וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התסמונת המוזרה שתוקפת גברים לאחר אורגזמה

15.1.2018 / 7:53

תסמונת החולי הפוסט-אורגזמי (כן, יש דבר כזה, מסתבר) גורמת לתסמינים כמו עייפות מוגברת, חום, חוסר קוהרנטיות, כאבי שרירים ועוד, שמופיעים מיד אחרי שהם גומרים. אולי בגלל זה הם מסתובבים ומיד נרדמים?

icon

בגיל המתאים לצפות בסרטון?

הצפייה בסרטון זה מיועדת למי שמלאו לו 18 שנים

מחקר: זוגות שעושים סקס פעם בשבוע מאושרים יותר/מערכת וואלה! News

בווידאו: כמה פעמים בשבוע צריך לעשות סקס כדי להיות מאושרים?

תסמונת החולי הפוסט אורגזמי (Post-orgasmic illness syndrome או: POIS) היא מצב די נדיר שתוקף בעיקר גברים, וגורם לחברים בקהילה הרפואית לגרד בראשם בתימהון. התסמינים כוללים בלבול, קושי בדיבור, קריאה וכתיבה קוהרנטית, כאבי שרירים חזקים בכל הגוף, עייפות קשה, גירוד בעיניים, חום ועוד תסמינים הדומים לשפעת. כל התסמינים הללו מופיעים זמן קצר לאחר שהגבר מגיע לאורגזמה, ועשויים להמשך עד שבוע.

התופעה המוזרה הזאת תוארה לראשונה בשנת 2002, ונכון להיום הגורמים לה אינם ברורים ולא ידוע על טיפול או תרופה שמרפאים אותה. המידע הקיים אודות המחלה הוא מועט יחסית, אך לאחרונה התפרסם בכתב העת Sexual Medicine Reviews מאמר שמסכם את מה שידוע עליה עד כה.

עוד בנושא:
לוח שנה לסקס: מתי אפשר לחוות את האורגזמות הכי מספקות?
מחקר מצא את הגיל שבו נשים חוות את האורגזמה הכי טובה שלהן
באיזו מדינה נמצאים השקרנים הכי גדולים כשזה מגיע לגודל איבר המין?

אילוסטרציה. ShutterStock
רק 50 מקרים מתועדים, כי רוב הגברים לא מבינים שזה מצב רפואי מוכר. זוג במיטה/ShutterStock

סוג התסמינים וחומרתם אמנם משתנה מגבר לגבר, אך ניתן לחלק את תסמונת POIS לשני סוגים עיקריים: ראשוני ומשני. התסמונת הראשונית מופיעה כבר בפעם הראשונה שהגבר פולט זרע, ואילו המשנית מתפתחת בשלב מאוחר יותר בחיים. בכל מקרה, מרגע הופעת התסמונת תסמיניה יחולו בכל פעם שהגבר יגיע לאורגזמה שכוללת שפיכה.

אף על פי שנמצא קשר קלוש בינה ובין שפיכה מוקדמת, המנגנון שטמון בבסיסה של התסמונת ומפעיל אותה עדיין לא פוענח על ידי החוקרים. והעובדה שנכון להיום ישנם רק כ-50 מקרים מתועדים שלה לא מקרבת את החוקרים לפיתרון, משום שהמקרים הקיימים אינם מספקים די נתונים לצורך הסקת מסקנות מדעיות.

סוג של אלרגיה לזרע

למרות זאת, ישנן מספר תיאוריות שהועלו כהשערות, כאשר המשמעותית ביותר ביניהן מתמקדת בזרע של הגבר החולה. אף על פי שהראיות לכך עדיין נסיבתיות ביותר, יש חוקרים שסבורים שהתסמונת קשורה בסוג של תגובה אלרגית של הגברים לזרע שלהם עצמם, או לרכיב כלשהו המצוי בו. תיאוריה אחרת מציעה הסבר לפיו ההורמונים והכימיקלים שמשתחררים במוח ובגוף בזמן האורגזמה, משתחררים בגופם של הגברים הללו בכמות גדולה מדי, וזה מה שגורם לסימפטומים.

אנדורפינים למשל, שהם מההורמונים הידועים ביותר המיוצרים במוח האנושי, הם סוג של אופיאט טבעי, וככאלה הם גורמים לתחושת אופוריה ומעכבים תחושת כאב. האנדורפינים מוזרמים בגופם של גברים עם תסמונת POIS לאחר אורגזמה, אך ייתכן שהם "מציפים את המערכות" שלהם, ולאחר שהשפעתם חולפת ייתכן שהם גורמים לאותם גברים למעין 'תסמיני גמילה', באופן שמזכיר קצת את מה שמרגישים משתמשי הרואין כשהם יורדים מה'היי' הנרקוטי.

גבר עייף. ShutterStock
כמו תסמיני גמילה לאחר שימוש בסמים קשים. גבר עייף/ShutterStock

לאחרונה הועלתה האפשרות שישנן גם נשים שסובלות מתסמונת POIS, אולם האבחנות המאומתות שיש בידי החוקרים כיום הן רק של גברים. במופעה הנשי, התסמונת ככל הנראה קשורה ברקמות הגניטליות התחתונות. בעת האחרונה החלו לצוץ פה ושם טיפולים ניסיוניים שמטרתם לתת מענה לאלה הסובלים מתסמונת POIS, אולם המחקר אודותיה (שאותו מוביל בית הספר לרפואה של אוניברסיטת טוליין), עדיין לא הצליח לפצח את המיסתורין מאחורי הטריגרים להופעתה.

החוקרים העוסקים בחקר התסמונת כמו גם אלה שגילו אותה לראשונה מסבירים כי אחת הבעיות בנוגע אליה היא שרבים מהגברים שלוקים בתסמונת אינם מודעים לכך שמדובר במצב רפואי מוכר. כתוצאה מכך, רק בודדים פונים לקבלת טיפול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully