וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התינוק הסורי אושפז בתל השומר: "אם לא יטופל - סיכויי הישרדותו נמוכים"

24.12.2017 / 16:57

לאחר שהוטס מקפריסין לישראל, התינוק הסורי בן ה-4 ימים אושפז בבית החולים לילדים ספרא שבבית החולים שיבא תל-השומר. אביו עדיין מסרב להיחשף מחשש לניסיונות לפגוע במשפחתו. בית החולים: "תינוק במצב שכזה חייב טיפול - אחרת סיכוייו לשרוד נמוכים"

צילום: יותם רונן, עריכת וידאו: ניר חן

התינוק הסורי בן ה-4 ימים שהגיע אתמול לישראל בטיסה מיוחדת מקפריסין, מאושפז בבית החולים "ספרא" במרכז הרפואי שיבא-תל השומר. ביום שלאחר נחיתתו בישראל, התינוק הסובל ממום מולד נדיר בלבו, עבר הבוקר (ראשון) סדרת בדיקות מקיפות, וכעת הוא מורדם, מונשם ובמעקב צמוד של רופאי המחלקה למומים מולדים בבית החולים.

מחוץ לחדר בו מאושפז התינוק אומר ד"ר אוריאל כץ, רופא בכיר וממלא מקום מנהל קרדיולוגית ילדים, בבית החולים ספרא כי כבר בקפריסין החלו הרופאים במתן טיפול תרופתי ובדיקות שהעלו כי התינוק סובל ממום נדיר. "מדובר על ילד בן ארבעה ימים בלבד, בן לפליטים מסוריה, שנמלטו לסוריה והגיעו לקפריסין, שם נולד בנם, אנחנו לא יודעים איך בדיוק המשפחה הגיעה לשם", סיפר.

עוד בוואלה! NEWS:
מתפללים לגשם – ומתכוננים לבצורת: הכנרת מתקרבת לקו השחור
משפחת אזריה פנתה שוב לריבלין: "שקול מחדש את בקשת החנינה"
קרים התינוק חסר העין הפך לסמל האחרון של הזוועות בסוריה

תינוק סורי הועבר לישראל מקפריסין לביצוע ניתוח מציל חיים. חברת "גשר אווירי", מערכת וואלה! NEWS
התינוק בזמן הטסתו לישראל/מערכת וואלה! NEWS, חברת "גשר אווירי"

"מיד לאחר לידתו הרופאים הקפריסאים שמו לב שהוא כחול, עקב חוסר חמצן בגוף", הסביר ד"ר כץ. "הוא עבר שם סדרת בדיקות שמצאה שהוא סובל ממום לב מורכב: איבריו הפנימיים הפוכים, לבו פונה לצד שמאל במקום לצד ימי. בנוסף, בלבו רק שני מדורים ולא ארבעה כמו אצל אדם בריא. יש רק עליה אחת וחדר אחד ועורק אחד שיוצא מן הלב ועורק נוסף שהוא קטן מדי".

לדברי ד"ר כץ, המום ממנו סובל התינוק הוא נדיר, אך במרכז הרפואי ניתחו בהצלחה נמקרים דומים. באשר לסיכויי הישרדותו של התינוק אומר ד"ר כץ שהטיפול הוא קריטי: "ילד במצב כזה שלא מטופל, סיכויי ההישרדות שלו נמוכים ביותר, הוא אמור לעבור סדרה של ניתוחים שבסופו של דבר החדר היחיד שלו בלב יעשה את העבודה של שני החדרים". אם סדרת הניתוחים תעבור בהצלחה, סיכויי החלמה גבוהים. "לגבי סיכוייו להגיע לחיים בגירים - הסיכויים הם טובים, כרגע אנחנו בשלב ראשון של הבדיקה שלו, הוא עוד צריך לעבור פה בדיקת סיטי לב, ואז נקבל החלטה מושכלת איזה טיפול הוא צריך לעבור".

עוד באותו נושא

לבקשת הרשויות בקפריסין: תינוק סורי הובא לניתוח לב דחוף בישראל

לכתבה המלאה
אוריאל כץ מנהל קרדיולוגית ילדים ומי שטיפל בתינוק הסורי מאז שהגיע לבית החולים. צילום מסך, מערכת וואלה! NEWS
ד"ר אוריאל כץ, בית החולים ספרא במרכז הרפואי שיבא-תל השומר/מערכת וואלה! NEWS, צילום מסך

בשנים האחרונות, חרף היעדר היחסים הדיפלומטים עם סוריה, ישראל קולטת לשטחה פצועים הנזקקים לטיפול רפואי בעקבות מלחמת האזרחים, כמו גם מקרים הומניטריים נוספים. "אנחנו נמשיך לטפל בילד, כמו כילד אחר שמגיע לבית החולים, ללא קשר מהיכן הגיע, לאן הוא יחזור, מה יעשה שיגדל או מה עשו בני משפחתו בעבר", אמר ד"ר כץ. "הוא ילד ומגיע לו לקבל את הטיפול הכי טוב שאנחנו יכולים להעניק לו וזה מה שהוא יקבל".

משרד הבריאות של קפריסין פנה בסוף השבוע בדחיפות לשגריר ישראל באי, סמי רבאל, וביקש ממנו לסייע ולהטיס בדחיפות את התינוק. משרד החוץ, בשיתוף פעולה עם גורמי הביטחון ומערך ביקורת הגבולות בנמל התעופה בן גוריון, פנה טרם כניסת השבת, לשר הפנים אריה דרעי, וקיבל את אישורו להכנסתו ארצה של התינוק, כשהוא מלווה באביו. במשרד החוץ ציינו בסיפוק את שיתוף הפעולה המהיר של כל הגורמים, ערב השבת, שאפשרו להיענות לאלתר לבקשת רשויות קפריסין, במאמץ משותף להציל את התינוק הסורי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully