וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשפחה תובעת: הבן נולד עם שיתוק - כי אמו לא קיבלה אנטיביוטיקה

צעירה שילדה בשבוע ה-27 טוענת כי אם היה ניתן לה טיפול אנטיביוטי בשלב מוקדם, בנה לא היה נדבק בזיהום. לאחר לידתו החל לסבול מפרכוסים ונזקק לתמיכת חמצן קבועה. כעת האם תובעת את ביה"ח סורוקה בסך 2.5 מיליון שקל. בית החולים סורוקה: "דוחים את הטענות"

מרכז רפואי סורוקה, באר שבע. ראובן קסטרו
פונתה למיון לאחר שהתלוננה על "ירידת מים". בית החולים סורוקה/ראובן קסטרו

צעירה בת 28, שבנה נולד עם שיתוק מוחין, תובעת את בית החולים סורוקה שלטענתה נתן לה טיפול אנטיביוטי בשלב מאוחר מדי בהיריונה. לדבריה, טיפול מוקדם יותר היה יכול למנוע את הידבקותו של בנה בזיהום שנגרם בעקבות חיידק מסוכן ואת לידתו המוקדמת. בכתב התביעה שהגישה לאחרונה הצעירה, א' מדימונה, לבית המשפט המחוזי בירושלים באמצעות עורך דינה, שי ניסן גבאי, היא תובעת דמי פיצויים בסכום של כשני מיליון וחצי שקלים בגין כאב, עזרה וסיעוד, הוצאות רפואיות ודיור מתואם.

א' הרתה לראשונה לפני שמונה שנים, אולם היריון זה הסתיים בהפלה טבעית בשבוע ה-18, בשל דלקת במי השפיר (אמניוניטיס). שנה לאחר מכן הצליחה להיכנס להיריון פעם נוספת. בשבוע ה-11 להריונה, בשל ההפלה שעברה ומחלות רקע וגינאליות במשפחה, היא הופנתה למרפאת היריון בסיכון גבוה בבית החולים סורוקה. שם, עברה בהצלחה ניתוח לתפירת צוואר הרחם. עם זאת, בשבוע ה-27 להיריונה היא פונתה למיון יולדות בבית החולים, לאחר שהתלוננה על כאבי בטן ועל מה שנראה כמו התחלה של ירידת מים, תלונה שעשויה ללמד על זיהום אפשרי ברחם.

עוד בוואלה! NEWS:
המחבל מהר אדר הכה את אשתו ונותר עם הילדים: "אני במצב לא טוב"
סולומון נפצע בפיגוע לפני שנה - ונהרג באותו מקום: "ילד למופת"
הרמטכ"ל יכריע בבקשת החנינה לאזריה בתוך שבוע; צפוי להקל בעונשו

אישה בהריון. ShutterStock
בשבוע ה-27 להיריונה פונתה למיון בשל כאבים/ShutterStock

בגיליון הרפואי של בית החולים צוין רק כאב הבטן וא' שוחררה לביתה, עם הוראה לשוב לבית החולים רק אם כאבי הבטן מתגברים. מומחה במיילדות וגניקולוגיה שבחן את סיפורה, טען כי בשלב זה הייתה צריכה א' לקיים בדיקת תרבית שתן, שהייתה יכולה ללמד על הזיהום, ולקבל טיפול אנטיביוטי. "במהלך האשפוז היה על הצוות הרפואי לתת לתובעת כיסוי אנטיביוטי בעל טווח פעולה רחב, עד להשלמת תרביות שתן ונרתיק מחשש להתפתחות זיהום שמסכן את גורל ההיריון והעובר", כתב בחוות דעת שהוגשה לבית המשפט לאחרונה.

פחות מיממה לאחר ששוחררה, א' שבה למיון היולדות בעקבות ירידת מים מאסיבית. בניטור שבוצע לה לא נרשמו צירים והיא נשארה בבית החולים להשגחה. שבע שעות וחצי לאחר מכן קיבלה לראשונה טיפול אנטיביוטי, והוחלט על ניתוח קיסרי חירום. שעה לאחר מכן, נולד בנה במשקל של כקילו אחד בלבד. בנתיחה שבוצעה לשלייה, נמצאה צמיחת החיידק GBS בצד העוברי של השלייה – כך שהזין את העובר. חיידק זה שכיח אצל כ-20% מהנשים ההרות, ומהווה סכנה רק אם העובר נדבק בו. כדי למנוע מצב זה, ניתן טיפול אנטיביוטי מניעתי לפני הלידה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
תינוק מאושפז בבית חולים. ShutterStock
התינוק נולד במשקל של כקילו אחד בלבד/ShutterStock

לאחר הלידה אובחן כי התינוק סובל מחוסר נשימה והיעדר דופק, והוא הועבר מונשם לפגיה בבית החולים. בשל חשש לזיהום, הוא קיבל טיפול אנטיביוטי למשך שישה ימים, רמת הסוכר שלו בדם עלתה בקיצוניות והוחלט על טיפול באינסולין. בגיל ארבעה ימים החל לסבול מתנועות לא רצוניות ופרכוסים, ומאז ועד שחרורו שלושה חודשים לאחר מכן, נזקק לתמיכת חמצן קבועה וסבל מזיהומים חוזרים.

בגיל ארבעה חודשים, חודש לאחר ששוחרר, הוא חזר לבית החולים כשהוא סובל שוב מזיהום. בגיל חצי שנה הוא אושפז פעם נוספת, לאחר שהיקף ראשו גדל בתשעה סנטימטרים בתוך שבועיים. במקביל, התינוק הראה איחור התפתחותי חמור, קושי בדיבור, רפיון בשרירים ועיוות בגולגולת שנראה לעין – והוא אובחן סופית כסובל משיתוק מוחין הגורם לנכות בפלג גופו התחתון, בגב וברגליים.

מבית החולים סורוקה נמסר בתגובה: "אנו דוחים את הטענות כפי שהועלו בכתב התביעה. את התייחסותנו נציג כמקובל כחלק מההליך המשפטי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully