וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות אכילה במסעדה: משפחה שלמה מבני ברק חלתה בסלמונלה

8.11.2017 / 23:25

משפחה בת שמונה נפשות מבני ברק אושפזה עם תסמינים קשים של מחלת הסלמונלה לאחר ארוחה במסעדה. מהמרכז הרפואי בעיר נמסר כי ביצים ממקור לא ידוע אותרו בבני ברק בפשיטה שנערכה על ידי משרדי הבריאות והחקלאות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא המקרה הראשון של אשפוז עקב סלמנולה. המרכז הרפואי מעייני הישועה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ביקור במסעדה הסתיים בחדר המיון: זוג הורים וששת ילדיהם מבני ברק חלו בסלמונלה ואושפזו בבית החולים מעייני הישועה שבבני ברק. בני המשפחה הגיעו לבית החולים עם תסמינים קשים הכוללים שלשולים, הקאות, חום גבוה וכאבים – זאת לא בפעם הראשונה בה נדבקות משפחות בחיידק.

מרבית מקרי הסלמונלה נובעים כתוצאה מרכישת ביצים ממקור לא מוסמך, כתוצאה משימוש בביצים פגות תוקף או כתוצאה מאכילת גלידה או מיונז מתוצרת בית הכוללים ביצים. מהיחידה למניעת זיהומים בבית החולים מעייני הישועה נמסר: "חרף כל ההתרעות, עדיין קיים הרגל שהשתרש משום מה בקרב משפחות רבות הרוכשות ביצים ממקור לא מוסמך ממשווקים ניידים או מבתים פרטיים, שיש חשש שאוחסנו בניגוד לתנאים הדרושים במהלך שרשרת השיווק מהלול ועד לצרכן. ביצים אלה עשויות להיות נגועות בחיידק הסלמונלה הגורם לסבל קשה מאוד לחולים".

עוד בוואלה! NEWS:
ריקול: סלמונלה נמצאה במזון בעלי חיים של "ביו דוג"
בעקבות הסערה: השרה הבריטית שנפגשה עם בכירים ישראלים תתפטר
אלוף פיקוד העורף: "מאמין שתהיה תגובה לתקיפת המנהרה בעזה"

כ- 250,000 ביצים אסורות לשיווק של חברת "יש מעוף" נתפסו במחסן לא חוקי. מערכת וואלה! NEWS
מחסן לא חוקי של ביצים אסורות לשיווק שהתגלה בספטמבר/מערכת וואלה! NEWS

עוד נמסר מבית החולים כי משרדי החקלאות והבריאות פשטו על חנויות בבני ברק ואיתרו ביצים עם חותמות מזויפות, אשר מקורן אינו ידוע בשלב זה. "כבר לפני מספר שנים חתמו גדולי ישראל על פסק הלכה האוסר על שימוש בביצים שאינן ממקור מוסמך ומורשה, ושאין עליהן חותמת רשמית", אמר ד"ר חיים ברייר, סגן המנהל הרפואי במעייני הישועה. "כידוע אנחנו מצווים על מצוות ונשמרתם מאוד לנפשותיכם – זו הלכה לכל דבר ועניין. ההלכה אוסרת שימוש בביצים שייתכן ולא הובלו ואוחסנו בכל התנאים הנדרשים".

בספטמבר האחרון אותרו כ-225 אלף ביצים נגועות בסלמונלה
במהלך ביקורת שערכו אנשי מועצת הלול יחד עם הווטרינרית הראשית של משרד הבריאות במחוז ירושלים. משרד הבריאות הורה על השמדתן של ביצים אלה, החתומות על ידי המשווק "יש מעוף". בחודש שעבר הורו משרדי החקלאות והבריאות על עצירת שיווק הביצים מאותו המשווק עקב תחלואת משפחה ירושלמית שהכינה גלידה ביתית מביצים טריות הנגועות בחיידק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully