את הרחם
האוכל שעוזר להירגע גם בתקופה הכי מתוחה

מכיוון שמטרת הטווינא והדיקור דומה למדי והם מגיעים מאותו עולם – הרבה מטפלים משלבים בין השניים כדי להגיע לתוצאה מקיפה יותר. נוסף על כך, מכיוון שהטווינא היא חלק מעולם הרפואה הסינית, המטפלים בתחום בדרך כלל לא מסתפקים רק בלחיצות, אלא מבצעים תשאול כללי על מצב הבריאות, מצב הרוח והרגלי האכילה, ומספקים כלים וטיפים מעשיים לשגרת היומיום. אם תהיתם, משמעות השם טווינא בסינית היא למשוך - TUI ולתפוס - NA.

הרבה יותר מסתם עיסוי

"טווינא היא תרפיית המגע בארגז הכלים של המטפל ברפואה הסינית, שכולל דיקור סיני, תזונה על פי הגישה הסינית, צמחי מרפא, כוסות רוח ומוקסה", מסבירה שלומית טובי, מטפלת ברפואה סינית משולבת. "טווינא מטפל בעיקר בבעיות שריר שלד ומבוסס על עיקרי הרפואה הסינית והעבודה על מערכת המרידיאנים. זה הופך את הטווינא לעיסוי טיפולי, עמוק, יעיל ומקצועי הרבה יותר מסתם עיסוי".

"טווינא הוא עיסוי דינאמי שמשלב לישה, לחיצות, מתיחות, טפיחות וטכניקות סיניות נוספות", אומרת טובי, "עוצמת הטיפול מותאמת למצב המטופל ולרגישותו, אך ללא ספק לטיפול הטווינא יש יכולת להגיע ולהשפיע מאוד עמוק". טובי מוסיפה כי בבתי החולים בסין הטווינא הוא חלק ממהלך הטיפול.

משחרר כאבים ומתחים

ניתן לטפל בטווינא במגוון בעיות כאב ואורתופדיה. "הטיפול מניע ומזרים דם ובכך בעצם פותח חסימות, משחרר כאב, מרכך את התנועה החלקה בשרירים, עוזר להשיב טווחי תנועה ומאפשר תהליכי ריפוי בגוף. הטיפול גם מאוד מרגיע ומשחרר מתחים וסטרס", מסבירה טובי.

השחרור מסייע לטיפול בכאבי מחזור, בעייפות ובכאבי ראש, שנגרמים בהרבה מקרים בגלל תפיסות ועומס בחגורת הכתפיים והצוואר. הטיפול יכול לסייע גם בקושי בנשימה שיכול להיות מושפע מכיווץ של שרירי הגב העליון ושרירי החזה. "מה שנפלא בעיניי בטיפול הטווינא", אומרת טובי, "הוא שמלבד היותו טיפול נעים ומרגיע, האפקטיביות שלו מורגשת ונשמרת זמן רב בשל היותו טיפול עמוק".

הטיפול בטווינא מתאים מאוד גם לנשים בהיריון, שכן הוא יכול לסייע בהקלה על כאבים שמתרחשים בעקבות התרחבות האגן. עבור נשים הרות הטיפול אף יכול לפתור בעיות רפואיות שאין באפשרותן לטפל בהן באמצעות תרופות בגלל ההיריון, וכן לסייע בהקלה על הכבדות והלחץ שנוצר בגוף.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

איך זה מרגיש?

הטיפול בטווינא מרגיע ברובו. המטופל שוכב ומתמסר לידי המטפל. בשונה מעיסויים אחרים, אין בטווינא שימוש בשמנים, אז זה לא מלכלך, ואפשר להתמסר לחוויה ברוגע. עוד חשוב לציין כי בשונה מעיסויים שונים, טווינא מבוצע בלבוש מלא. "הטיפול מתבצע על הבגדים גם כחלק משמירה על צניעות המטופל, גם כיוון שכך הטיפול יכול להיות יותר עמוק וחזק וגם לשם נוחות המטפל והמטופל", מסבירה טובי. כדי שתוכלו להתרכז בחוויה, מומלץ מאוד להגיע בבגדי כותנה נוחים ורפויים.

בנקודות מסוימות בטיפול מרגישים כאב, אך מטפל טוב יידע להבחין בין כאב שדורש עצירה או הפחתה בעוצמה (כאב שגורם לגוף להתכווץ) לבין כאב טוב שניתן לנשום דרכו, והוא מסייע לשחרור ה"תקיעות". רמת החוזק והאינטנסיביות של המגע משתנה בין מטפל ומטפל, ובין מטופל למטופל. בטיפולים חזקים אתם עשויים להרגיש אחר כך כאב קל בנקודות שבהן הופעל לחץ. הכאב מעיד על שחרור הנוקשות בנקודות שהיו תפוסות במיוחד, ולאחריו מרגישים הקלה משמעותית.

טיפול טווינא מסייע לשחרור פיזי ורגשי כאחד. הרבה אנשים דיווחו כי אחרי הטיפול הם היו חייבים לרוץ לשירותים – כי משהו השתחרר אצלם במערכת העיכול. אחרים מצאו את עצמם בוכים משטויות – כי משהו השתחרר אצלם ברמה הרגשית. בכל מקרה, גם אם הטיפול הזה לא יפתור לכם את כל הצרות, וכנראה שהוא לא יפתור, כבר אחרי טיפול אחד תחוו תחושה מסוימת של התחדשות, ולפעמים זה כל מה שצריך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully