וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעריצה של וואן דיירקשן צרחה כל כך חזק בהופעה שריאותיה קרסו

15.10.2017 / 14:01

להקת הבנים שהפכה לסנסציה ידועה בקהל המעריצות השרופות שלה, אחת מהן צרחה כל כך חזק במהלך הופעה של הלהקה בטקסס, עד שנגרם נזק קל לשתי ריאותיה, באחד המקרים ההזויים ביותר שהרפואה ראתה עד היום

צלם דייב שחר עורך רן צימט

בווידאו: ככה זה נשמע כשהמעריצות של וואן דיירקשן פוגשות את המעריצות של ג'סטין ביבר

מתברר שקו דק מאוד עובר בין לצרוח מלוא הריאות ובין לגרום להן לנזק של ממש ואפילו לקריסה. ואת הלקח האומלל הזה למדה מעריצה צעירה של להקת הבנים וואן דיירקשן. צעירה בת 16 מטקסס הגיעה לאחרונה לחדר המיון עם תלונות על קוצר נשימה, אך ללא כאבים בחזה או תסמינים בעייתיים אחרים. בשיחה שערכו עמה הרופאים נודע להם שבערב הקודם נכחה הנערה בהופעה של וואן דיירקשן, שבמהלכה הרבתה לצעוק ולצרוח מהתרגשות (כפי שנהוג בקרב המעריצות של הלהקה שהפכה לסנסציה), מה שהוביל בסופו של דבר לאבחנה יוצאת דופן מצד הרופאים.

עוד בנושא:
גילוי מפתיע: לריאות יש תפקיד נוסף פרט לנשימה
מדהים: אישה שרדה 6 ימים ללא ריאות בגופה
שימוש קבוע באקונומיקה עלול לגרום למחלת ריאות

הארי סטיילס. GettyImages
זה חזה אוויר או שאתן סתם שמחות לראות אותו. הארי סטיילס/GettyImages

לצעירה לא היה עבר של בעיות נשימה או מחלת ריאות וקודם להופעה היא לא סבלה אפילו משיעול קל או גרון כואב. למרות קוצר הנשימה – שהוא שהוביל אותה בסופו של דבר לחדר המיון לאחר שלא חלף מעצמו במהלך הלילה – הרופאים לא הבחינו בקולות נשימה חריגים או בסימנים למצוקה נשימתית. אולם, בבדיקה הקלינית הם הופתעו לגלות ממצא מחשיד: קול פצפוץ מתחת לעור כאשר לחצו באצבעותיהם על חזה וצווארה של הנערה.

תסמין זה מכונה subcutaneus crepitus והוא אינדיקציה לבריחת אוויר מהריאות אל מתחת לעור. בהפעלת לחץ חיצוני, בועות האוויר התת עוריות מתפוצצות מה שגורם להשמעת קולות פצפוץ אופייניים. הנערה הועברה לצילום רנטגן, שאישר את חשדות הרופאים לגבי דליפת האוויר. בנוסף, זיהה הצילום שהיא סובלת גם מחזה אוויר דו-צדדי, מצב שקורה כאשר אוויר נלכד בין דפנות החזה והריאות עצמן.

מדובר בשלוש אבחנות שונות, וכאשר הן קורות באותה מטופלת וללא טראומה נראית לעין (כמו תאונה, חבלה או משהו דומה), הרי שזה מצב יוצא דופן. "שילוב של שלוש האבחנות הללו (ללא טראומה) טרם תועד בספרות הרפואית", כתבו הרופאים בדו"ח הטיפול שלהם. אבל הסיפור הזה עוד המשיך להסתבך: בניסיון להבין מהיכן נבעה דליפת האוויר (הרופאים העריכו שמקורה בקרע כלשהו בדרכי הנשימה), נערכה לנערה בדיקת CT שלא העלתה דבר.

סרטן ריאות. ShutterStock
גם בדיקת ה-CT לא העלתה את המקור לדליפת האוויר/ShutterStock

הרופאים משערים שמה שגרם לנזק לריאותיה של הצעירה הוא ככל הנראה נקב זעיר ביותר, שנפער איפשהו לאורך דרכי הנשימה שלה, ואשר נפתח למעבר אוויר רק כאשר מופעל עליו מספיק לחץ או כוח (כמו שקורה בזמן שצורחים את הנשמה בהופעה של הלהקה האהובה עליכם), ולאחר מכן נסגר שוב.

למרות שזה נשמע די חמור, למרבה המזל מקרים קלים של חזה אוויר בדרך כלל לא דורשים התערבות רפואית משמעותית מעבר להשגחה ומתן של תוספת חמצן לגוף, על מנת לסייע לריאות להתאושש. וזה בדיוק הטיפול שקיבלה הנערה, בטרם שוחררה לביתה.

מקרים של היווצרות חזה אוויר ספונטני ללא טראומה קורים מעת לעת עקב צלילה, הרמת משקולות ולעתים גם במהלך טיסות קרב, ולדברי הרופאים ישנו מקרה אחד בלבד שבו תועד חזה אוויר שנוצר עקב שירה עוצמתית. אולם, זה המקרה הראשון הידוע עליו שבו חזה אוויר נוצר עקב צרחות מרובות בהופעת פופ. בתיקה הרפואי של הצעירה לא צויין האם היא נמנית על מחנה זיין מאליק או על מחנה הארי סטיילס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully