וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה: הדרכות להתמודדות עם ילדים הסובלים מאלרגיות

16.1.2018 / 8:39

משרד העבודה והרווחה יעביר הכשרות לצוותים במעונות יום ובמשפחתונים כדי ללמוד כיצד להתמודד עם עם ילדים הסובלים מאלרגיות. זאת לצד הצטיידות של כל מוסד במזרקי אפיפן. "נדרש למצוא פתרון כולל וקבוע, כדי שהצוות הטיפולי יוכל להתמודד עם רגישויות שונות"

ילד אוכל מלפפון. ShutterStock
ילד אוכל מלפפון/ShutterStock

משרד העבודה והרווחה יחל החודש לראשונה בהדרכות והשתלמויות שיסייעו לצוותי הטיפול במעונות יום והמשפחתונים להתמודד עם ילדים שלוקים באלרגיות - כך מפרסם היום (שלישי) המשרד. ההדרכות יחלו בימים הקרובים על ידי המשרד בשיתוף מד"א ויתקיימו ברחבי הארץ.

הצוות החינוכי במוסדות שבפיקוח המשרד ילמדו להתאים מזון לילדים אלו ולמנוע וללמוד את דרכי הטיפול במקרה של התפרצות התקף אלרגיה בקרב הילדים. ההדרכות יתקיימו בעשרות מעונות יום ומשפחתונים בשלוש השנים הקרובות וימומנו על ידי המשרד בעלות של 600 אלף שקלים.

"נוכח הגידול במספר הילדים הסובלים מאלרגיות מסכנות חיים, בהן אלרגיה ללקטוז, גלוטן ובוטנים נדרש למצוא פתרון כולל וקבוע, כדי שהצוות הטיפולי במעונות היום והמשפחתונים יוכל להתמודד ולהתנהל בצורה מיטבית עם ילדים הסובלים מרגישויות שונות", נמסר ממשרד העבודה והרווחה. "לכן, הוקמה וועדה משותפת בראשות משרד העבודה והרווחה, משרד החינוך ומשרד הבריאות שבחנה את הנושא בחודשים האחרונים ונתנה המלצות".

עוד בוואלה! NEWS:
שבוע לפיגוע בחוות גלעד: צה"ל מחפש מודיעין - ומחכה לטעות של המחבל
בית זוועות בקליפורניה: 13 ילדים נכלאו על ידי הוריהם בשלשלאות
"מאות פקחים גויים": כך הח"כים החרדים נערכים לאכיפת חוק המרכולים

מזרק אפיפן. 30 בדצמבר 2016. ספק 500
בכל מוסד יוחזק מחזק אפיפן בתוקף, שהצוות המקצועי יוכשר בשימוש בו. מזרק אפיפן/ספק 500

המלצות הוועדה המשותפת כללו בין היתר הדרכה והעלאת מודעות לאלרגיות, התאמת סביבת המעון לסביבה בטוחה יותר והתאמת המזון המוגש. בנוסף לכך, הוועדה המליצה כי תהיה הפרדה של פעילות האכילה מכל פעילות אחרת, הקפדה על כללי היגיינה למניעת חשיפה ושילוט מותאם וכן נקבע כי על כל מוסד להצטייד במזרקי אפיפן בתוקף. כמו כן, הצוות המקצועי יוכשר ויתורגל באופן מעשי בשימוש במזרקים אלו.

לצד ההכשרות המשרד ימשיך לממן סייעת שילוב לילדים אלרגניים למשך שעתיים ביום, כפי שעשעה עד היום. "זאת כדי לאפשר להורים להמשיך ולהשתלב בשוק התעסוקה, אף שמדובר בתחום רפואי שאינו בסמכות המשרד", אמרו מטעמו.

כל הכשרה של הצוות המקצועי צפויה להערך שלוש שעות, בהן ישתתפו עד 30 אנשים בשעות גמישות. ההכשרות עתידות להתקיים במעונות או במשפחתון ואף מד"א הקים כ-60 אתרים יעודיים לטובת הפרויקט בהם יודרכו המשתתפים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully