וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבעל נדבק בחיידק קטלני במלון בים המלח - אלמנתו תובעת מיליונים

18.12.2017 / 14:06

תושב אזור המרכז נסע לחופש במלון "דניאל" ומת שישה ימים מאוחר יותר לאחר שחלה ב"מחלת הלגיונרים". בתביעה על סך שני מיליון שקלים וחצי טוענים עורכי דינו כי המלון נכשל בבדיקת ריכוזי חיידקים במערכת המים של משרד הבריאות

צילום: סרטוני גולשים וצלמי וואלה!NEWS, עריכה: שניר דבוש

אלמנתו של ד' בן 75 ממרכז הארץ, שמת שישה ימים לאחר ששהה בטיול גמלאים במלון דניאל ים המלח, תובעת שני מיליון שקלים וחצי מרשת המלונות "Tamares". לטענתה, בעלה נדבק בחיידק הליגיונלה הגורם לדלקת ריאות בעת ששהה בבית המלון. התביעה הוגשה לבית משפט השלום בתל אביב נגד רשת מלונות Tamares וחברת הביטוח "מגדל".

בעקבות מותו של ד', ערך משרד הבריאות ביקורת תברואה של מקורות המים במלון והתברר כי במערכת המים בחדר בו שהה המנוח נמצאים ריכוזים חריגים מאוד של חיידק הליגיונלה. גם בבדיקות של מקורות מים אחרים במלון נמצאו כמויות חריגות מאוד של אותו חיידק. על פי כתב התביעה, זה שנים שהמלון נכשל בביקורות משרד הבריאות בכל הנוגע לעמידה בתקנות הנוגעות לאיכות המים בברזים, במקלחות ובבריכות המלון. גם שבעה חודשים לפני המקרה הטראגי, גילה משרד הבריאות ריכוז חריג של חיידקי ליגיונלה במערכת אספקת המים של המלון. לידי וואלה! NEWS הגיע דוח משרד הבריאות שהוגש להנהלת המלון שבו נכתב כי "נתגלו חריגות בחיידיק הליגיונלה ברמות גבוהות בצורה משמעותית מהרמה המותרת על פי ההנחיות".

מרשת מלונות Tamares נמסר בתגובה: "טרם התקבל אצלנו כתב תביעה בעניין זה. אם וכאשר יתקבל נלמד את התביעה ונגיב לה באופן מסודר בבית המשפט. יודגש כי המלון עומד בדרישות החוק לעניין בדיקות תקופתיות של מתקני המים במלון ועובד בשיתוף פעולה מלא עם משרד הבריאות, תוך עמידה בסטנדרטים הנדרשים על ידי המשרד בסוגיות כגון זו".

מלון דניאל בים המלח. יח"צ,
מלון דניאל בים המלח/יח"צ

מחלת הליגיונרים היא דלקת ריאות, הנגרמת על ידי חיידק ממשפחת הליגיונלה. חיידק זה מצוי בעיקר במקורות מים, ומתרבה באופן מואץ במערכות מים עומדים בטמפרטורות שבין 25 ל-45 מעלות. תנאים אידיאליים התורמים להתפתחות החיידק הינם מים העומדים ללא תחלופה במשך זמן רב במערכת האספקה, טמפרטורת מים פושרת, משקעי חלודה ואבנית. תכנון נכון של מערכות מים ותחזוקה שוטפת של מתקני המים מונעים את התרבות החיידק.

בשיחה עם וואלה!NEWS טענו עורכי הדין דורי כספי וויקי בקשי ממשרד כספי סרור ושות' כי "התרשלות הנהלת המלון גרמה למותו של ד'. כתוצאה מרשלנות המלון הוא נחשף במהלך שהותו במלון לריכוזים גבוהים במיוחד של חיידק הליגיונלה ושישה ימים בלבד לאחר ששב מחופשתו במלון אושפז בבית החולים שיבא עם דלקת ריאות. מצבו של המנוח הלך והידרדר, הוא נזקק להנשמה ומצא את מותו יום למחרת אשפוזו. בבדיקת שתן שנערכה ביום האשפוז התגלתה כמות חריגה של חיידקי ליגיונלה".

מומחית למחלות זיהומיות שבדקה את הנתונים ואת תיקו הרפואי של המנוח, קבעה בחוות דעתה, בין היתר, כי כשריכוז חיידק הליגיונלה עולה על 1,000 יחידות לליטר, הסיכוי להדבקה עולה באופן משמעותי. ההדבקה מתרחשת כתוצאה משאיפת רסיסי מים מזוהמים בחיידקים הנישאים באוויר בעת רחצה. עורכי הדין טענו כי התרשלות הנהלת המלון נובעת בין היתר מכך שלא וידאה תקינותן של מערכות אספקת המים, והתעלמה מדרישות משרד הבריאות לנקוט בצעדים דחופים לטיפול במאגרי אספקת המים שלה והפגינה אדישות וזלזול לגבי הליקויים החמורים שנמצאו בביקורות קודמות שנערכו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully