וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רק ידידים או שיש סיכוי לאהבה? הנה דרך מדעית לבחון את הנושא

30.7.2017 / 12:23

העיניים שלנו אומרות הרבה על מה שמתחולל בפנים, וכעת חוקרים מציעים שהן יכולות לקבוע אם רואים בנו רק ידידים או בני זוג פוטנציאליים. לכבוד ט"ו באב, הנה דרך לדעת אם אתם משדרים על אותו הגל, או סתם מבזבזים את הזמן

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זה לא מדע מדויק, אבל יש רמזים. מתוך הסרט "ידידים פלוס"/מערכת וואלה!, צילום מסך

עולם הדייטים הוא זירה לא פשוטה בכלל, שבה כולנו מחפשים סימנים שיעזרו לנו להבין מה באמת רוצה מאיתנו הצד השני. בדייט, צד אחד יכול לפרש מפגש טוב כהצלחה, בעוד שהצד השני ירצה לפתח "ידידות מופלאה" בלבד. אז איך אפשר לדעת מראש אם רוצים אותנו בתור בני זוג או ידידים, ולהימנע מתקוות שווא? מחקר חדש ומפתיע מציע פשוט להסתכל על תנועות העיניים.

עוד בנושא:
לא רומנטי בכלל: איך מרגיש חולה אהבה?
לא מוצאים אהבה? אולי זה בגלל שאתם חכמים מדי
7 דברים שאנשים חושבים עליכם רק בגלל המראה שלכם

במחקר, שערכו חוקרים מאוניברסיטת קנזס וממכללת ווסלי בארצות הברית, עקבו אחר תנועות העיניים של 105 נשים וגברים הטרוסקסואליים ובחנו את תגובתם לסדרה של תמונות. הנבדקים צפו תחילה בתמונות של גברים ונשים ונתבקשו לבחור כאלה שהם היו מעוניינים להכיר כידידים. לאחר מכן הם צפו בתמונות אחרות, של חמש דמויות מהמין השני בלבד, שנכללו גם בסט הראשון, וחמש דמויות חדשות. בסבב זה הם התבקשו לבחור בן או בת זוג פוטנציאליים.

החוקרים, שפרסמו את מסקנותיהם בכתב העת Archives of Sexual Behavior, מצאו כי כאשר גברים ונשים הביעו עניין רומנטי, הם הסתכלו יותר על הראש ועל החזה. מנגד, כשהם היו מעוניינים בדמות כלשהי למטרת ידידות, הם הסתכלו יותר על הרגליים. באופן לא מפתיע, גברים בהו יותר באזור החזה, המותניים והירכיים של נשים, ללא קשר לרצון לפתח ידידות או מערכת יחסים רומנטית.

גם הרגליים אומרות הרבה

לגברים שבכם, ייתכן שיש דרך נוספת לדעת אם אישה כלשהי רוצה אתכם לקשר רציני. במחקר שערך פרופ' ג'אוף ביטי, דיקן הפקולטה למדעי הפסיכולוגיה באוניברסיטת מנצ'סטר, נמצא כי גם רגליה של האישה עשויות לחשוף את הכוונות האמיתיות שלה במהלך המפגש.

רגל על רגל. ShutterStock
רגליים משולבות? אל תפתחו ציפיות גבוהות מדי/ShutterStock

המחקר מציע שנשים שמעוניינות בגבר למטרה רומנטית, במקרים רבים ירחיקו את כפות הרגליים מהגוף ויישבו בצורה "פתוחה" יותר. מנגד, אם אישה מצליבה את רגליה או יושבת בצורה מכווצת, סביר להניח שהיא לא רואה באדם שיושב מולה פרטנר פוטנציאלי.

עם זאת, חשוב לזכור כי בתחום הרומנטי, כל אחד מאיתנו פועל, חושב ומתפקד בצורה שונה, ולכן מחקרים מדעיים יכולים לתת רק הערכות מחושבות, אך לא נוסחאות מוכחות להצלחה. לכן, חשוב דווקא לסמוך על תחושת הבטן ולהבין שגם אם הצד השני לא רואה בכם בני זוג פוטנציאליים – זה בהחלט גם יכול להשתנות בעתיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully