וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מת הנער בן ה-15 שלקה בקדחת הבהרות: "אימא לא הספיקה להיפרד"

נקבע מותו של הנער מאור עקיבא שנדבק יחד עם אביו מקרציה ומת מוות מוחי. קרוב משפחתו: "עדיין מנסים לעכל את זה, ידענו שאין יותר מדי תקוות אבל זה קרה בבום מבחינתנו". אביו השתחרר מבית החולים

צילום: אבי כהן, עריכת וידאו: ניר חן

הנער בן ה-15 שנדבק בקדחת הבהרות בשבוע שעבר מת היום (שני) בבית החולים הלל יפה בחדרה. הוא התמוטט בביתו בערב ראש השנה כשהוא מורדם ומונשם, וביום חמישי שעבר נקבע לו מוות מוחי. אביו, שנדבק אף הוא במחלה, אושפז יחד עמו במצב קשה, אך אתמול הוא שוחרר מטיפול נמרץ והועבר למחלקה הפנימית.

בשבוע שעבר סיפרו קרובי המשפחה לוואלה! NEWS כי כל הסימנים המחשידים על הימצאות החיידק בגופו של הנער הופיעו שבוע קודם לכן, אך רופאת הילדים שבדקה אותו שחררה אותו עם אבחנה כי מדובר במחלה ויראלית חולף ועם תכשיר להורדת חום. הנער ואביו נדבקו במחלה מקרציה שעוברת לבני אדם מכלבים נגועים, ונפוצה בצפון השרון ובנגב.

בית חולים הלל יפה, חדרה, יוני 2015. ראובן קסטרו
בית החולים הלל יפה בחדרה/ראובן קסטרו

בני משפחתו של הנער – שחלקם עלו לארץ מבלארוס לפני שלושה חודשים, והיתר בשבוע שעבר – שהו היום לצדו בעת שמערכות גופו קרסו במחלקה לטיפול נמרץ, וצוות בית החולים נאלץ לקבוע את מותו. אם המשפחה נדבקה אף היא במחלה לפני כשבועיים אך אובחנה וטופלה בזמן, והבריאה לגמרי.

ודים דולגין, קרוב משפחתו של הנער, אמר היום לוואלה! NEWS: "אנחנו עדיין מנסים לעכל את זה. ידענו שזה יקרה כי הרופאים הכינו אותנו שאין יותר מדי תקוות לצאת מזה, אבל זה עדיין קרה בבום מבחינתנו. המדהים הוא שזה קרה ברגע שהאבא השתחרר לגמרי מבית החולים. אחותי אספה אותו ואת האמא מבית החולים, והם כבר יצאו הביתה לאור עקיבא, כשהתקשרו מבית החולים לבשר שהילד נפטר. הם עשו פרסה ונסעו מהר חזרה אבל לא הספיקו להיפרד".

אילוסטרציה. ShutterStock
הקרציה עוברת מכלבים נגועים. אילוסטרציה/ShutterStock

אורלי אורין, קרובת משפחה נוספת הנמצאת לצדה של אם המשפחה, תיארה בשבוע שעבר את גרסתה של האם לאירועים: "קצת לפני ראש השנה האם התלוננה לרופאה של הבן במרפאת 'מאוחדת' בעיר ואמרה שהוא סובל מחום גבוה ופריחה מוזרה על כל הגוף, אבל הרופאה אמרה לה שזה רק ויראלי, נתנה תרופה להורדת החום ושלחה אותם הביתה". לדבריה, "הם עולים חדשים, מה שהרופאה אומרת הם עושים. הם לא כמו הורים ותיקים בארץ, שמבינים שלא מדובר בשפעת רגילה".

אורין תקפה את הטיפול שנתנה הרופאה: "האם סיפרה כי היא שוחררה מבית חולים אחרי שאובחנה עם קדחת הבהרות. איך קבעו ישר שמדובר במשהו 'ויראלי'?". היא סיפרה כי כשהילד חלה, ההורים דרשו בדיקת דם, אך הרופאה אמרה להם ש"יבואו רק אחרי החגים".

קדחת הבהרות נגרמת על-ידי חיידק הריקציה שמועבר לבני אדם מקרציות מכלבים נגועים, שאינם חולים במחלה אלא רק נשאים של החיידק. ההדבקה בחיידק אינה עוברת מאדם לאדם. קדחת הבהרות שכיחה בישראל בעיקר בצפון השרון, חדרה והסביבה ואזור הנגב. ברוב המקרים המחלה קלה וחולפת מעצמה, אך לעיתים היא חמורה, ובלא מתן טיפול ייתכנו סיבוכים רבים ובמקרים חמורים אף מוות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully