וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בת 5 מתה בבית החולים מאיר בכפר סבא; חשש שנדבקה בחיידק טורף

21.1.2018 / 0:36

הילדה פונתה לבית החולים ללא רוח חיים. הצוות הרפואי ביצע פעולות להחייאתה, אך זיהום שממנו סבלה הוביל לקריסת מערכות גופה והם נאלצו לקבוע את מותה. ילדי הגן שבו למדה קיבלו טיפול אנטיביוטי מונע. המקרה דווח למשרד הבריאות

ShutterStock

(בווידאו: אחרי מות הילד מגבעתיים - מתי לרוץ לחדר מיון, נובמבר 2016)

רופאי בית החולים מאיר בכפר סבא נאלצו שלשום (שישי) לקבוע את מותה של ילדה בת חמש, לאחר שפונתה בשעות הבוקר ללא רוח חיים. צוותי המחלקה לטיפול נמרץ החלו לבצע פעולות החייאה ואף הצליחו להשיב לה את הדופק, אולם כעבור כמה שעות מצבה של הילדה הידרדר והרופאים קבעו את מותה. במהלך הטיפול בילדה עלה החשד כי מותה של הילדה נגרם מחיידק טורף ומשרד הבריאות אף עודכן בנושא.

עם הגעת הילדה לבית החולים התברר כי היא סובלת ממלה זיהומית חריפה שהובילה תוך שעות ספורות לקריסת מערכות גופה. לדברי הצוות הרפואי בבית החולים, טרם התברר באיזה חיידק מדובר ומהו המקור להתמוטטותה. עם זאת, חבריה של הילדה בגן הילדים בו למדה וכן קרובים נוספים קיבלו אנטיביוטי מונע, בהתאם להנחיית משרד הבריאות.

עוד בוואלה! NEWS:
"שומרים על הסטטוס קוו": מחאה באשדוד נגד סגירת עסקים בשבת
הצנחן שקורקע מהר מדי: דרכו לצמרת של המפקד המוכשר מבוסתן הגליל
יורש העצר הלוחמני והנסיך שאוהב את מסי: הדור הבא של שליטי מדינות ערב

בית החולים מאיר כפר סבא. אבי כהן
בית החולים מאיר בכפר סבא/אבי כהן

לפני כעשרה חודשים אושפזה אישה בשנות ה-40 לחייה בבית החולים שיבא שבתל השומר במצב קשה לאחר שנדבקה בחיידק סטרפטקוק A, הידוע כ"חיידק הטורף". האישה הגיעה לחדר הלידה בבית החולים כשהיא כורעת ללדת ולאחר הלידה קרסו מערכות גופה. היא הורדמה והונשמה והועברה למחלקה לטיפול נמרץ. מבית החולים נמסר אתמול כי מקור ההדבקה אינו ידוע וכי אינם יודעים גם אם היא לקתה בזיהום או נדבקה בחיידק בזמן שהותה בבית החולים או לפני כן. עוד נמסר כי מצבה הולך ומשתפר. המקרה דווח למשרד הבריאות.

ארבעה חודשים מוקדם יותר מת פעוט בן שלוש מגבעתיים שהובהל לבית החולים איכילוב, לאחר שככל הנראה נדבק בחיידק אלים. בעקבות האירוע הורה המשרד לכנס את ילדי הגן שבאו עמו במגע במטרה לתת להם טיפול מונע.

צוות הגן של הפעוט ביקש מהורי הילדים להביאם בדחיפות לגן. "אנחנו המומים וכואבים ומשתתפים בצערם של ההורים לנוכח האסון הכבד שפקד אותם ומחבקים אותם ברגע קשה זה", נכתב בהודעה להורים. "משרד הבריאות הורה לנו ברגעים אלו לזמן את כולכם לגן על מנת לתת לילדיכם טיפול מונע".

(עדכון ראשון: 23:36)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully