וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התנפח לכם הווריד?

מערכת וואלה! בשיתוף פיור לייזר

16.9.2014 / 9:57

נימים בולטים, דליות ורשת עכביש הם רק חלק מהשמות שניתנו לוורידים הבולטים ברגליים. את הטיפולים הפולשניים לתופעה השכיחה מחליפים כיום טיפולי לייזר מתקדמים, זריקות וטיפול בגלי אור ורדיו

אישה סובלת מכאבים ברגל. ShutterStock
לא רק בגיל מבוגר/ShutterStock

מקובל לחשוב שנימים בולטים ברגליים הם תופעה שמופיעה בגיל מבוגר, במציאות לא כך הדבר וצעירים רבים, במיוחד כאלה בעלי עור בהיר סובלים מנימים בולטים באזור הפנים ושאר חלקי הגוף. על פי מחקרים שנערכו למעלה מ-30% מאוכלוסיית העולם סובלת מהבעיה, כאשר היחס בין נשים לגברים הוא 4:1 והשכיחות גדלה בקרב נשים לאחר לידה שגופן מתמודד עם העלייה במשקל והשינויים ההורמונלים. בין הגורמים הנוספים לתופעה: עישון, עמידה ממושכת, חשיפה לשמש ובעיקר תורשה.

הנימים הם כלי דם דקים שנמצאים בכל הגוף. כאשר זרימת הדם לקויה, הדם יורד אל כיוון הרגליים ומפעיל לחץ על הורידים וגורם להם להתנפח. התופעה, שמכונה גם "דליות" אינה אסתטית בלבד ובמצבים קשים היא יכולה לגרום לכאבי פרקים, דלקות, נפיחויות ועוד. הרופאים אומנם עוד לא מצאו תרופה שתמנע את הופעת הנימים אך קיימים כיום בשוק טיפולים שונים להעלמתם.

הטיפולים המוצעים להעלמת נימים

העלמת נימים בלייזר:
טיפולי הלייזר הם טיפולים חיצוניים שאינם פולשניים והם מאפשרים החלמה מהירה ללא כאבים וחזרה לשגרה כבר באותו היום. קרן הלייזר עובדת ברמת דיוק מירבית ומכווצת את הנימים עד לסגירתם והמסתם בגוף. היתרונות הבולטים של שימוש בלייזר הם אחוזי ההצלחה הגבוהים (למעלה מ-80%) והעובדה שאת התוצאות תראו כבר לאחר לאחר הטיפול הראשון, כאשר מספר הטיפולים הממוצע הוא בין 2 ל-3 (תלוי בחומרת המצב). בנוסף טיפול הלייזר שמאושר על ידי ה-FDA לא כולל הרדמה, אינו כואב והוא מבטיח את העלמות הנימים מאותו המקום ואי חזרתם. מתאים לכל הגילאים.

רוצים לשמוע עוד על טיפולי לייזר?

ניתוח סטריפינג:
זהו הטיפול הוותיק ביותר להעלמת נימים בולטים ברגליים, ולצד היתרונות שלו יש לו גם מספר חסרונות, בעיקר אסתטים. במהלך הניתוח, שמתבצע בהרדמה מלאה אם מדובר בורידים גדולים, מבצעים חתכים ברגל ושולפים את הוורידים החולים והנפוחים. ההתאוששות מהניתוח היא אומנם מהירה, אך מדובר באקט פולשני, שדורש לעיתים הרדמה מלאה ועלול להשאיר את המטופל עם צלקות.

סקלרותרפיה ( הזרקה):
סקלרותרפיה היא טיפול שמבוסס על הזרקה של תמיסה המכילה חומרים מגרים לנימים הנפוחים. התמיסה שמוזרקת על ידי מחט דקיקה גורמת לנימים להסגר ולהתכווץ ובסופו של דבר להספג אל תוך הגוף. הטיפול, שנחשב כואב יחסית, נקרא גם הטרשה והוא כולל מספר פגישות, כאשר התוצאות נראות לעין לאחר מספר שבועות. לאחר הטיפול יופיעו ברוב המקרים אדמומיות של העור ורגישות שיעלמו לאחר כמה שעות. כמו כן חשוב שלא להחשף לשמש לאחר הטיפול מכיוון שיכולה להיווצר פיגמנטציה על העור.

גלי רדיו:
הטיפול מתבצע בהרדמה מקומית ובמהלכו מחדירים לרגל צנתר דק באמצעותו עוברים גלי הרדיו שפולטים חום ומכווצים את דופן הווריד ואוטמים אותו עד לספיגתו בגוף. הטיפול מתאים לורידים שנמצאים על פני השטח ולא לעמוקים יותר. לאחר הטיפול שאורכו כשעה המטופל מתבקש לחבוש גרב אלסטית למשך כשבועיים.

  • עוד באותו נושא:
  • לייזר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully