וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה לאכול כדי לשפר את מראה העור?

23.4.2014 / 8:52

מה כדאי לאכול כדי למנוע פצעים, מדוע ירקות כתומים בריאים לעור ומאיזה מזון כדאי להימנע כדי להיראות טוב יותר. מדריך תזונה לעור זוהר ובריא

אישה מפוצצת חצ'קון. ShutterStock
כל פצע מלמד על בעיה עמוקה יותר/ShutterStock

העור הוא האיבר הגדול ביותר בגוף שלנו, ולכן הוא מהווה סוג של מראה שמשקפת את מצב הבריאות שלנו. כל פצע, כתם או פגם בעור מרמז על בעיה עמוקה יותר.

תזונה ועור בריא קשורים זה לזה, וכל מה שאנו מכניסים לגוף שלנו ישפיע בסופו של דבר על איך שאנחנו נראים. בעזרת תזונה נכונה אפשר להגן על העור ולשמור עליו צעיר ובריא יותר. שינויים באורח החיים יעזרו לכם לשמור על מראה העור ויגנו עליו מפני נזקי הסביבה והזמן.

כמה דברים שכדאי שתדעו על העור שלכם

לעור יש הרבה תפקידים. הוא משמש כחוצץ ומגן מפני גורמים מזיקים בסביבה, מווסת את טמפרטורת הגוף, מהווה איבר חישה ואיבר הפרשה. יש המכנים אותו "כליה שלישית" ואחרים - "ריאה שלישית".

אחד התפקידים המרכזיים של העור הוא סילוק רעלים. העור הוא איבר דו כווני - גם סופג מלמעלה וגם מפריש מלמטה. בעיות בעור נוצרות כשהוא נחסם מלמעלה או כשהוא לא מוזן מלמטה.

צעד ראשון: ניקוי רעלים

צעד הכרחי לשיפור מראה העור הוא ייעול עבודת סילוק הרעלים דרך הכבד ומערכת העיכול. ככל שהפסולת שוהה זמן רב יותר במערכת העיכול שלנו, כך יש לה סיכוי רב יותר להיספג בזרם הדם ולגרום להרעלה שבסופו של דבר תיפגע בעור.

כך תבצעו ניקוי רעלים יעיל ובריא

דרך מצויינת לייעול עבודת מערכת העיכול היא על ידי צריכה של סיבים תזונתיים. את הסיבים התזונתיים אפשר לקבל מירקות ופירות, מדגנים מלאים ומקטניות. הסיבים מאפשרים פינוי מהיר של פסולת מהמעיים.

דרך נוספת לשיפור מראה העור היא לבצע ניקוי כבד, המבוסס על תזונה טבעית. כשמבצעים ניקוי כבד חשוב לא רק לאכול את המזון הנכון, אלא גם להימנע ממזון מזיק.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

מה לא לאכול?

כדי לשפר את מראה העור, והבריאות בכלל, יש להימנע ממזון מעובד, מזוקק או משומר. כמו כן יש להימנע ממזון מטוגן, משומני טראנס הנמצאים במאפים שונים ובמרגרינה, מפחמימות ריקות כמו קמח לבן, אורז לבן וסוכר לבן, מממתיקים מלאכותיים, מצבעי מאכל, ממשקאות ממותקים, מאלכוהול, מקפה ומסיגריות.

מה כן לאכול?

1. ירקות ופירות, הרבה ומכל הסוגים.

2. מומלץ מאוד להרבות במזונות כתומים. גזר, דלעת, בטטה ופפאיה מספקים לנו את הפרו ויטמין A - בטא קרוטן שנחשב לנוגד חימצון חזק השומר על בריאותינו וחשוב מאוד לעור.

3. מומלץ לאכול עלים ירוקים מכל הסוגים: בצל ירוק, בזיליקום, נענע, כוסברה, פטרוזיליה, רוקט, חסה, ארגולה, נבטים ועוד. העלים הירוקים עשירים במינרלים ומהווים מקור טוב לסיליקה שבשילוב עם ויטמין c בונה את הקולגן שכל כך חשוב לבריאות העור. עלים ירוקים גם מכילים סיבים תזונתיים שחשובים לתפקוד מערכת העיכול, וכלורופיל שמסייע בשיפור הובלת החמצן בדם ומהווה נוגד חימצון חזק ביותר שלוקח חלק בטיהור הרעלים מהדם ומהכבד.

בטטה. ShutterStock
ירקות כתומים שומרים על העור/ShutterStock

4. כדאי לאכול ירקות ממשפחת המצליבים: כרובית, ברוקולי, קולורבי, כרוב. ירקות אלה עשירים בוויטמינים ובנוגדי חימצון חשובים, כמו ויטמין A, ויטמין E ונוגד חימצון בשם לוטאין שמאט את תהליכי ההזדקנות.

5. עשב חיטה - מיץ עשב החיטה עשיר במיוחד בערכים תזונתיים. הוא עשיר בוויטמין C ובמינרלים (אשלגן, סידן, מגנזיום, ברזל, אבץ). הוא מנקה את הגוף מרעלים, מטהר את הדם, משפר תפקודי כבד ועוזר לתפקוד מערכת העיכול ועשיר בבטא קרוטן.

6. דגנים מלאים: קינואה, כוסמת, דוחן, גריסי פנינה, שיבולת שועל - הם עשירים בוויטמיני B שחיוניים מאד לעור ומונעים את ייצור הרעלים וספיגתם במעיים.

7. אגוזים וזרעים טבעיים: אגוזי מלך שעשירים באומגה שלוש, חומצות שומן חיוניות שמפחיתות דלקת בגוף, אגוזי ברזיל שעשירים בסלניום המהווה נוגד חימצון חזק הדרוש לתהליך ניקוי הכבד, וזרעי דלעת שעשירים באבץ שמסייע לריפוי של העור וליצירת רקמות חיבור כמו קולגן.

8. שמנים מכבישה קרה: שמן אבוקדו עשיר בויטמין E ושמן זית עשיר בנוגדי חימצון ובחומצות שומן חיוניות.

9. קטניות: עדשים, מאש, לוביה, אזוקי, שעועית, אפונה, חומוס - עשירות בסיבים תזונתיים שמשפרים את תפקוד מערכת העיכול וסופחות גורמים רעילים אל מחוץ לגוף.

10. דגים כמו סלמון, סול, הליבוט, מקרל. רצוי להעדיף את הדגים הקטנים מאחר והם מכילים פחות רעלים. דגים עשירים באומגה שלוש, ולכן מפחיתים רמות דלקת בגוף וטובים לעור.

התוספת שמוסיפה

גם צמחי מרפא עשויים לשפר את מראה העור שלכם. הצמחים שיכולים לעזור ולשפר את תהליך ניקוי הכבד הם גדילן מצוי, שן הארי וכורכום.

תוספי המזון שיכולים לשפר את בריאות העור הם בעיקר תוספים שנלחמים ברידקלים החופשיים, או מה שקרוי נוגדי חימצון: ויטמין C, ויטמין E, קואנזים Q10, חומצה אלפא ליפואית. גם המינרלים אבץ וסלניום יכולים לתרום לבריאות העור.

תוספים נוספים שיכולים לתרום לבריאות העור הם הפיקנוגינול שמחזק את שכבת הקולגן ומונע את פירוקה על ידי האנזימים השונים. גם שמרי בירה שהם בעלי רמות גבוהות של כרום ומשפרים את התנגודת לאינסולין - הקיימת כשיש בעיות בעור - יתרמו לבריאות העור.

בנוסף, פרוביוטיקה שמכילה את חיידקי המעיים הידידותיים, משפרת את תפקוד מערכת העיכול ומכאן חשיבותה לעור.

עדי גולדנברג היא נטורופתית N.D ובעלת קליניקה לנטורופתיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully