וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גל מקרי הכלבת בצפון: התן שנשך ילדה בבית שאן התגלה כנגוע

6.11.2017 / 0:10

מתוצאות בדיקה שנערכת לתן שנשך ילדה וכלב לפני יומיים עולה כי התן לוקה במחלה.מדובר במקרה ה-34 של כלבת מתחילת השנה ובנשיכה השביעית בחודש האחרון. משרד הבריאות: על הנמצאים בסכנת הידבקות לפנות ללשכת הבריאות הקרובה

ND אחרי 26 מקרי כלבת מתחילת השנה: שני מטיילים בצפון ננשכו בידי תן. צילום: צלמי וואלה!NEWS וסרטוני גולשים, עריכה: שניר דבוש, מערכת וואלה! NEWS
התן הנגוע נשך ילדה וכלב בבית שאן. תן נוסף נשך כלבים בעפולה/מערכת וואלה! NEWS, צילום: צלמי וואלה!NEWS וסרטוני גולשים, עריכה: שניר דבוש

התן שנשך ילדה בת ארבע בבית שאן לפני יומיים התגלה אמש(חמישי) כחולה בכלבת. בנוסף לילדה, ננשך גם כלב על ידי אותו התן. מוקדם יותר אתמול התקבלה תוצאה חיובית גם לבדיקת הכלב שנשך כמה כלבים בעפולה יום לפני כן. משרד הבריאות מבקש מכל מי שבא במגע עם בעל החיים הנגוע, או שילדיו וחיות המחמד שברשותו היו יכולים לבוא במגע איתו, להגיע בדחיפות ללשכת הבריאות הקרובה למקום מגוריו. מדובר במקרה נוסף ברצף של מקרים שאירעו לאחרונה, הכוללים בני אדם ובעלי חיים שננשכו על ידי תנים נגועים בכלבת באזור הצפון.

במקרה שאירע ביום חמישי האחרון, ננשכה ילדה בת ארבע ברחוב טרומפלדור בבית שאן. הילדה פונתה לבית חולים העמק שבעפולה, חוסנה נגד כלבת ושוחררה לביתה. לאחר מכן התברר כי אותו התן נשך גם כלב. ביום רביעי תקף תן נוסף מספר כלבים בעפולה – התנהגות המאפיינת חיה החולה בכלבת. בשני המקרים תוצאות הבדיקות שהתקבלו היום התגלו כחיובית – מה שמעלה את מספר מקרי הכלבת השנה ל-34 בסך הכול, כולם בצפון הארץ.

עוד בוואלה! NEWS:
ארה"ב: 27 הרוגים ו-24 פצועים במסע ירי בכנסייה בטקסס
בתום 15 שעות: הסתיימה חקירתם של שמרון ושל המקורב לנתניהו
חשד: חבר קיבוץ זעם על ניתוקו מחשמל וירה במנהל הקהילה

תן בטבע. GettyImages
משרד הבריאות: לבדוק מגע עם חיה נגועה של הילדים וחיות המחמד באזור. תן בטבע/GettyImages

שבעה בני אדם ננשכו על ידי תנים רק מתחילת החודש. בשבוע שעבר ננשך אדם ביישוב מסעודה שבאזור הגולן, בשבוע שלפני כן ננשכו ילד ואדם מבוגר באזור בית שאן בהפרש של יום, ולפני כשלושה שבועות ננשכו שלושה בני אדם בקיבוץ ניר דוד.

לפי הודעת משרד הבריאות, יש להגיע ללשכת הבריאות או לחדר המיון במקרה של מגע עם בעל החיים הנגוע או עם בעלי חיים משוטטים באזור. כמו כן, האזרחים מתבקשים להעביר את המידע למטיילים והנופשים באזור בית שאן וביישובים הסמוכים. הורים לילדים מתבקשים לדבר עם ילדיהם, הנגוע לפנות בדחיפות ללשכת הבריאות במקרה שקיימת סכנת הידבקות. כמו כן, בעלי חיות מחמד מתבקשים ליצור קשר עם וטרינר הרשות לצורך וידוא מצב חיסונם.

מחלת הכלבת נחשבת כחשוכת מרפא ונגרמת על ידי נגיף. מרגע הופעת סימנים קליניים ראשונים בבני אדם או בבעלי חיים, אין אפשרות להציל את החולה. נגיף הכלבת פוגע בכל היונקים, ומועבר ברוק, בעיקר על ידי נשיכה. ניתן למנוע את המחלה בבעלי חיים בחיסון הניתן מבעוד מועד, ובבני אדם באמצעות חיסון לאחר חשיפה לנגיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully