וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיתוף תמונה בפייסבוק הציל את הראייה של ילדה בת 3

6.4.2014 / 8:09

תמונה ששיתפה אמא מארה"ב של בתה הקטנה העלתה את חשדם של חבריה. התגובה: "אני בטוח שזה כלום, אבל כדאי שתבדקי את זה", הצילה את הילדה מעיוורון

ראייתה של ילדה ניצלה הודות לפייסבוק. פייסבוק tara taylor, צילום מסך
רק נראה כמו פלאש. ריילי טיילור שראייתה ניצלה/צילום מסך, פייסבוק tara taylor

ראייתה של ריילי טיילור בת השלוש ניצלה בזכות עירנותם של חברי הפייסבוק של אמה, טרה טיילור, שפירסמה את תמונתה. חבריי הפייסבוק של האם שמו לב שעינה השמאלית של הילדה נראית זוהרת.

"אני בטוח שזה כלום, אבל העין של בתך זוהרת וכדאי שתלכי לבדוק את זה", כתב אחד מחבריה של האם. ה"ניו יורק פוסט" פירסם שריילי נלקחה לרופא ואובחנה כסובלת ממחלת קואטס (רטיניטיס אקבודטיבית, Coats’ disease).

המחלה נוצרת מריבוי כלי דם מאחורי הרשתית והיא עלולה לגרום לאובדן מוחלט של הראייה. למזלה של ריילי הקטנה היא אובחנה בשלב מוקדם כך שראייתה ניצלה.

סימפטומים קשים לזיהוי

הסימפטומים של המחלה קשים לאיתור, אפילו לאלו שחולים במחלה עצמה. מאפיין אחד ברור הוא מעיין השתקפות לבנה על הרשתית של העין. סימן נוסף, כמו זה שעורר את חשדם של חברי הפייסבוק של האם, הוא שהעין נראית צהובה כשמשתמשים בפלאש של מצלמה.

אם המחלה מאובחנת בזמן, הטיפול בה ברוב המקרים הוא על ידי ניתוח לייזר, ובמקרים ספורים המחלה אף נעצרת מעצמה.

כפתורי לייק ושייר בפייסבוק. ShutterStock
השיתוף בפייסבוק עובד. לפעמים/ShutterStock

ראייתם של החולים במחלה מידרדרת בדרך כלל בעין אחת ולאחר מכן עוברת לעין שניה בתהליך שאורך זמן רב יחסית. רוב החולים במחלה הם בנים בגילאי 6 עד 8, כך שלא תמיד הם מודעים להידרדרות הראייה שלהם, עד שכבר מאוחר מדי לטפל בה.

האם סיפרה כי היא לא שמה לב לשינוי בראייה של בתה. "כשהיא ראתה טלויזיה היא לא ישבה קרוב למסך", אמרה, והוסיפה: "הבת שלי מתעמלת ולא התלוננה על כלום. אני מודה לחברים שלי בפייסבוק שהפנו את תשומת לבי וכך הצילו את הראייה של ריילי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully