וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חתיכת עוגה: החלטות קלות לשנה החדשה

במקום לצאת בהצהרות בומבסטיות ולהיכשל נחרצות, כמו בכל שנה, השנה אנחנו מציעים לכם צעדים סבירים ומתונים שאמנם לא יהפכו אתכם לגורו לייפסטייל, אבל בכל זאת ישפרו את בריאותכם

צילום מסך

בווידאו: 100 שנות פעילות גופנית

כמו בכל שנה, חגי תשרי מביאים איתם את חשבון הנפש ואת ההחלטות לשנה החדשה. כולנו מתכוונים להיות רזים יותר, בריאים יותר, לעשות יותר פעילות גופנית ולהפסיק לאכול גלוטן / בשר / מוצרי חלב / שומן טראנס (מחק את המיותר). אבל רובנו מגלים כל שנה מחדש שאנחנו יצורים חלשים ופגומים עם חיבה למתוקים והתמכרות לפחמימות ומרתונים של דרמות בית חולים על הספה. איכשהו, התמכרות לספורט זה משהו שרק שמענו שקורה לאחרים, אצלנו זה עוד לא תפס.

אז כדי שהשנה לא ניפול שוב למלכודת ההתחייבויות שאין סיכוי שנעמוד בהן, החלטנו ששנת תשע"ז הבאה עלינו לטובה תהיה בסימן מתינות. בלי לקפוץ מעל הפופיק ובלי דמי הרשמה יקרים לחדר כושר. הנה כמה החלטות קטנות, מה זה קטנות? מזעריות! שיכולות בכל זאת לעשות הבדל:

1. ללכת כשמדברים בטלפון

איש הולך ומדבר בטלפון הסלולרי תוך כדי הליכה. ShutterStock
הטלפון מצלצל? קומו מהכיסא/ShutterStock

אין אחד מאיתנו שלא שואף להיות פעיל יותר, לעשות יותר ספורט, או לכל הפחות, לשבת קצת פחות. אבל להירשם לחדר כושר זה לפעמים מחוייבות גדולה ויקרה מדי, ואנחנו לא בטוחים עד כמה נצליח להתמיד, ורוב הסיכויים שבמהלך השנה החולפת כבר הצהרתם לפחות פעמיים שתתחילו לרוץ בערבים או לעשות הליכות (ורוב הסיכויים גם שזה לא קרה). אז השנה, במקום לצאת בהצהרות בומבסטיות, תתחילו בקטן. בכל פעם שאתם מקבלים שיחה לטלפון הנייד, קומו מהכיסא ותתחילו לצעוד. זאת אמנם פעולה קטנה, אבל גם היא יכולה לעשות הבדל משמעותי באורח חיים יושבני כמו זה שרובנו מנהלים.

2. לעלות ברגל ולא במעלית

אישה עולה במדרגות. ShutterStock
מעלית זה לחלשים/ShutterStock

בבית, בעבודה וגם בקניון – במקום לגשת באופן אוטומטי למעלית, העדיפו את המדרגות. לעלות קומה או שתיים ברגל עוד לא הרג אף אחד וזה יעשה לסיבולת שלכם (וגם לישבן) רק טוב. חוץ מזה, שכך תוכלו להמנע משתיקות מביכות במעלית עם קולגות זעופים שעדיין לא שתו קפה של בוקר.

3. תשתו עוד כוס מים אחת מדי יום

אישה שותה כוס מים במטבח. ShutterStock
תחסכו לעצמכם 200 קלוריות ביום/ShutterStock

כן, כולנו יודעים שצריך לשתות 8 כוסות מים ביום וכמעט אף אחד מאיתנו לא מצליח לעמוד בזה. אבל עזבו את זה. לא משנה כמה מים אתם שותים, אם תשתו עוד כוס אחת – זה יכול לעשות הבדל עצום. במחקר שנערך במשך 7 שנים וכלל 18 אלף בני אדם, גילו החוקרים שהגדלה של צריכת המים היומית אפילו באחוז בודד, מפחיתה את כמות הקלוריות, הסוכר, הכולסטרול והנתרן שנספגות בגוף. מי שהוסיפו 2-3 כוסות מים ביום, חסכו מעצמם 200 קלוריות ביום.

4. תורידו חצי כפית סוכר

סוכר או מלח על כפית עץ. ShutterStock
אפשר להתחיל בקטן/ShutterStock

השנה הבנו ביתר שאת עד כמה סוכר עשוי להיות מסוכן לנו, בעיקר בטווח הרחוק. נזקי הסוכר משפיעים על המוח שלנו, על המטבוליזם ואפילו על עור הפנים. סוכר נמצא כמעט בכל מוצרי המזון המוכנים שאנחנו קונים, כך שלפעמים קשה לעקוב אחרי הכמויות שאנחנו צורכים ממנו, אבל אפשר להתחיל בקטן, עם הפחתה של חצי כפית סוכר ליום. אם במקום לשים כפית סוכר בקפה, תחתכו את הכמות בחצי לאורך תקופה של כמה חודשים או שנה, תצליחו לעשות הבדל משמעותי.

5. תלמדו לקבל מחמאות

אישה נבוכה. ShutterStock
פשוט תגידו 'תודה'/ShutterStock

עם יד על הלב, כשמישהו מחמיא לכם – איך אתם מגיבים? מודים לו, או מתחילים לבקר את עצמכם ולהסביר למה בכלל אין סיבה להחמיא לכם? קושי בקבלת מחמאות יכול להיות סימפטום של קושי בסיסי ועמוק יותר. אם תבחנו מחדש את ההערכה העצמית שלכם ואת האמונות שלכם לגבי עצמכם, ייתכן שתרגישו נוח יותר עם מחמאות. אז בפעם הבאה שמישהו חולק לכם מחמאה, אל תיכנעו לדחף להיות ביקורתיים כלפי עצמכם אל מול מחמאה, פשוט תגידו 'תודה'.

6. תעשו סקס פעם בשבוע

בני זוג מקיימים יחסי מין בתוך רכב. ShutterStock
אפילו אם אתם עייפים/ShutterStock

לסקס יש יתרונות בריאותיים ופסיכולוגיים רבים. וחוץ מזה, זה ממש כיף. אבל לפעמים בתוך מירוץ החיים השוחק יוצא שהתדירות היא איך לומר, מתחת לרף שהיינו רוצים לתחזק. אז גם כאן, אנחנו מביאים לכם את בשורת המתינות. לפי מחקר שנערך השנה, תדירות של פעם בשבוע היא זו שתעשה אתכם יותר מאושרים. החוקרים גילו שאנשים שעושים סקס בתדירות הזאת הם מאושרים יותר מאנשים שמקיימים יחסי מין בתדירות גבוהה או נמוכה יותר.

7. לכו מוזר

אנשים הולכים. ShutterStock
תגוונו את הקצב/ShutterStock

הליכה היא פעילות גופנית שרובנו מבצעים, אבל אנחנו יכולים להשיג ממנה הרבה יותר, ודי בקלות. על פי מחקר שפורסם בכתב העת Biology Letters, הליכה במהירויות שונות יכולה לשרוף 20 אחוזים יותר קלוריות בהשוואה להליכה בקצב קבוע. עוד אפשרות שיכולה להגדיל את קצב שריפת האנרגיה שלכם בהליכה, היא ללכת בצורה 'לא טבעית'. כלומר, לא בהליכה הרגילה שלכם (לדוגמה: הליכה תוך נענוע של הידיים, הליכה בזיגזג ולא בקו ישר וכו').

8. להעלים את הקלוריות מהאורז

אוכל לבן. ShutterStock
אל תהיו מפונקים/ShutterStock

לא אוהבים לאכול אורז מחומם מהמקרר? תפסיקו להיות מפונקים. חוקרים מסרי לנקה עלו על דרך גאונית להוריד את כמות הקלוריות של האורז ב-60 אחוזים. איך? בעזרת בישול בשמן קוקוס ואכילתו קר אחרי ששהה חצי שעה במקרר. החוקרים הסבירו שהשיטה הופכת את העמילן באורז לקשה יותר לעיכול, כך שהגוף משקיע יותר אנרגיה בפירוקו.

9. תחשבו על ספורט ותאמינו

איש עושה ספורט. ShutterStock
הדבר הכי טוב שקרה לנו השנה/ShutterStock

המחקר הזה הוא אולי הדבר הכי טוב שקרה לנו השנה. מחקר של מדעני מוח גילה שבאמצעות הדמיה נפשית אפשר לחזק את השרירים, מבלי להפעיל אותם בכלל. אם אתם רוצים להגדיל ולעשות וממש לקחת חלק בפעילות גופנית כלשהי, מחקר אחר שנערך השנה מצא שאתם יכולים להגדיל את הסיכויים שתפיקו ממנה את המיטב אם תאמינו בכל לבכם שהיא אכן תתרום לכם.

10. תקשיבו לאוכל שלכם

אילוסטרציה. Dmitriy Shironosov, ShutterStock
אפקט הקראנץ'/ShutterStock, Dmitriy Shironosov

כשאנחנו חושבים על איברים שמשתתפים בחווית האכילה, אוזניים זה לא ממש האסוציאציה הראשונה שעולה בראש, אבל יכול להיות שכדאי לכם להתחיל להקשיב לאוכל שלכם. מחקר עדכני מצא שאחד הדברים שיכולים להשפיע על מה וכמה אתם אוכלים הוא להאזין לצלילי האכילה שלכם. מחקר שנערך באוניברסיטת קולורדו זיהה את "אפקט הקראנץ'" – ככל שאנשים מודעים יותר לרעשי האכילה והלעיסה שלהם, הם נוטים לאכול פחות.

11. תשתו קפה בזמן הנכון

גבר מזוקן רוכב על אופניים ושותה קפה. ShutterStock
לא אחרי 17:00/ShutterStock

כשאנחנו צריכים לתפקד בשעות הערב, אנחנו נוטים להיעזר בקפה כדי להתעורר. אבל מחקר מצא שהקפאין לא סתם מעורר אותנו, אלא הוא ממש דוחה את השעון הביולוגי שלנו בעד 40 דקות. משמעות הדבר היא ששתיית קפה בשעות הערב עלולה ממש לשבש לכם את השעון הפנימי ולפגוע ביכולת שלכם להרדם ולישון טוב. רוצים לישון טוב השנה? תשתדלו לא לשתות קפה אחרי השעה 17:00.

12. ותרו על הפיג'מה

בחורה עירומה במיטה. ShutterStock
שינה בעירום, זה לא רק נראה טוב/ShutterStock

מחקרים מוכיחים שלשינה בעירום יש מספר יתרונות חשובים, הן בשיפור איכות השינה – היא מאפשרת לגוף לווסת את הטמפרטורה בצורה אופטימלית, כך שיופרשו ההורמונים שיסייעו לכם לשקוע בשינה איכותית ועמוקה יותר, והן מבחינת היגיינה ופוריות.

13. החליפו מצעים ומגבות בתדירות גבוהה יותר

כביסה לבנה. ShutterStock
פעם בשבוע, לפחות/ShutterStock

המצעים והמגבות שאנחנו משתמשים בהם יכולים להיות אחד הדברים המטונפים ביותר. והיות שמדובר בבדים שבהם אנחנו מתפלשים בסופו של כל יום, אתם רוצים להקפיד על היגיינה טובה יותר בתחום הזה. האמינו לנו. המצעים שלכם סופגים לכלוך, אבק, נוזלי גוף ושאריות איפור, ואם יש לכם חיות מחמד בבית – אז גם את כל הטוב שהן מביאות איתן מבחוץ. החלפת מצעים מדי שבוע מפחיתה את החשיפה שלכם למזהמים ומקטינה את הסיכוי שלכם לפתח זיהומים בעור, פצעים, תגובות אלרגיות ועוד.

14. תאכלו מנות קטנות על שולחן גדול

שולחן עם מפה. ShutterStock
תנסו את זה. אין לכם מה להפסיד/ShutterStock

כולנו יודעים שהמשוואה לירידה במשקל היא די פשוטה – אוכלים פחות, יורדים יותר. אבל לאכול פחות זה לא עניין שבא בקלות לרובנו. אחרת, כולנו היינו מצליחים להשתחל למידה 36. טריק פשוט שהוכח מדעית ויכול לעזור לכם לאכול פחות הוא להגיש מנות קטנות על שולחן גדול. מסתבר שזה יוצר אשליה אופטית שעוזרת להרגיש שבעים יותר. סקפטיים? תנסו, מה יש לכם להפסיד?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully