וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה אתם חייבים לקרוא לילדים שלכם סיפור לפני השינה?

23.8.2015 / 7:30

עבור חלק מההורים קריאת סיפור לפני השינה היא נטל, אבל מחקר חדש מצא כי יש לכם הרבה סיבות להשקיע את הזמן הזה בילדכם. זה ישתלם לכם ולו בעתיד

אמא מקריאה סיפור לבתה. ShutterStock
תשקיעו זמן/ShutterStock

להקריא לילד לכם סיפור לפני השינה זה לא רק אומר שאתם הורים משקיענים, אלא שאתם דואגים לו לבריאות. מחקר שהתפרסם החודש בכתב העת לרפואת ילדים מצא כי קיימים הבדלים בפעילות המוח בין ילדים שהקריאו להם סיפור מאז שנולדו ובין כאלה לא.

לפי החוקרים מבית החולים לילדים בסינסנטי שבאוהיו, ילדים שהוריהם דיווחו על קריאת ספרים הראו פעילות יתרה באופן משמעותי בעונה העורפית (occipitalis) שהיא מרכז העיבוד החזותי.

כבר לפני למעלה משנה פרסמה האקדמיה האמריקאית לרפואת ילדים המלצה לפיה על הורים לקרוא לילדיהם סיפורים, כבר מגיל מאוד צעיר. הסיבה לדבריהם נעוצה בכך שמחקרים הראו קשר בין קריאה בקול רם לילדים ובין התפתחות שפה בגיל מאוחר יותר והישגים בלימודים.

רופאים מצאו תולעת במוח של חולה- סיפור בדקה. מערכת וואלה!
מפתחת את המוח/מערכת וואלה!

המחקר הנוכחי השתמש בסורק MRI כדי לעקוב אחרי פעילות המוח בילדים בגילאי 3-5 שהקשיבו לסיפורים. החוקרים מצאו הבדלים בפעילות המוח לפי התדירות בה היו קוראים לילד בבית. "כאשר ילדים שומעים סיפורים ולאו דווקא קוראים, הם מדמיינים בעיני רוחם את הסיפור", הסביר ד"ר ג'ון ס. האטון, חוקר ורופא במרכז הרפואי בבית החולים לילדים בסינסנטי.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

"יעזור להם להיות קוראים טובים יותר"

לדבריו, רמות פעילות המוח השונות מצביעות על כך שהאזנה והתבוננות בתמונות בספר עוזרות בפיתוח דימויים חזותיים. בעתיד הם יעזרו לילד לפתח מיומנויות שיהפכו את התמונות והסיפורים למילים. "זה עוזר להם להבין איך דברים נראים ועשוי לסייע להם לעבור לספרים בלי תמונות כשיגדלו", אמר. "זה יעזור להם מאוחר יותר להיות קוראים טובים יותר, משום שהם פיתחו חלק זה של המוח שעוזר להם לראות בעצם מה קורה בסיפור."

במחקר אחר של אוניברסיטת קליפורניה שפורסם גם הוא החודש מצאו חוקרים כי ספרי התמונות אומנם מכילים פחות מלל, אך הם כוללים מילים ייחודיות שהילדים אינם שומעים בשפת הדיבור של חיי היומיום - מה שעשוי לפתח להם את השפה. אבל לא רק כישורי השפה משתדרגים כשקוראים לילדים ספרים ומראים להם תמונות. הקשר האישי, שכל הורה לילד מכיר והזמן שמוקדש לו בקריאת ספרים מעצים את הביטחון העצמי שלו והופך את החוויה לטקס משפחתי חיובי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully