וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלושה ילדים מגוש עציון חלו בקדחת המערות לאחר שנחשפו לקרציות

שלושה ילדים חלו בחודשי הקיץ בקדחת המערות לאחר שעסקו בעבודות שיפוץ במערות סמוך לכפר אלדד. הוריהם קיבלו הנחיות למתן טיפול מונע. משרד הבריאות: יש להימנע מביקור במערות באזור

צילומים זוכים בתחרות "ויקיפדיה" מערה בתל מרשה. Tomere, מערכת וואלה! NEWS
הילדים ביצעו עבודות שיפוץ במערה/מערכת וואלה! NEWS, Tomere

שלושה ילדים מכפר אלדד שבהרי יהודה, חלו בקדחת המערות לאחר עסקו בשיפוץ מערה סמוך ליישוב נוקדים שבגוש עציון. המקרים התגלו במהלך שלושת החודשים האחרונים ודווחו ללשכת הבריאות המחוזית בירושלים.

שניים מהילדים אושפזו בבתי החולים בירושלים. ילדה אחת שדווח כי נדבקה, שבה לבית החולים כעבור חודש מיום המקרה, שבועיים לאחר שסיימה טיפול אנטיביוטי מלא לטיפול במחלה. במשרד הבריאות הועלתה הערכה כי הילדה נחשפה בשנית לחיידק הגורם למחלה.

עוד בוואלה! NEWS:
"גנבו מצה"ל סכומי עתק": קצינים ועובדי חברה אזרחית חשודים בשוחד
"נסעה לחברה במעצר בית": הפרקליטות מבקשת להשיב למעצר את אליה קדוש
"רה"מ תוקף את השליח": ליאור חורב, היועץ שלא מפסיק לצייץ ומפחיד את נתניהו

מערות אורנית. צילום: איל שפירא, מערכת וואלה! NEWS
משרד הבריאות: להימנע מביקור במערות סמוך ליישובים המדוברים/מערכת וואלה! NEWS, צילום: איל שפירא

הורי הילדים שהיו שותפים לעבודות במערה, הונחו לפנות לרופאי המשפחה כדי לתת טיפול מונע לילדיהם. הודעה בדבר התחלואה הועברה למשרד להגנת הסביבה, לרשות הטבע והגנים ולתברואן המועצה האזורית גוש עציון.

קדחת המערות נגרמת על ידי חיידקים מסוג בורליה, המועברים על ידי קרציות רכות. התנאים המיקרו-אקלימיים השוררים במערות, מאפשרים את מחייתן של הקרציות. הן מתחפרות בקרקע המערה או מסתתרות בין הסדקים בקירותיה. בשלב מסוים הן יוצאות ונטפלות לכל גוף בעל דם חם החודר לתחום מחייתן, וניזונות מדמו. הן נדבקות בחיידקים ממכרסמים שונים והן מעבירות את החיידקים לאדם במהלך העקיצה, באמצעות הרוק.

הקדחת מתאפיינת בהתקפי חום, שמתבטאים בעלייה מהירה של טמפרטורת הגוף. כמו כן עלולים להופיע תסמינים כמו שיעול, קוצר נשימה, בחילות ופריחה על העור.
על פי רוב, הטיפול במחלה מתבצע באמצעות מתן אנטיביוטיקה. במשרד הבריאות קראו לציבור שלא להיכנס למערות הסמוכות ליישובים כפר אלדד ונוקדים, זאת כדי להימנע חשיפה לקרצית המערות המעבירה את המחלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully