וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדבר הקטן (והמפתיע) הזה יכול לשפר לכם את הזיכרון

27.7.2017 / 6:49

זו ככל הנראה הבשורה הגדולה של הקיץ הזה לכל הסטודנטים שמתכוננים למבחנים. חשבתם שלצאת אחרי שחרשתם כל היום זה רעיון גרוע? תחשבו שוב

מוח. ShutterStock
עוד טריק שישפר לכם את הזיכרון/ShutterStock

צעירים רבים מצויים בתקופת בחינות בחודשים אלה וחלקם בוודאי מעדיפים להימנע מצריכת אלכוהול, כל עוד היא לא נגמרת. ובכן, הנה חדשות שישמחו את חלקכם, מחקר מצא שאתם דווקא צריכים את הצ'ייסר הקטן הזה, אבל חייבים להקפיד שהוא יהיה אחרי שחרשתם. החוקרים מאוניברסיטת אקסטר שבאנגליה מצאו שנחקרים ששתו מעט אלכוהול אחרי ששיננו מידע, זכרו אותו טוב יותר בהשוואה לאחרים.

במחקר השתתפו 88 שתיינים חברתיים שהשלימו משימה של לימוד מילים. לאחר מכן, מחצית הקבוצה התבקשה לשתות כמה שתרצה, כשהכמות הממוצעת הייתה בערך ארבעה משקאות, והחצי השני לא שתה אלכוהול. למחרת, המתנדבים התבקשו להשלים את אותה משימה. התוצאות הראו כי אלו ששתו אלכוהול ביום הקודם זכרו יותר ממה שלמדו. החוקרים הציעו כי הסיבה לכך יכולה לנבוע מההשפעה שיש לאלכוהול על ההיפוקמפוס, אזור במוח שמאחד מידע חדש בזיכרונות. "המחקר שלנו הראה כי מי ששתה במהלך הניסוי הצליח לחזור ולזכור ביום שלמחרת יותר מילים מהחומר שנלמד", הסבירו.

עוד בנושא:
זיכרון שווא: איך אנחנו זוכרים דברים שבכלל לא קרו לנו?
נסו: המבחן שיקבע אם הזיכרון שלכם יוצא דופן
המוח לא זז? 5 דרכים אפקטיביות לשיפור הזיכרון

אילוסטרציה. ShutterStock
אויל לא יזיק לכם צ'ייסר של אלכוהול/ShutterStock

רוב מחקרי העבר טוענים כי אלכוהול חוסם את היווצרותם של זיכרונות חדשים, וברוב המקרים זה נכון. לדוגמה, כאשר אנשים שותים יותר מדי וחוטפים "בלאק אאוט" זה לא אומר שהם לא יכולים לזכור מה קרה בלילה הקודם, אלא שהזיכרונות האלה לא היו קיימים מלכתחילה. עם זאת, המחקר הנוכחי מציע כי בכמויות נמוכות בהרבה, אלכוהול יכול למעשה לשפר את היווצרות הזיכרון. זה כמובן מחקר קטן מאוד, אבל לדברי החוקרים, תופעה זו כבר הוצגה במעבדה וזה המחקר הראשון שחוזר על התוצאות בסביבה אמיתית.

"הגורמים להשפעה אינם מובנים במלואם, אך ההסבר המוביל הוא שאלכוהול חוסם את הלמידה של מידע חדש, ולכן למוח יש יותר משאבים זמינים לתת למידע שנלמד לאחרונה לעבור לזיכרון לטווח ארוך", הסבירו החוקרים. "התיאוריה היא שההיפוקמפוס - אזור במוח שמעבד את הזיכרון - מאחד את הזיכרונות ומעביר את הזיכרון קצר הטווח לטווח ארוך". המחקר מראה כי עדיין יש לנו הרבה ללמוד על איך אלכוהול משפיע על הגוף והנפש שלנו.

  • עוד באותו נושא:
  • זיכרון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully