וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעליים זה כואב

25.4.2014 / 8:34

כל שנה, עם המעבר מנעליים סגורות לסנדלים, נשים מסתובבות בכל מקום עם צליעה קלה, מבט סובל וחבילה של פלסטרים. כל הטיפים שיעזרו לך לעבור את עונת המעבר הזו עם רגליים בריאות

אישה סובלת מכאבים ברגל. ShutterStock
נעליים ב-800 שקלים מכאיבות לך? את לא לבד/ShutterStock

כל שנה כשחורף נגמר והטמפרטורות מתחילות לעלות, בנות ישראל מתחילות להלך ברחובות בנעליים אביביות, ובצליעה קלה. כמעט כל אישה מסתובבת בתקופת המעבר מנעליים סגורות לסנדלים עם ערכת פלסטרים שנועדו להקל במקצת על הכאבים שמגיעים עם נעליים חדשות.

הכיני רגלייך לקיץ: טיפים לרגליים מושלמות

הבעיה הנפוצה ביותר במעבר לנעליים חדשות היא שפשוף באזור העקב, שהופך אחרי כמה שעות של צעידה לחתך מדמם. העקב הוא לא פצוע היחידי. נשים סובלות גם משפשופים באצבעות ובצדי הרגליים - בהתאם למבנה הרגל שלהן.

דרך אגב, לא מדובר רק בנעליים חדשות. גם סנדלים שהמתינו בארון במשך חורף שלם עלולות לפצוע את הרגליים.

בעיה של נעליים זולות?
לא. גם נשים שמקפידות לקנות נעלי איכות יקרות סובלות משפשופים ומכאבים בשימושים הראשונים. סביר כי נעליים שעשויות מחומרים איכותיים יתרככו מהר יותר מאשר נעליים זולות, אבל עדיין צפויים כמה ימים של כאב. למעשה, נראה כי כמעט ואי אפשר להתחמק מזה (אלא אם כן יש לך מזל וכף הרגל שלך עמידה במיוחד).

אז מה עושים?

מתאמנים על יבש
לפני שאת מבלה יום שלם עם הנעליים החדשות, כדאי לנעול אותן בבית לפרקי זמן מוגבלים (שעה בערך). השימוש בנעליים מבטיח שהן יהיו רכות יותר ומתואמות יותר לכף רגל.

פלסטר
זה זול, זמין ובדרך כלל גם לחברה שיושבת לידך במשרד יש כמה בתיק למקרה שנתקעת בלי. הבעיה היא שפלסטרים מכוערים למדי, וקצת פוגעים בחוויה של נעליים חדשות. בנוסף, הם נוטים ליפול מהרגל די מהר ולהשאיר אותה חשופה ופצועה.

מדבקות לנעליים
בחנויות נעליים מובחרות וברחבי הרשת ניתן לרכוש מדבקות מסיליקון או מעור שמדביקים על גבי הנעל כדי למנוע פציעות. זה הרבה יותר אסתטי מפלסטר ועובד פלאים, אבל בדרך כלל די יקר. בנוסף, המדבקות לא מתאימות לכולם – כי הן מכסות חלק מאוד ספציפי ברגל (מעל העקב), ולנשים שונות יש אזורי פציעה שונים.

מדבקות ג'ל לרגל
בכל חנויות הפארם הגדולות, באזור בית המרקחת (ממש ליד המשחות לשפשפות), מסתתרות קופסאות קטנות שמכילות מדבקות ג'ל לרגל. המדבקות מעוגלות ועבות יחסית, כך שאפשר להדביק אותן על כל אזור שנוטה להיפצע. בגלל העובי והמרקם, הן מגינות הרבה יותר טוב לפלסטר, וגם נשארות על הרגל יותר זמן (אם כי עדיין לא מספיק זמן). המדבקות בדרך כלל שקופות, כך שהן גם מכוערות פחות מפלסטר.

החיסרון המרכזי של העניין הזה הוא המחיר. בדרך כלל מדובר בסט של ארבע או חמש מדבקות חד פעמיות, שמכירן נע בין 25 ל-40 שקלים.

קונים נכון
כשאת בוחרת נעליים נסי לבחור את המידה הנכונה שלך, ולא מידה פחות. אם את מתבלטת - דעי שעדיף שהנעל תהיה מעט גדולה, ולא תלחץ לך על הרגל. בנוסף, כדאי לנסות את הנעל בחנות לכמה שיותר זמן כדי לראות אם היא באמת נוחה. אם את חושבת שהנעל לא נוחה, פשוט אל תקני אותה. אומנם כמעט כל נעל חדשה קצת תכאב בהתחלה, אבל נעליים לא איכותיות יכאבו תמיד.

הפתרון של סבתא
יש כמה עצות סבתא לריכוך נעליים חדשות, ויש לא מעט נשים שמוכנות להישבע שזה עובד.

1. מריחת קרם (ידיים או רגלים) על החלק האחורי של הנעל או על כל חלק לוחץ וקשה. יש למרוח את הקרם ולתת לנעל להתרכך במשך לילה שלם. לפני שאתם עושים את זה כדאי לוודא שהנעל שלכם איכותית מספיק כדי לעבור את זה בלי לאבד צבע.

2. הרחבת הנעליים על ידי הקפאה: לוקחים שתי שקיות אוכל, ממלאים אותן במים, משחילים אותן אל תוך הנעליים - ומקפיאים. אחרי שהמים קופאים מוציאים את הנעליים מהמקפיא ומשאירים בחוץ ל-20 דקות.

3. להשקות את הנעליים: הרטיבו את הנעליים בהרבה מאוד מים רותחים (יש המציעים אלכוהול). אחרי שהנעליים קצת מתקררות, גרבו גרביים עבות מאוד ונעלו את הנעליים בבית עד שהן יתייבשו. כשתורידו אותן, הן יהיו רחבות ורכות יותר.

כף רגלי הפצועה
אם הנעל החדשה כבר חתכה לכן את הרגל, המתינו עם עצות הריכוך. הניחו את הנעל בצד למשך כמה ימים ותנו לרגל להחלים. בימים האלה כדאי לבחור בנעליים שלא נוגעות באזור הפצוע. וזו הסיבה שתמיד כדאי להחזיק זוג כפכפכים באוטו או במשרד.

אם אתן בכל זאת רוצות להמשיך ולנעול את הנעליים החדשות, ברשתות הפארם תוכלו למצוא פלסטרים טיפוליים המתאימים במיוחד לכיסוי יבלות ופצעים. הפלסטרים האלה מכילים חומרים להסרת יבלות ולטיפול בשלפוחיות.

עצה נוספת להתמודדות עם כאבי רגליים: אחרי יום שלם של צליעה בנעליים חדשות, פנקי את הרגליים שלך באמבטיית מים חמים עם סבון ומרחי עליהן הרבה קרם לחות לרגליים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully