וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הרופאה ביקשה שהנער שלקה בקדחת הבהרות ישוב לבדיקה 'אחרי החגים'"

בן ה-15 נמצא במצב של מוות מוחי, ואביו, שנדבק גם כן, במצב קשה. לדברי משפחתם, למרות שהאם סיפרה במרפאה שלקחתה בחיידק, כשהבן הגיע עם חום אמרו לו ש"הכול בסדר". "הם עולים חדשים, עושים מה שהרופאה אומרת"

אילוסטרציה. ShutterStock
הקרציה עוברת מכלבים נגועים. אילוסטרציה/ShutterStock

מצבו של הנער שחלה בקדחת הבהרות כתוצאה מעקיצת קרציה מוסיף להיות קריטי, ומשפחתו סיפרה היום (חמישי) שנתבשרה כי הוא נמצא במצב של מוות מוחי. לצדו מאושפז אביו, שנדבק בחיידק גם כן, ומצבו מוסיף להיות קשה אך יציב. הנער בן ה-15 התמוטט בביתו ביום שלישי והובהל לבית החולים הלל יפה בחדרה, שם אובחן במחלה. גם הוריו נבדקו, ונמצא שנדבקו גם כן. האם אושפזה במצב קל, טופלה והבריאה. האב סובל ממחלות רקע שהתעצמו נוכח הקדחת, ופיתח דלקת ריאות במקביל. הוא אושפז ביחידה לטיפול נמרץ כשהוא מורדם חלקית ומונשם, ומקבל טיפול אנטיביוטי.

קרוב משפחתם, ודים דולגין, סיפר כי האם נמצאת ליד מיטותיהם של החולים, ומצבה הנפשי קשה. לדבריו, האם נדבקה כבר קודם לכן במחלה, ואושפזה במשך שבוע. "כמה ימים לאחר שהחלימה וחזרה הביתה, הודיעו לה מהפנימייה של הבן כי יש לו חום גבוה, וביקשו שתבוא לקחת אותו". לטענתו, הילד שהה כמעט שבוע בבית לאחר שאמרו לו ש"הכל בסדר" במרפאת מאוחדת שבה נבדק באור עקיבא, שבה המשפחה מתגוררת. "האם סיפרה לרופאה שהיא אושפזה לאחרונה בגלל המחלה, וסיפרה שגם בן השכנים, ילד בן שנתיים, נדבק בה קודם לכן", אמר.

המשפחה עלתה לארץ מבלארוס לפני שלושה חודשים. היום אמורים היו לחגוג ארוע משמח במיוחד- הורי אם המשפחה עלו הבוקר לישראל אף הם, אולם הם יאלצו לבלות את יומם הראשון בארץ בבית החולים.

עוד בוואלה! NEWS:
המשבר עם יהדות ארה"ב: 3 חודשים חלפו - וועדת הגיור טרם התכנסה
פריצת הדרך האיראנית שמדאיגה את ישראל: רקטות מוסבות לטילים מדויקים
שקד לנשיאת העליון על סערת טקס ההתנחלויות: "פרמת את הממלכתיות"

בית חולים הלל יפה, חדרה, יוני 2015. ראובן קסטרו
בית החולים הלל יפה בחדרה, שבו מאושפזים הנער ואביו/ראובן קסטרו

אורלי אורין, קרובת משפחה נוספת הנמצאת לצדה של אם המשפחה, תיארה את גרסתה של האם לאירועים: "קצת לפני ראש השנה האם התלוננה לרופאה של הבן במרפאת 'מאוחדת' בעיר ואמרה שהוא סובל מחום גבוה ופריחה מוזרה על כל הגוף, אבל הרופאה אמרה לה שזה רק ויראלי, נתנה תרופה להורדת החום ושלחה אותם הביתה". לדבריה, "הם עולים חדשים, מה שהרופאה אומרת הם עושים. הם לא כמו הורים ותיקים בארץ, שמבינים שלא מדובר בשפעת רגילה".

אורין תקפה את הטיפול שנתנה הרופאה: "האם סיפרה כי היא שוחררה מבית חולים אחרי שאובחנה עם קדחת הבהרות. איך קבעו ישר שמדובר במשהו 'ויראלי'?". היא סיפרה כי כשהילד חלה, ההורים דרשו בדיקת דם, אך הרופאה אמרה להם ש"יבואו רק אחרי החגים".

קדחת הבהרות נגרמת על-ידי חיידק הריקציה שמועבר לבני אדם מקרציות מכלבים נגועים, שלא חולים במחלה אלא רק נשאים של החיידק. ההדבקה בחיידק אינה עוברת מאדם לאדם. קדחת הבהרות שכיחה בישראל בעיקר בצפון השרון, חדרה והסביבה ואזור הנגב. ברוב המקרים המחלה קלה וחולפת מעצמה, אך לעיתים היא חמורה, ובלא מתן טיפול ייתכנו סיבוכים רבים ובמקרים חמורים אף מוות.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

הזמר מאיר אריאל מת כתוצאה מהמחלה

ד"ר מיכל שטיין, מנהלת היחידה למחלות זיהומיות של המרכז הרפואי הלל יפה, הסבירה כי הקרציות לרוב נצמדות לאדם בזמן שהייה בטבע ובגינות נוי, ובמקרים מעטים הם תוצאה של מגע עם כלבים. ההדבקה בחיידק אינה עוברת מאדם לאדם. בשנת 1999 מת היוצר והזמר מאיר אריאל כתוצאה מהמחלה.
התסמינים העיקריים שלה מופיעים כשבועיים עד שלושה ימים לאחר מגע עם הקרציה, וכוללים: חום גבוה, כאב ראש עז, חולשה כללית וכאבים בכל הגוף. שלושה עד חמישה ימים מהופעת סימנים אלו, מופיעה במרבית החולים התפרחת האופיינית המכונה "בהרות", שנראית ככתמים קטנים, אדומים ובהירים ויכולים להופיע בכל מקום על פני הגוף. התפרחת לרוב מתחילה בקרסולים ובכפות הידיים ויכולה להתפשט לכל מקום על פני הגוף.

מקופת החולים "מאוחדת" נמסר: "ככל שיגיע לקופה מידע מגורם מקצועי רלוונטי, יתקיים תחקיר רפואי מקצועי לכל היבטי המקרה. בטרם התבררו הפרטים - ובכלל זה אילו סימפטומים הופיעו בעת שהילד נבדק במרפאה, ראוי להמתין ולא להטיל דופי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully