וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רימון מוסיף המון - שנים, לחיים שלכם

19.7.2016 / 7:08

חוקרים מצאו כי תרכובת שמצויה ברימון מתפרקת בגוף לחומר שמצליח לעצור ואף להפוך את הזדקנות התא. האם הפרי האדום הוא המפתח להארכת החיים שלנו?

איך מרוקנים רימון?/מערכת וואלה!

בווידיאו: מה הדרך הכי יעילה לרוקן רימון?

סגולותיו של הרימון מוכרות כבר אלפי שנים ברפואה הטבעית, והוא נודע בשל הריכוז הגבוה של ברזל בתוכו, ובשל העובדה שהוא מכיל נוגדי חמצון רבים, שומר על המערכת החיסונית ועשיר בחומצת שומן פינולנית שהיא חומר שנמצא במחקרים מסוימים כבעל פעילות אנטי סרטנית. אבל חכו, זה לא הכל. מחקר שווייצרי שמתפרסם בכתב העת Nature Medicine מצא כי הפרי האדום יכול למעשה לעצור את ההזדקנות שלנו.

מדענים גילו כי המפתח הפוטנציאלי להתחדשות הוא חומר שנקרא urolithin A (UA), שהוא למעשה תוצר לוואי של חילוף חומרים של חיידקי המעי. כיצד הוא נוצר? הפרי אינו מייצר את המולקולה הקסומה לכאורה בכוחות עצמו, אלא היא נוצרת במהלך תהליך העיכול בגוף. "בשביל שהתהליך הזה יקרה במעיים שלנו, הבקטריות במערכת העיכול צריכות לפרק את מה שאנחנו אוכלים", הסבירו החוקרים.

רימון. ShutterStock
רק בריאות/ShutterStock

הקשר של מיץ הרימונים ל-urolithin A נובע מכך שהרימון, בין אם על ידי שתיית מיץ רימונים סחוט או אכילה של הפרי, עשיר בחומצה אלגית (ellagitannins). אותה חומצה כאשר מפורקת על ידי חיידקי המעיים בבטן, מומרת ל-UA.

אחת התיאוריות המרכזיות בחקר ההזדקנות גורסת כי פגיעה וירידה הדרגתית בתפקוד של המיטוכונדריה בתאי הגוף - האיבר התאי שאחראי על ייצור האנרגיה של תאי הגוף - היא המפתח לתהליכי ההזדקנות. תהליכים אלה קשורים בין היתר לירידה תפקודית של כל איברי הגוף, ירידה בתהליכי התחדשות, הדלדלות וחולשה של השרירים.

עוד באותו נושא

תרופת הסבתא המושלמת: רימון

לכתבה המלאה

ככה זה עובד

כאשר החוקרים חשפו נמטודה (סוג של תולעת עגולה) בתנאי מעבדה ל- UA, הן חיו כמעט פי שניים לעומת אלה שלא נחשפו לחומר. החוקרים מאמינים שלתרכובת יש יכולת להציל ולשחזר המיטוכונדריה הכושלת. "זו המולקולה הידועה היחידה שיכולה להתניע מחדש את תהליך ניקוי המיטוכונדריה", אמרו החוקרים והוסיפו כי הם מקווים שמחקרים נוספים בנושא טומנים בחובם הבטחה בהיפוך הזדקנות השרירים, שכן תת פעילות של המיטוכנדריה נקשרה במחקרים למחלת הפרקינסון. בנוסף לנמטודות, הזנה של עכברים וחולדות באותו התוצר הראתה שיפור בתפקוד השרירים ומניעה של תהליכי היחלשות של השרירים שקשורים להזדקנות.

למרות הממצאים המעודדים של החוקרים, מדובר בתהליך שמבוסס על חילוף חומרים של חיידקים מסויימים במעי, שכידוע אינם זהים ואחידים בין כל בני האדם. מאידך, העובדה שהמחקר בוצע על כמה מינים של חיות מעבדה הוכיחה לחוקרים כי ייתכן ומדובר במנגנון שקשור ביותר מזן אחד של חיידקים וניתן להכלילו גם על בני אדם.

האם זה אומר שאתם צריכים לרוץ לשתות ליטרים של מיץ רימונים? ככל הנראה שלא. ראשית משום שעדיין אין נתונים דומים מניסויים בבני אדם ושנית משום שהחומצה האלגית, שהיא גם נוגדת חמצון, מצויה (אומנם) בכמויות נמוכות יותר גם באגוזים רבים ובפירות יער.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully