וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טסה למזרח הרחוק ותובעת: המדריך התעלם מכאביי - והפכתי נכה

18.12.2017 / 8:04

ג' בת ה-67 נסעה לטיול מאורגן בדרך המשי שבמזרח הרחוק. בתביעה שהגישה יחד עם בנה, היא דורשת פיצוי של כחצי מיליון שקלים מחברת הטיולים, לאחר שלדבריה הצוות התעלם מזעקות הכאב שלה - מה שהוביל לשלושה ניתוחים ו-25% נכות

אילוסטרציה - אישה בבית חולים. shutterstock, מערכת וואלה! NEWS
תביעה בגובה חצי מיליון שקלים נגד חברת הטיולים/מערכת וואלה! NEWS, shutterstock

ג', בת 67 ממרכז הארץ, החליטה לתבוע את חברת הטיולים שטסה עמה לטיול מאורגן במזרח הרחוק, לאחר שבמהלכו נגרם לה, לטענתה, נזק רפואי קשה בבטנה כשנאלצו לחתוך חלק גדול מהמעיים שלה. בתביעה שהגישה בשבוע שעבר יחד עם בנה נגד חברת "אקו טיולי שטח בע"מ" לבית משפט השלום בתל אביב, דרשה פיצוי של יותר מחצי מיליון שקלים.

בספטמבר 2014 יצאה ג' לטיול מאורגן לאורך "דרך המשי", נתיב המסחר ההיסטורי והחשוב שבו עברו בין היתר סחורות, לוחמים, מגלי ארצות ונוודים במשך מאות שנים לאורך ההיסטוריה. הטיול עצמו נחשב למאתגר ובו עוברים המטיילים בין תנאי שטח שונים, הכוללים בין היתר, טיפוס על הרים, קרחונים, סיור במדבריות, ופגישה עם מקומיים בכפרים נדחים. הסיור מתחיל בקירגיזסטן ומסתיים במערב סין.

עוד בוואלה! NEWS:
טרגדיה בבית שמש: בן ארבע נהרג לאחר שנפל מהקומה הרביעית
הותר לפרסום: שני ראשי ארגוני פשע חשודים ברצח עד המדינה טל קורקוס
מרגל של קים באוסטרליה: נעצר סוכן שסייע לתכנית הגרעין של קוריאה

אילוסטרציה - אישה מחזיקה את הבטן. shutterstock, מערכת וואלה! NEWS
"התובעת סבלה, המדריך נטש"/מערכת וואלה! NEWS, shutterstock

בכתב תביעה נטען כי ביום העשירי לטיול, בבוקר שבו הקבוצה הייתה אמורה להמריא בטיסה פנימית בקיריגיזסטן, החלה התובעת לחוש כאבי בטן קשים ביותר. בדיעבד התברר כי היא סובלת מבקע ומעיים כלואים. המדריך הכניס את ג' לאוטובוס, בזמן שלדבריה סבלה מהקאות והתריעה על כאביה החזקים. עם הגעת הקבוצה לשדה התעופה, נטען כי היא הושבה בכיסא גלגלים כשהיא מעורפלת הכרה ועובדי הנמל הזעיקו רופא מקומי שסירב לאפשר לה לטוס.

למרות מצבה, לפיי כתב התביעה, המדריך עלה לטיסה עם הקבוצה והורה למדריכה המקומית לאתר שדה תעופה אחר שיסכים להטיס אותה. המדריכה לקחה את תובעת באמבולנס לבית חולים מקומי קטן, שם נאמר לה כי חייבים לנתח אותה מיד כי מתחיל להיווצר נמק במעיים, אולם אין באפשרותם לטפל בה.

בשלב זה, לטענת ג', המדריכה המקומית התעלמה ובהגיעם לשדה התעופה האחר, התבקשה על ידי המדריכה לעמוד על רגליה מבלי ליידע את חברת התעופה והנמל על מצבה הרפואי הרגיש, רק כדי שתעבור את כל הבדיקות הביטחוניות לבדה. ברגע שהמטוס המריא - היא איבדה את הכרתה.

עם נחיתת המטוס, במקום שתועבר בדחיפות לניתוח - הסיעו אותה למלון. למחרת ג' לא הצליחה לקום ממיטתה. המדריך הוזעק לחדרה. היא אמרה לו כי אינה יכולה לטוס כדי להמשיך בנסיעה, אלא שאז, לדבריה, המדריך שוב נטש אותה וטס עם הקבוצה להמשך הטיול.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
ניתוח לייזר. ShutterStock
"התובעת נאלצה לעבור שלושה ניתוחים"/ShutterStock

ג' נותרה בבית המלון ורופא שהוזעק למקום פינה אותה לבית חולים מקומי, שם נמסר לה שהיא חייבת ניתוח חירום, אולם מכיוון שלא היה ברשותה התשלום הנדרש לניתוח היא יצרה קשר עם בנה שיגיע בדחיפות מישראל. עד להגעת בנה, היא הוחזקה יום שלם על אלונקה בחדר צדדי בבית החולים. בעקבות העיכוב הרב במתן הטיפול, נאלצו המנתחים המקומיים לחתוך כמטר וחצי מהמעיים שנפגעו.

לאחר שבועיים בטיפול נמרץ בסין, הם שבו לישראל והאישה נאלצה לעבור שני ניתוחי בטן נוספים, מאחר שנגרם לה נזק נוסף.

במאי 2015, תשעה חודשים לאחר הניתוח שעברה בסין, בטנה של ג' נתפרה סופית. במהלך התקופה בנה התחתן, אולם נבצר ממנה להשתתף משום שסבלה מבחילות ובקושי יכולה לעמוד על רגליה. בכתב התביעה נטען כי כתוצאה מהתנהלות חברת הטיולים והמדריך מטעמה, נותרה לג' נכות בשיעור של 25%. בתביעה שהגישה היא דורשת פיצוי עבור הפסד שכר, עזרת צד ג', טיפולים רפואיים, החזר הוצאות בגין הוצאות הטיול והטיסות לתובעים, כאב וסבל, פגיעה בהנאות החיים, פגיעה בשמחת התובעים ותפקודם האפשרי בחתונת הבן.

"חברת הטיולים סיפקה מדריך רשלן, אגואיסט, אנטיפט, שפעל במחדל וברשלנות", אמר עו"ד בנו גליקמן לוואלה! NEWS, שהגיש את התביעה בשמם של ג' ובנה. "החברה התרשלה בטיפול במצבה הרפואי ותלונותיה של התובעת ופעלה באופן חובבני ומסכן חיים. לפני הטיול התובעת הייתה בריאה יחסית לגילה, עבדה במלוא המרץ והדריכה קבוצות מטיילים בארץ ובחו"ל. רק עשרה חודשים לאחר המקרה היא הצליחה לשוב לעבודתה בלית ברירה, למרות הפגיעה בכושר תפקודה".

רונן רז, מנכ"ל חברת "אקו טיולי שטח בע"מ" מסר בתגובה: "מכירים את התביעה ומכחישים לחלוטין את הטענות של התובעת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully