וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גל מקרי כלבת בצפון: ילד ננשך בידי תן; פרה ועגל נמצאו נגועים

21.10.2017 / 11:45

הילד ננשך באזור עמק המעיינות, שם ננשכו שלושה בני אדם לפני כשבוע וחצי. התן שנשך אותו נלכד והועבר לבדיקה על מנת לבחון אם הוא נגוע במחלה. מדובר בעלייה חדה במקרי הכלבת בארץ בשנים האחרונות

צילום: צלמי וואלה!NEWS וסרטוני גולשים, עריכה: שניר דבוש

ילד ננשך אמש (שישי) על ידי תן בגני חוגה שליד בית שאן. הילד, שהיה במקום עם משפחתו, נפצע באורח קל מאוד והתן נלכד ונשלח לבדיקה על מנת לברר אם נגוע בכלבת. בסמוך לאזור ננשכו על ידי תנים לפני ימים אחדים פרה ועגל, ונמצאו נגועים בכלבת.

לפני כשבוע וחצי תן שנשך שלושה בני אדם בקיבוץ ניר דוד שבעמק המעיינות אובחן כחולה בכלבת. התן פגע בגבר בן 46, בצעירה בת 28 ובמטייל נוסף. הרשויות באזור חששו כי מדובר בתן חולה, ועל כן הוא נורה ונשלח לבדיקה. התן המדובר נשך גם כלב וחתול והתושבים באזור קיבלו הנחייה לשמור על חיות המחמד שלהם ולמנוע את שיטוטן.

תן בטבע. GettyImages
תן/GettyImages

מתחילת השנה התגלו 25 מקרי כלבת, כולם בצפון הארץ: מהגליל העליון והמערבי ועד לאיזור חמדיה ונחל חרוד. מדובר רק במקרים שהתגלו, נוכח תוקפנות החיות הנגועות באזורים מיושבים או באתרי טיולים. רוב מקרי הכלבת בשטחים פתוחים, לא נכללים בספירה. הצטברות המקרים בשנים האחרונות מטרידה לנוכח העובדה כי לפני שנת 2009 נע מספר המקרים בין 12-9 מדי שנה, ומאז שנת 2009 בין 24-58 מקרים בשנה – כולם בצפון הארץ.

ברמת הגולן עדיין לא התגלו השנה מקרי כלבת. יחד עם זאת, עד לפני מספר שנים התגלו באזור מקרים רבים. אחת הסברות לכך היא שגדר הגבול החדשה בין ישראל לסוריה מונעת מעבר של חלק מחיות הבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully