וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניתוח נדיר בעזה: תאומים סיאמיים נולדו מחוברים בבטנם

הרופאים בבית החולים שיפא ברצועה ביצעו ניתוח קיסרי באם, לאחר שנודע כי בבטנה תאומים סיאמיים ואחרי שהצוות הרפואי וידא כי לא נשקפת סכנה לבריאותם של השניים ולבריאות האם

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מקרה נדיר של לידת תאומים סיאמיים התרחש אתמול (ראשון) בבית החולים שיפא בעזה. כלי התקשורת ברצועה דיווחו על המקרה החריג יחסית בו נולדו התאומים מחוברים בבטן ובאגן.

ראש מחלקת היולדות בבית החולים, עלאם אבו חאמדה, אמר כי הצוות הרפואי הצליח להקל על האם וביצע את הלידה באמצעות ניתוח קיסרי. מועד הניתוח נקבע מראש בתאם למצבם של העוברים.

אבו חאמדה ציין כי האם הייתה במעקב במהלך הריונה, וכי הצוות הרפואי ידע על מצבם של התאומים בטרם נולדו. לדבריו, רק לאחר סדרת בדיקות שנערכו לאם ולעוברים שהעידו על מצבם הרפואי, הוחלט לבצע את הלידה באמצעות הניתוח הקיסרי.

לידת תאומים סיאמיים נחשבת לתופעה נדירה למדי והם מתפתחים מביצית אחת. החיבור בין התאומים עשוי להיות באיברים שונים, כשחלק מהם חולקים לעתים מערכות פנימיות. במקרים מסוג זה, רוב התאומים מתים זמן קצר לאחר הלידה. למרות שבשנים האחרונות מצליחים הרופאים לבצע הליכים כירורגים להפרדת התאומים, ידוע כי ניתוח עלול להסתיים במותם של אחד מהם.

עוד בוואלה! NEWS:
"לראות אותם מחייכים": תאומים סיאמיים שנולדו מחוברים בראשם - הופרדו
מצלמות וזכוכית משוריינת: חודש לפיגוע – כך נראה השער החדש בהר אדר
"נזרקתי לכלבים": התיק הרפואי נעלם - והלוחם לא מוכר כנכה צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully