וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרי הדרקון: התוספת הכי בריאה וצבעונית לתפריט שלכם

14.7.2015 / 6:29

פיטאיה, פרי שהגיע כל הדרך מדרום אמריקה, הוא דוגמה לכך שלפעמים האריזה היפה לא מגיעה לבד. עם מראה וצבע יחודיים ויתרונות בריאותיים רבים, אולי כדאי לכם להתחיל לקחת אותו לים במקום אבטיח

פיטאיה. ShutterStock
יפה מבחוץ ומבפנים. פיטאיה/ShutterStock

קיץ היא העונה של הפירות הצבעוניים - ענבים, אבטיח, נקטרינות, שזיפים וגם מישמשים שמגיעים לתקופה קצרה. כדי להוסיף לחגיגת הבריאות והטעם הזו, הכירו את הפיטאיה. הפרי הטרופי שמכונה גם פרי הדרקון הוא פריט חשוב בתזונה של חלקים באסיה ובדרום אמריקה, ומלבד המראה והצבע הייחודיים שלו הוא גם עמוס בערכים תזונתיים.

את הפיטאיה ניתן למצוא גם בחנויות הירקות והפירות בישראל בחודשים אלה. היא מגיעה ארוזה בקליפה עבה יחסית, אך מכילה בתוכה בשר עסיסי ומתוק שמנוקד בגרעינים. הפרי, ששייך למשפחת הקקטוסים, נחשב למקור טוב לסיבים תזונתיים ולמגנזיום, כמו גם לוויטמין C, ברזל, וויטמיני B. בנוסף, הליקופן - הפיגמנט שנותן לפרי את צבעו העז - שבפיטאיה גם מעניק לגוף יתרונות בריאותיים והוא נקשר במחקרים להורדת הסיכון לחלות בסרטן הערמונית.

פיטאיה. ShutterStock
זרעים שעושים טוב/ShutterStock

כך לדוגמה, 100 גרם של הפרי הטרופי, שמכילים רק 60 קלוריות, יספקו לגופכם כשליש מהכמות הנדרשת של ויטמין C. זה אומנם לא שווה ערך לכמות המצויה בתפוז, אבל מדובר על כמות משולשת ממה שקיים למשל בגזר. וויטמין C נחשב לאחד הוויטמינים שמחזקים את המערכת החיסונית. הוא גם נחשב לנוגד חמצון חשוב ויעיל לבריאות הכללית של הגוף, ואפילו תורם לעור יפה.

בנוסף, פרי הדרקון נחשב ליעיל מאוד נגד עצירות. כמות הסיבים הגבוהה יחסית שהפרי מכיל (כ-3 גרם ב-100 גרם פרי) שוות ערך ל-12 אחוזים מהערך היומי המומלץ של סיבים תזונתיים. כמות הסיבים הגבוהה מעודדת חילוף חומרים ובכך מסייעת גם לתהליכי ירידה במשקל. ואם זה לא מספיק - זרעיו של הפרי יעילים מאוד בגירוי המעיים והם מכילים חומצות שומן רב בלתי רוויות (אומגה 3 ואומגה -6) המפחיתות את רמות הטריגליצרידים בדם ומורידים את הסיכון להפרעות לב וכלי דם.

יחד עם זאת, למרות היתרונות הרבים של הפרי, חשוב לא לשכוח שהוא מכיל גם לא מעט סוכר פירות, פרוקטוז, לכן כמו מקביליו המתוקים והיותר מוכרים, צריך לצרוך אותו במתינות.

עובדה מעניינית נוספת נוגעת לא רק לבריאות שלכם אלא גם לסביבה, וגם פה פרי הדרקון מצטיין כיוון שהוא סופג פחמן דו חמצני בשעות הלילה, ומשחרר חמצן לאחר מכן כדי לטהר את האוויר. ואם זה לא סופר פוד אז מה כן?

  • עוד באותו נושא:
  • פירות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully