וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הבריאות קבע: ניתן יהיה לרכוש ויאגרה ללא מרשם רופא

1.2.2018 / 22:47

המשרד החליט לאפשר את מכירת התכשירים המכילים סילנדפיל והמשמשים לטיפול באין אונות. המכירה תתאפשר לגברים מעל גיל 35 ללא גורמי סיכון ובמינונים מוגבלים. "המהלך יאפשר את זמינותם של התכשירים באופן בטוח ויפחית את הצורך ברכישת תכשירים לא חוקיים"

ויאגרה. ShutterStock
יותרו לקנייה אריזות המכילות עד מאה מ"ג סילנדפיל/ShutterStock

משרד הבריאות אישר היום (חמישי) לאפשר מכירת תכשירים המכילים סילדנפיל (המכונה ויאגרה) המשמשים לטיפול באין אונות, ללא מרשם. על פי ההחלטה, מכירת התכשיר תוגבל לגברים מעל גיל 35 ללא גורמי סיכון, לאריזות המכילות עד מאה מיליגרמים סילנדפיל ובשימוש של עד 50 מיליגרמים ביום. שמות התכשירים המשווקים כיום בישראל במינונים הרלוונטיים הם ויאגרה, תרים וסילנדפיל-טבע.

בזמן האחרון בחן מערך הרוקחות והאכיפה של המשרד את העברתם של התכשירים מתכשירי מרשם רופא לכאלה שניתן לנפק לצרכנים כתכשיר ללא מרשם בידי רוקחים בבתי המרקחת. הנושא נדון בארץ בוועדת מומחים שבחנה את בטיחות התכשיר כתרופה ללא מרשם, בהתייחס למידע הרב שהצטבר לגבי השימוש בתרופה בארץ ובעולם. לאחר בחינת המידע הקיים, הוחלט לאפשר את ניפוק הוויאגרה בידי רוקחים המחזיקים בידע הנדרש, בהתאם לתכנית ניהול סיכונים שתאושר בעתיד.

עוד בוואלה! NEWS:
בת שנתיים החלימה מחיידק אלים שגרם לדלקת קרום המוח ולזיהום בדם
יום הסרטן הבינלאומי: "אין הוכחה לקשר בין טלפון סלולרי למחלה"
"כריתה אינה טיפול - היא כישלון": שבוע המודעות לכף הרגל הסוכרתית

כ-700,000 כדורי ויאגרה מזוייפים נתפסו בניסיון הברחה דרך נמל אשדוד. דוברות רשות המיסים בישראל,
עשרות מיליונים בשנה. כדורי ויאגרה מזויפים שנתפסו בנמל אשדוד בשנת 2013/דוברות רשות המיסים בישראל

ממשרד הבריאות נמסר כי תהליך הייעוץ והתשאול הרוקחי יתבצע בבית המרקחת באופן שיאפשר את פרטיות המטופל, ויכלול בקרה ותיעוד מלא של תהליך הייעוץ. בכך מצטרפת ישראל לניו זילנד ובריטניה, שבהן משווק התכשיר ללא מרשם במגבלות דומות. עוד נמסר כי "משרד הבריאות סבור שמהלך זה יאפשר את זמינותם של התכשירים באופן בטוח ומושכל מידי איש מקצוע מיומן, ויפחית את הצורך לרכוש תכשירים אלו באופן בלתי חוקי תוך העמדת המטופל בסיכון". לדברי המשרד, מדי שנה נתפסים מיליוני עד עשרות מיליוני כדורים אשר השימוש בהם מסוכן לבריאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully