וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך מעלימים צלקות אקנה?

מערכת וואלה! בשיתוף פיור לייזר

5.9.2014 / 9:41

פצעי אקנה פוגעים בביטחון העצמי בגיל הבגרות, אבל הצלקות שמגיעות בעקבותם ממשיכות להעיק גם בגילאים מבוגרים יותר. איך מחזירים את העור למצבו הקודם?

אילוסטרציה אקנה חצ'קון. ShutterStock
אם תפוצצו תבוא צלקת/ShutterStock

המושג "פצעי בגרות", ממש כמו "שומן ילדות", בעצם מבטיח לנו שכל זה יעבור. מתישהו. בפועל, פצעי הבגרות, שהם הכינוי היותר יפה לאקנה, יכולים להופיע בכל גיל ועל הדרך להרוס לנו את הביטחון העצמי ואת עור הפנים.

פצעי אקנה נוטים להופיע עקב הפרשות שומן מבלוטות החלב בעור שנאגרות מתחת לפני השטח ויוצרות נגעים המכונים קומודונים, שבהמשך מזדהמים והופכים מוגלתיים ואדמומיים. מהירות התגובה בטיפול באקנה חשובה מאוד, מפני שקיימת נטיה ללחוץ על הפצעים ו"לפוצץ" אותם, וכך נגרמות צלקות לכל החיים.

למה דווקא אצלי?
אקנה, כמו בעיות רפואיות רבות אחרות, נובע בעיקר מתורשה, וניתן לראות פעמים רבות בני משפחה שסובלים מאותו זיהום. במקרים אחרים יכולים להופיע הפצעים בעקבות התפרצות הורמונלית (בגיל ההתבגרות בעיקר), או עקב רגישות לתרופות, מתח, לחץ ואי שמירה על הגיינה. האקנה מופיע בדרגה זו או אחרת אצל כ-85% מהאוכלוסיה, ועל פי סקרים רק מעטים מטפלים בבעיה בזמן אמיתי. אלו שמזניחים את הבעיה ישארו עם צלקות. מה בכל זאת תוכלו לעשות כדי להעלים את הצלקות ולקבל בחזרה את העור החלק שלכם?

בדרך לעור נקי מצלקות

הזרקות תת עוריות:
הטיפול נעשה בעזרת חומרים טבעיים המוזרקים אל מתחת לעור וממלאים את החורים (הצלקת) שנוצרו. בשיטת טיפול זו קורים שני תהליכים במקביל: הראשון הוא החדרת חומרים טבעיים (קולגן, ויטמין סי, חומצה הילואורנית) שנספגים לאט בעור ויוצרים מעין מילוי לצלקת. התהליך השני הוא חידוש העור, שמתחיל בהליך של ריפוי טבעי וחידוש הרקמות, כך שלא רק שהצלקות נעלמות, אלא שעור הפנים מקבל לחות וויטמינים שמאפשרים לו להראות ולהרגיש טוב יותר מהטיפול הראשון.

אילוסטרציה. ShutterStock
אחוזי הצלחה גבוהים/ShutterStock

הטיפול מתאים לכל סוגי העור והגילאים ואחוזי ההצלחה שלו עומדים על כ-90%, כשאת השיפור ניתן לראות כבר מהטיפול הראשון. טיפול העלמת הצלקות מומלץ בכל עונות השנה, ובעיקר בקיץ, אינו דורש תקופת החלמה וניתן לחזור לשגרה כבר באותו היום.

לחצו כאן לקבלת מידע על הטיפול החדשני

פילינג:
קיימים כמה סוגים של טיפולי פילינג השונים זה מזה ומתבצעים בהתאם לחומרת הצלקת:

טיפולי הפילינג המכני מסירים את שכבת העור העליונה על ידי פעולת שיוף הכוללת גם חומרים כימיים. הטיפול בפילינג המכני יכול להועיל רק במקרה של צלקות אקנה שטחיות, אך לא יעיל כאשר מדובר בצלקות עמוקות, שכן הוא שטחי ולא חודר לשכבות העמוקות של העור. הטיפול מלווה במספר תופעות לוואי כמו פיגמנטציה וצילוק העור מהטיפול עצמו. בנוסף אין להחשף לשמש עד להחלמת העור.

פילינג הלייזר נעשה באמצעות קרן אור שמחליפה את התהליך של הפילינג המכני, אך גם כאן פילינג הלייזר לא מגיע לשכבות העמוקות ביותר ומועיל בעיקר לצלקות השטחיות. תהליך ההחלמה אורך כמה ימים, במהלכו העור אדמומי ורגיש ואין להחשף לשמש.

פילינג כימי עמוק, כשמו כן הוא, מורכב מחומרים כימיים ומגיע לשכבות העמוקות של העור (הדרמיס הרטיקולרי). הטיפול נערך בהרדמה חלקית או אלחוש על ידי רופא, ובמהלכו ממיסים את העור, כך שנוצרת כוויה קשה. בסיום הניתוח עור הפנים נפוח ואדמומי, והוא נעטף בתחבושת שמגינה מפני זיהומים ותשאר שם למשך כשבוע. הטיפול הזה לא מתאים לכהיי עור ועלול לגרום לפיגמנטצייה ולכתמים.

לייזר פרקציונלי:
קרני הלייזר בטיפול זה חודרות אל מתחת לשכבת העור הראשונה ויכולות לטפל גם בצלקות העמוקות. קרני הלייזר יוצרות תהליך של חימום מבוקר שיוצר עליה ביצירת חלבון הקולגן וכך נוצרת שכבת עור חדשה. נדרשים בין ארבעה לשבעה טיפולים כדי להגיע לתוצאות, כאשר בין טיפול אחד למשנהו נדרש כחודש וחצי המתנה.

טיפול קוסמטי:
טיפול בעזרת משחות, שמנים או יריעות סיליקון לטיפול בצלקות אקנה יכול להתאים לרק מקרים שבהם הצלקת לא עמוקה, וגם אז יש ביכולתם לשפר את המראה של הצלקת אך לא להעלימה. קיימים כיום משחות וקרמים עם חומצות אמינו המעודדות יצור קולגן, בהם משתמשים כמשחות למיצוק העור והעלמת קמטים.

  • עוד באותו נושא:
  • אקנה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully