וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפתיע? נשים בסבירות גבוהה פי 2 לאבד עניין בסקס בזוגיות

17.9.2017 / 14:11

באחד המחקרים הגדולים ביותר שנערכו בנושא, חוקרים גילו כי נשים במערכות היחסים מואסות ביחסי מין הרבה יותר מגברים. אז מה גורם לירידה בחשק והאם אפשר לעשות משהו כדי להצית מחדש את הניצוץ?

תנוחות שינה של זוגות. ShutterStock
הגורל הבלתי נמנע של כל זוג מאושר?/ShutterStock

גם אם תהיו נשואים למושא חלומותיכם ותחזיקו בעבודה השווה ביותר בשוק, בסופו של דבר, אחרי פרק זמן מסוים תתרגלו לכל הטוב שעוטף אתכם ותתחילו להשתעמם. זה טבע האדם, צערנו, והדבר היחיד שמאפשר להתגבר על זה הוא להיות מודעים לנטייה הזאת ולנסות למצוא כל הזמן דרכים חדשות להצית מחדש את ההתרגשות הראשונית.

עוד בנושא:
למה יותר ויותר זוגות צעירים בוחרים במשגל נסוג?
כמה סקס באמת עושים בני הגיל שלכם? הנתונים נחשפים
לא הלילה, אני עייפה? יותר גברים מוותרים על סקס כדי לישון

כולם יודעים שבמערכות יחסים, בהתחלה בדרך כלל הכל סוער ומרגש, ואז, כשחולפות השנים ונולדים הילדים - התשוקה הזאת לאט לאט דועכת. אז מה הסיכוי שזה יקרה לכם? מסתבר שהתשובה לכך תלויה במידה מסוימת במגדר שלכם. חוקרים מכמה אוניברסיטאות בבריטניה, החליטו לבחון את הנושא בצורה די מעמיקה. הם בדקו נתונים על 4,839 גברים ו-6,669 נשים – מה שהפך את מחקרם לאחד המקיפים ביותר שבחנו את הרגלי המין בכלל האוכלוסייה. הנבדקים היו בין הגילאים 16 עד 74.

החוקרים שאלו דבר פשוט – האם איבדת עניין בסקס עם בן הזוג במהלך השנה האחרונה? ממסקנותיהם, שפורסמו בכתב העת האינטרנטי BMJ Open, עולה כי נשים היו בסבירות גבוהה ביותר מפי 2 לחוות ירידה בתשוקה מגברים. 34 אחוזים מהן דיווחו על ירידה בחשק, לעומת 15 אחוזים בלבד מהנשאלים.

הממצאים: נבואה שמגשימה את עצמה

החוקרים ניסו להבין מה גורם לתשוקה לרדת אחרי פרק זמן מסוים במערכת היחסים. הם גילו שבעבור נשים, האופן שבו איבדו את בתוליהן השפיע במידה ניכרת על הסבירות שיאבדו עניין ביחסי מין בזוגיות - גם שנים רבות לאחר מכן. לדברי החוקרים, חוויות מיניות שליליות בתחילת הדרך הגבירו משמעותית את הסיכוי לירידה בחשק במערכת היחסים הנוכחית.

אנשים שבוכים אחרי סקס. ShutterStock
חוויות שליליות מצלקות לכל החיים?/ShutterStock

"הממצאים מראים שהחוויות המיניות הראשוניות של נשים עשויות לעצב את כל החוויות המיניות ומערכות היחסים שלהן בעתיד, בעוצמה רבה בהרבה מאצל הגברים", ציינו החוקרים. להערכתם, זאת מכיוון שהחברה מפעילה לחץ על נשים לאבד את הבתולים רק בשביל גבר ראוי. הלחץ הזה, הם מעריכים, טומן השפעות ארוכות טווח על האופן שבו נשים מרגישות לגבי יחסי מין. מגברים, החברה לא מצפה את אותו הדבר, וזה ניכר ביותר קלילות באופן שבו הם בוחנים את הנושא.

החוקרים הוסיפו כי גם הדעה הרווחת בחברה, שגורסת שלגברים יש לכאורה דחף מיני מוגבר מלנשים, משפיעה על הציפיות של כולנו מעצמנו. "מעניין לגלות שגברים שהאמינו שלבני מינם יש דחף מיני גבוה מלנשים, היו בסבירות נמוכה יותר לאבד עניין בסקס. מנגד, נשים שהסכימו עם ההצהרה הזאת היו בסבירות גבוהה יותר לאבד עניין", הם ציינו במחקר.

בנוסף, החוקרים גילו באופן לא כל כך מפתיע, שאנשים שדיווחו כי הם מתקשרים בפתיחות עם בני הזוג על יחסי מין, דיווחו פחות על אובדן החשק. גורמים נוספים ולא מאוד מפתיעים שהשפיעו על הנתונים היו ילדים קטנים בבית ופער משמעותי בין הדברים שבני הזוג אוהבים לעשות במיטה.

עזבו את התרופות ותתחילו לדבר

רבים מהאנשים שחווים ירידה בדחף המיני פונים לתרופות כמו ויאגרה, בעוד חלק קטן מהאנשים דווקא מנסה למצוא מפלט בתרופות נגד דיכאון. מובילת המחקר, ד"ר סינתיה גרהאם, מומחית למיניות ופריון באויברסיטת סאות'המפטון שבבריטניה, יוצאת נגד המגמה הזאת וקוראת לכולנו למצוא דרכים טבעיות יותר להחזיר את הניצוץ לזוגיות.

"הדגש שאנחנו צריכים לשים כדי לטפל בבעיות הקשורות לירידה בחשק המיני, צריך להיות על גישה הוליסטית ורחבה יותר במערכת היחסים", אמרה. "חשוב לחפש פתרונות שלא כוללים שימוש בתרופות נוגדות דיכאון או בכדורים המעודדים עוררות מינית".

זוג מחזיק ידיים. ShutterStock
דווקא המחוות הקטנות יחזירו את הניצוץ/ShutterStock

בהקשר הזה ממליצים מומחים בתחום לחזק את האינטימיות דווקא דרך הדברים הקטנים – בהחזקת ידיים בציבור, במחוות קטנות ומרגשות, בהתכרבלות בלילה ובשיח פתוח על כל מה שמפריע לנו, או מנגד – על דברים חדשים שהיינו רוצים לנסות. חשוב גם ללמוד איך להרגיע את עצמנו ולהבין שזה גם בסדר אם לא מקיימים יחסי מין כמו בעבר. לכל תקופה במערכת היחסים יש את הקסם שלה – ובשלבים מאוחרים יותר אתם יכולים ליהנות מחברת בן או בת הזוג בהרבה דרכים אחרות. אף אחד לא "כופה" עליכם לקיים יחסי מין – והורדת הציפיות מעצמכם ומהפרטנר שלכם תעשה לכם רק טוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully